[F1] FABia dlugo stala i...HELP

Topic created · 9 Posts · 2285 Views
  • witam
    dawno mnie tu nie bylo (zmiana auta-nie zaluje 😉 no moze troche 😞 <!-- s:( --> ) no ale po 2mc trzeba bylo uruchomic i wyjechac troche fabia ...i tu problem oczywiscie padla bateria...na liczniku nie bylo ani godziny ani KM nic ...probowalismy odpalic na przewody ale nic glucho Km i godzina sie wlaczyla ale nic wiecej dopiero jak odkrecilem aku od drugiego wozu dopiero i przelozylem to dopiero wtedy odpalila dziwne ze z przewodow nie chciala ...no i wyjechalem nia przejechalem 20m i wylaczyla sie wspomoganie a wlaczyla zolta lampka wspomagania z ! nie wiem co jest grane ? pomocy...

  • [quote="waku"]dziwne ze z przewodow nie chciala[/quote]

    Bo przewody które masz mają za cienki przewód w pancerzu.

    [quote="waku"]wyjechalem nia przejechalem 20m i wylaczyla sie wspomoganie a wlaczyla zolta lampka wspomagania z ! nie wiem co jest grane ? pomocy...[/quote]

    Taki objaw świadczy o rozładowanym akumlatorze, widocznie ten co założyłeś jest też słabiutki.

  • [quote="MirekS"][quote="waku"]dziwne ze z przewodow nie chciala[/quote]

    Bo przewody które masz mają za cienki przewód w pancerzu.

    [quote="waku"]wyjechalem nia przejechalem 20m i wylaczyla sie wspomoganie a wlaczyla zolta lampka wspomagania z ! nie wiem co jest grane ? pomocy...[/quote]

    Taki objaw świadczy o rozładowanym akumlatorze, widocznie ten co założyłeś jest też słabiutki.[/quote]

    o widzisz i juz wiem wiecej dzieki :super: <!-- s:super: -->

  • [b]waku[/b] ja sobie przewody zrobiłem sam, grubość kabla w pancerzu wynosi coś cm, można by ciężarówkę na nich zapalać 🙂 , jak teściowi padła bateria w TD rok temu przy -23 stopniach to po podłączeniu pd fabkę tylko raz zakręcił i dieselek już rechotał :hurra: <!-- s:hurra: -->

  • [quote="MirekS"][b]waku[/b] ja sobie przewody zrobiłem sam, grubość kabla w pancerzu wynosi coś cm, można by ciężarówkę na nich zapalać 🙂 , jak teściowi padła bateria w TD rok temu przy -23 stopniach to po podłączeniu pd fabkę tylko raz zakręcił i dieselek już rechotał :hurra: <!-- s:hurra: -->[/quote]

    tylko ze ja te kable to wlasnie z dostawczaka wyjalem zeby fabke rozpalic 😉 i jescze nigdy nie zawiodly do wczoraj...

  • [quote="waku"]jescze nigdy nie zawiodly do wczoraj...[/quote]

    Zawsze musi być ten pierwszy raz :mur: 😞 <!-- s:( -->

  • dzisiaj ja odpalilem mialem stary aku ze sieny...kupilem go ze siena ale nie dzialal bo jak ja bralismy to tez na kable od dostawczaka byla odpalana w sienie juz jest nowy ten stary naladowalem i wczoraj nie chciala fabia na nim odpalic a dzisiaj podlaczylem go znowu i bez zadnego problemu i all dziala 🙂 ))) a aku od fabi wlasnie sie laduje :piwo: <!-- s:piwo: -->

  • [quote="waku"]dzisiaj ja odpalilem mialem stary aku ze sieny...kupilem go ze siena ale nie dzialal bo jak ja bralismy to tez na kable od dostawczaka byla odpalana w sienie juz jest nowy ten stary naladowalem i wczoraj nie chciala fabia na nim odpalic a dzisiaj podlaczylem go znowu i bez zadnego problemu i all dziala 🙂 <!-- s:) -->))) [/quote]

    Sądząc po zachowaniu baterii ma uwaloną którąś celę.

  • [quote]waku ja sobie przewody zrobiłem sam, grubość kabla w pancerzu wynosi coś cm, można by ciężarówkę na nich zapalać [/quote]
    jeśli cm średnicy to wychodzi że przekrój wynosi wynosi 78mm2. Przyjmuje się 1mm2 przy obciążeniu długotrwałym 4A, a 8A przy krótkotrwałym. Więc że rozruch silnika jest obciążeniem krótkotrwałym więc 78x8=624A a rozrusznik w dieslu w ekstremalo-ekstremalniej sytuacji weźmie z 150A. Więc Przekrój wystarczył by 19mm2. A że przekroje są ...16mm2 później 25mm2... to te 16mm2 spokojnie wystarczy. Czyli przy 16mm2 średnica miedzi musi wynieść 4,5mm.

    Ps. Ja mam PB i kable rozruchowe zrobiłem z 10mm2 i też hulają.

Log in to reply