[F1] Demontaż prawych przednich drzwi

Topic created · 7 Posts · 8767 Views
  • Witam,
    Dzięki postom z tego forum poradziłem sobie z demontażem tapicerki drzwi (kto to zmontuje i jak?). Powodem decyzji była w skrócie mówiąć 'nie działająca szyba'. Najpierw nastąpił dziwny dźwięk a następnie szyba:
    a) nie podnosiła się od razu (trzeba było kilka razy naciskać przycisk)
    b) nie opadała od razu (tylko jak opuszczałem to opadała po dłuższym czasie)

    Sporo mi dało to forum, ale pojawiły się następne pytania:

    1. Czy uchwyty na prowadnicy zawsze muszą być dwa? (kolor czerwony)
    2. W jaki sposób 'trzymacz szyby' jest osadzony na 'uchwytach'? (kolor niebieski)
      [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f187b2aaf252ec22.html][img]http://images46.fotosik.pl/1686/f187b2aaf252ec22m.jpg[/img][/url]

    W moim przypadku 'uchwyt' szyby miał możliwość poruszania się w 'pomaranczowym' zakresie. I teraz pytania
    3) Czy tak powinno być
    4) Wydawało mi się, że ten uchwyt miał tylko jeden 'ten biały' uchwyt (kolor niebieski z mechanizmu przedniego, który ma dwa takie...) ?

    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff6dea9a47d49eeb.html][img]http://images46.fotosik.pl/1686/ff6dea9a47d49eebm.jpg[/img][/url]

    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d72bcdee13cef25.html][img]http://images47.fotosik.pl/1469/3d72bcdee13cef25m.jpg[/img][/url]

    1. Czy zaznaczone poniżej na pomarańczowo to są nity?
    2. Czy te nity trzymają 'tylko i wyłącznie' prowadnice szyby (nie są w żaden sposób połączone z resztą obudowy drzwi?

    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1fe4a5dbaf6f4301.html][img]http://images39.fotosik.pl/1675/1fe4a5dbaf6f4301m.jpg[/img][/url]

    1. Czy po odkręceniu śrub trzymających 'blachę' aby wyjąć tą blachę trzeba także wyciągnąć mechanizm zamka....w sensie całość? (na niebiesko)
    2. Co to jest to czerwone?

    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15b00c4075bffb0f.html][img]http://images40.fotosik.pl/1722/15b00c4075bffb0fm.jpg[/img][/url]

    To co widzicie poniżej to jest 'biała pozostałość' mechanizmu, który spadł, jak tylko próbowałem go dotknąć. I teraz pytanie czy:
    9) Normalne jest to, że ten mechanizm ma 'jeden uchwyt' w przeciwieństwie do tego bliżej lusterka
    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0941e2012976cfdc.html][img]http://images43.fotosik.pl/1469/0941e2012976cfdcm.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c98b71821e4fa58f.html][img]http://images45.fotosik.pl/1470/c98b71821e4fa58fm.jpg[/img][/url]

    1. Jak tam się dostać?! Muszę wymontowywać zamek (niebieskie koła) i on spokojnie wyjdzie bez jakichś perturbacji (chciałbym zauważyć, że wyjęcie tapicerki z uszczelki okna to był mega mega challenge)?
    2. Do czego są te zaślepki pomaranczowe?

    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14da21592971fd3f.html][img]http://images38.fotosik.pl/1720/14da21592971fd3fm.jpg[/img][/url]>

    Chciałbym jeszcze dodać że ta część do podnoszenia szyb od strony zamka spadła mi pomiędzy drzwi a blachę. I teraz pytanie czy wystarczy ją wydobyć i zamontować (jeśli tylko ta biała część była pojedyncza) czy może cały mechanizm jest uszkodzony i trzeba go wymienić (wtedy chyba zdecyduję się a usługę mechanika).

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-07-2012, 09:04[/i] ][/size]
    Spojrzałem na allegro:

    http://allegro.pl/podnosnik-mechanizm-szyby-skoda-fabia-prawy-przod-i2446382915.html<!-- m -->

    i wygląda na to, że 'ślizgacz' się ułamał i przez to 'uchwyt' wypadł.

    Ale proszę kogoś o potwierdzenie. Jeśli mam rację to wystarczy kupić chyba nowy ślizgacz...

    Cały czas pozostaje mimo wszystko aktualne pytanie o to jak zdemontować tą blachę, aby nie uszkodzić zamka i mechanizmu 'okołoklamkowego'.

  • Nie do końca rozumiem Twoje pytania 😛 <!-- s:P -->
    Ale jak poluzujesz śrubę widoczną na pierwszym zdjęciu i jej 'odpowiedniczke w drugim takim samym otworze, to szybe wyjmiesz do góry. A wtedy droga wolna do wyjęcia całej płyty, musisz tylko poodczepiać zamek itd. Ewentualnie troche pomanewrować prowadnicami (przez podnoszenie/opuszczanie szyby, której juz nie ma 🙂 ) żeby się zmieścila w szkielecie drzwi.
    😎 to są chyba mocowania zamka do płyty, ale z tego co pamiętam to gdzieś między tymi mocowaniami, a zamkiem jest złączka, więc nie trzeba ich dewastować, żeby zdjąć płytę i zostawić zamek. Ale chyba można wyjąć razem z zamkiem.
    Do wyjęcia zamka musisz zdjąć zaślepkę przy klamce - tę część klamki, która zostaje w miejscu kiedy ciągniesz za klamkę. Tam odczepisz linkę od klamki. U mnie schodzila dość opornie.

  • [quote="zbyhoo"]Nie do końca rozumiem Twoje pytania 😛 <!-- s:P -->[/quote]
    Nie dziwię Ci się. Jak sam to czytam to mam wrażenie, że tylko ja to rozumiem. Po prostu jest tyle pytań, że jedno z drugim się krzyżuje 🙂 Jeśli mogę coś wyjaśnić dopytaj albo wskaż, którego nie rozumiesz postaram się wyjaśnić - napisać inaczej.

    [quote="zbyhoo"]Ale jak poluzujesz śrubę widoczną na pierwszym zdjęciu i jej 'odpowiedniczke w drugim takim samym otworze, to szybe wyjmiesz do góry.[/quote]
    "Odpowiedniczka" już spadła (widać to na jednej fotce) do środka. W jaki sposób 'bezpiecznie' wyjąć szybę? Patrzyłem na nią z boku to ona jakaś taka wygięta itd itp.

    [quote="zbyhoo"]A wtedy droga wolna do wyjęcia całej płyty, musisz tylko poodczepiać zamek itd. Ewentualnie troche pomanewrować prowadnicami (przez podnoszenie/opuszczanie szyby, której juz nie ma 🙂 ) żeby się zmieścila w szkielecie drzwi.[/quote]
    Jak odczepić zamek?
    [quote="zbyhoo"]
    😎 to są chyba mocowania zamka do płyty, ale z tego co pamiętam to gdzieś między tymi mocowaniami, a zamkiem jest złączka, więc nie trzeba ich dewastować, żeby zdjąć płytę i zostawić zamek. Ale chyba można wyjąć razem z zamkiem.
    Do wyjęcia zamka musisz zdjąć zaślepkę przy klamce - tę część klamki, która zostaje w miejscu kiedy ciągniesz za klamkę. Tam odczepisz linkę od klamki. U mnie schodzila dość opornie.[/quote]
    Proste pytanie. Chcę pogrzebać a może i wymienić ślizgacze/uchwyty przy stelażu do podnoszenia opuszczania szyb. Jak zdemontować blachę żeby jak najmniej ruszać mechanizm 'klamkowozamkowy'.

    Inna sprawa, że mam nadzieję, że jest to w miarę szybkie do złożenia. Tzn. jednego dnia zdemotuję blachę i zobaczę co się rozpieprzyło dokładnie. Złożę (no nie mogę jeździć bez szyby i ew. bez zamka). Zamówię części i dopiero potem jeszcze raz rozbiorę, zeby naprawic

  • [quote="Kaziu"]Chcę pogrzebać a może i wymienić ślizgacze/uchwyty przy stelażu do podnoszenia opuszczania szyb[/quote]
    W końcu wiem, co chcesz zrobić 🙂 <!-- s:) -->
    [quote="Kaziu"]"Odpowiedniczka" już spadła[/quote]
    To źle, wystarczy je poluzować.
    [quote="Kaziu"]W jaki sposób 'bezpiecznie' wyjąć szybę? [/quote]
    Jak będzie luźna na zaczepach, to wyjdzie. Po zdjęciu boczka powstaje duży luz na szczelinie w drzwiach. U mnie wyszła gładko do góry.
    [quote="Kaziu"]Jak odczepić zamek?[/quote]
    Przyznam, że słabo to pamiętam, ale zamek jest mocowany do drzwi, a do płyty ma chyba taki plastikowy zaczep. I na tym zaczepie chyba jest złączka. Jak nie ma, to możesz go połamać 😛
    Jeśli nie, to musisz zdjąc te zaslepke przy klamce, wyczepić linke, odkręcić zamek (torxy widoczne na ostatnim zdjęciu) i powinien wyjść razem z płytą.
    Żeby wymienić te uchwyty, musisz wyjąć całą płytę.
    [quote="Kaziu"]no nie mogę jeździć bez szyby i ew. bez zamka[/quote]
    Nie przesadzaj, ciepło jest 😄

  • hej,

    niedawno wymieniałem linki z plastikami, ale drzwi kierowcy.
    Nie musisz wyciągać zamka. Przede wszystkim wyjmij tą szybę. Zacznij od tyłu, przesuń ją na skos do przodu i wtedy wyjdzie.
    Jak odkręcisz blachę pościągaj z niej wszystkie gumki/uszczelki, niech wiszą. Od kabli do głośników, centralnego zamka, cięgna klamki wew. i rygla (który jest podłączony do zamka). Odkręć też plastik z rygielka, będzie przeszkadza łprzy zdejmowaniu blachy. Jak będziesz zdejmował blachę to najpierw dół, później wysuniesz górę. Odnośnie pytanie 8. musisz wyjąć te 3 plastikowe kołeczki (scyzorykiem, cienkim wkrętakiem). Tak blacha fajnie schodzi, ale musisz uważać na końcu przy tym drucie od rygielka. Trochę gimnastyki przy tym miałem, ale się udało. Jakby Ci spadł ten drut możesz go założyć, ale w sumie to dzięki niemu tylko widzisz czy rygielek otwarcia drzwi jest na górze czy na dole. Jak zdejmiesz blachę możesz spróbować odczepić wszystkie kable (np. od centralnego), ale ja poradziłem sobie bez odczepiania.

    Na bank masz do wymiany jeden ślizg. Na allegro można kupić same ślizgi gdzieś za 25 zł. Mogło się tak zdarzyć, że linka przyczepiona do ślizgu się gdzieś wkręciła i uszkodziła plastiki mechanizmu. Wtedy całość do wymiany. Ja kupiłem same plastiki z linkami i ślizgami. Całość wymiany zajęła mi gdzieś koło 2 godzin. Najgorzej było założyć linki na wszystkie 4 rolki na rogach. Bardzo to wszystko dopasowane i ciężko wchodziło, ale dałem radę.

    jak coś to pytać

  • [quote="zbyhoo"]W końcu wiem, co chcesz zrobić[/quote]
    Mogę nawet bardziej nakreślić. Teraz już wiem, że chcę wymienić ślizg 🙂 <!-- s:) -->

    [quote="zbyhoo"]To źle, wystarczy je poluzować.[/quote]
    Mam wrażenie, że Tobie chodziło o śrubkę - ja natomiast mówiłem o uchwycie, który jeździ na ślizgu

    [quote="osocha"]hej,

    niedawno wymieniałem linki z plastikami, ale drzwi kierowcy.
    Nie musisz wyciągać zamka. Przede wszystkim wyjmij tą szybę. Zacznij od tyłu, przesuń ją na skos do przodu i wtedy wyjdzie.
    Jak odkręcisz blachę pościągaj z niej wszystkie gumki/uszczelki, niech wiszą. Od kabli do głośników, centralnego zamka, cięgna klamki wew. i rygla (który jest podłączony do zamka). Odkręć też plastik z rygielka, będzie przeszkadza łprzy zdejmowaniu blachy. Jak będziesz zdejmował blachę to najpierw dół, później wysuniesz górę. Odnośnie pytanie 8. musisz wyjąć te 3 plastikowe kołeczki (scyzorykiem, cienkim wkrętakiem). Tak blacha fajnie schodzi, ale musisz uważać na końcu przy tym drucie od rygielka. Trochę gimnastyki przy tym miałem, ale się udało. Jakby Ci spadł ten drut możesz go założyć, ale w sumie to dzięki niemu tylko widzisz czy rygielek otwarcia drzwi jest na górze czy na dole. Jak zdejmiesz blachę możesz spróbować odczepić wszystkie kable (np. od centralnego), ale ja poradziłem sobie bez odczepiania.

    Na bank masz do wymiany jeden ślizg. Na allegro można kupić same ślizgi gdzieś za 25 zł. Mogło się tak zdarzyć, że linka przyczepiona do ślizgu się gdzieś wkręciła i uszkodziła plastiki mechanizmu. Wtedy całość do wymiany. Ja kupiłem same plastiki z linkami i ślizgami. Całość wymiany zajęła mi gdzieś koło 2 godzin. Najgorzej było założyć linki na wszystkie 4 rolki na rogach. Bardzo to wszystko dopasowane i ciężko wchodziło, ale dałem radę.
    [/quote]

    Dzięki, za poradę. Tak naprawdę, to żeby to zrobić to muszę iśc chyba z laptopem do samochodu 😛

    Uszkodzony jest ślizg. Co widać na zdjęciach

    [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/593ebeac75ff7d5f.html][img]http://images40.fotosik.pl/1724/593ebeac75ff7d5fm.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20a6f20d50aad187.html][img]http://images41.fotosik.pl/1676/20a6f20d50aad187m.jpg[/img][/url]

    Pozostała część tego ślizgu jeździ sobie nadal po lince. Uchwyt mam bo siłą rzeczy spadł, a rękę delikatnie dało się wcisnąć pod blachę.

    Ślizgi kupiłem tutaj: http://allegro.pl/show_item.php?item=2513749920

    Czy to jest jakaś magia zdemontować ślizg i zamontować nowy m/w w tym samym miejscu?

    [quote="osocha"]Mogło się tak zdarzyć, że linka przyczepiona do ślizgu się gdzieś wkręciła i uszkodziła plastiki mechanizmu.[/quote]
    Mam nadzieję, że tak nie jest, bo jak do tej pory mechanizm podnosi szybę i opuszcza bez zarzutu (ofkors muszę trochę jej pomóc bo sam przedni uchwyt nie wyrabia).

  • Ja tydzien temu wymieniałem podnosnik szyby elektrycznej w lewej przedniej:
    2 ) na plastikowych prowadnicach króre ida po szynach
    5) sa to nity trzymajace prowadnice - jak pamietam po dwa czarne na jedna
    😎 to czerwone to taki plastik który wchodzi do zamka jest dosc gietki jak wyjmiesz zobaczysz skąd i gdzie.
    zamka nie musisz roskrecac. ja mialem problem ze linka mi sie jeszcze wkreciła w mechanizm i szyba zostala na dole i ani drgneła a blacha była na nitach zamiast na śrubach - wiec z tym było troche roboty, wiec delikatne nawiercanie aby szyby nie uszodzic ja wymieniłem caly podnosnik z blacha - 125 zł

Log in to reply