Witaj na forum Fabia Club Polska

Drążki kierownicze - pytanie?

Topic created · 6 Posts · 1639 Views
  • Czesc,
    Mam pytanie, w Fabii mam do wymiany drążek kierowniczy, przy uderzaniu np. w krawężnik czuc mocne uderzenie jakby byl luz lewego drązka od strony kierowcy, po przeciwniej stronie natomiast tego nie ma. Prawdodobpnie cos jest nie tak pod gumowa oslona, sprawdzalem juz drazek czy ma luzy przy ruszaniu kierownica i tez rowniez troche [b]drga[/b] zaledwo z lewej jak i z prawej strony, i drazek i koncowke czuc jak lekko sie rusza. Powiedzcie mi czy w takiej sytuacji zalecane jest wymiana calych drazkow czy moze moge jakos zaoszczedzic i wymienic np tylko strone ktora ma konkretny stukot i slychac ten luz ? Czy jak juz zrobic to obie strony bo np. moze sie druga strona uszkodzic po jakims czasie po wymianie jednej ? I pytanie czy moge podejsc do tematu samemu i pozniej podjechac na zbieznosc ? Czy lepiej sie nie bawic, czytalem jak wymieniali koncowke w golfie 3 i nie wygladal to jakos skomplikowanie. Prosze o rady i pomoc, mam wersje basic 1.4mpi 🙂 <!-- s:) -->
    Dzieki za pomoc pozdrawiam

  • Może na początek,czy jesteś pewien że jest to końcówka drążka?Może to sworzeń wahacza.Skręć maksymalnie kierownicę w którąkolwiek stronę i zatocz kółko.Jeśli usłyszysz stuki to sworzeń końcówki drążka na bank do wymiany.
    Nie musisz wymieniać całego drążka wystarczy końcówkę.Zwróć uwagę przy zakupie jakią masz przekładnię czy SMI czy TRW i w zależności od tego musisz zastosować odpowiedni drążek.
    Najlepiej wymienić oba na raz.Koszt niewiele większy a unikniesz zdublowania awarii.W końcu i tak przy zbierzności będzie trzeba ruszyć ten drugi i nie wiadomo jak długo później jeszcze będzie dobry.Wymiany możesz dokonać sam, a później ustawić zbierzność w stacji diagnostycznej np.Dobra rada nie kupuj zamienników.Z reguły są kiepskiej jakości, no chyba że ktoś z forum może Ci polecić coś sprawdzonego.Powodzenia!!!

  • [quote="marcing040381"]Może na początek,czy jesteś pewien że jest to końcówka drążka?Może to sworzeń wahacza.Skręć maksymalnie kierownicę w którąkolwiek stronę i zatocz kółko.Jeśli usłyszysz stuki to sworzeń końcówki drążka na bank do wymiany.
    Nie musisz wymieniać całego drążka wystarczy końcówkę.Zwróć uwagę przy zakupie jakią masz przekładnię czy SMI czy TRW i w zależności od tego musisz zastosować odpowiedni drążek.
    Najlepiej wymienić oba na raz.Koszt niewiele większy a unikniesz zdublowania awarii.W końcu i tak przy zbierzności będzie trzeba ruszyć ten drugi i nie wiadomo jak długo później jeszcze będzie dobry.Wymiany możesz dokonać sam, a później ustawić zbierzność w stacji diagnostycznej np.Dobra rada nie kupuj zamienników.Z reguły są kiepskiej jakości, no chyba że ktoś z forum może Ci polecić coś sprawdzonego.Powodzenia!!![/quote]

    Jestem pewien gdyż jeden mechanik juz mi zwracal na to uwage, pozatym ostatnio wsadzilem do samochodu nowe wahacze p i l z tulejami obiema i sworzniami wiec watpie zeby to byl sworzen 🙂 Chyba ze cos jest niedokręcone ale tez nie przypuszczam bo sprawdzalismy 100 razy a takie odglosy mialem juz dawno przed wymiana wahaczy z pozostałymi elementami 🙂 Tylko zastanawiam sie czy to napewno same koncowki bo jak łapałem tez za drązek to rowniez czulem luz, tak jakby pod tym gumowym przegubem cos bylo tez poluzowane, ale wlasnie wiekszosc ludzi mowi ze całych drążkówm to wgl nikt prawie nie wymienia. Jezeli ktos ma jeszcze jakies sugestie to czekam 🙂 <!-- s:) -->
    Dzięki za rady, w takim razie wymienie same końcowki i orginalne 🙂

  • Lepiej na stacje podjechac i zawieszenie sprawdzić-30 zł.Przy uszkodzonym drążku np. jak przyspieszasz to samochód tak jak by Ci w prawo skręcał i kierownica nie jest prosto,a po odpuszczeniu gazu wszystko wraca do normy

  • Dobrze to jeszcze zapytam tak na wszelki i dla swojego spokoju i pewnosci.. sprawdze u diagnosty zawieche, jezeli okaze sie cos nie tak na drązkach to czy w takim wypadku wystarcza wymiana samych koncowek czy drążek tez jest do wymiany a jezeli nie to w takim razie prosze o wytlumaczenie jak to jest ze raz wymieniaja cale drazki z koncowkami a raz same koncowki, kiedy wiadomo i czym objawia sie uszkodzony CALY drążek kierowniczy, bo wg mnie wydaje sie ze on moze sie tylko wykrzywic albo poluzowac w mocowaniu przekładni... prosze o pomoc bo sam nie wiem na co sie zdecydowac czy cale drazki czy same koncowki

  • Jak będziesz miał uszkodzony drążek to tylko drążek wymień,nie musisz końcówki wymieniać.Można też zestaw kupić końcówka +drążek tak dla świętego spokoju troszke taniej wyjdzie,niż osobno byś to kupował

Log in to reply