Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Skoda Fabia 1.2 HTP - check engine - zawór EGR

Temat utworzony · 2 Posty · 8438 Wyświetlenia
  • Witam!

    Posiada Skode Fabie 1.2HTP (silnik AZQ, 1.2 12V) i niestety świeci się check engine.
    Po wykasowaniu błędu i przejechaniu kilku km, check pojawia się ponownie.
    VAG COM zgłasza błąd
    [quote]Address 01: Engine
    Controller: 03E 906 033 F
    Component: 1.2l/4V SIMOS3 00HS4673
    Coding: 00021
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    17848 - EGR Valve (N18): Open Circuit
    P1440 - 35-00 - -[/quote]
    Na podstawie [url=http://automotosecrets.pblogs.gr/pages/2.html]tego opisu[/url] jest to bład "17848 valve for recycling of exhaust gases -N18 interruption", na podstawie [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104265]tego opisu[/url] błąd "17848 P1440 Obwód zaworu EGR – stan mocy otwarty A".

    Samochód jeździ normalnie, nie ma muła przy przyśpieszaniu wiec poza checkiem nie ma innych objawów.
    Do zaworu wpięta jest kostka z 5 przewodani:

    • 4 z nich prowadzą do ECU
    • 1 z nich prowadzi przez inną kostkę na kielichu do kostki na podszybiu (pewnie do licznika).
      Ciągłość 4 przewodów od kostki przy EGR do kostki przy ECU sprawdzona i jest OK.
      To samo z ciągłością przewodu od kostki EGR do kostki na podszybiu - czyli również OK.
      Mam na wierzchu wiązke elektryczną idącą wzdłuż kielicha tak więc prosze o informacje co jeszcze należałoby sprawdzić.

    W jaki sposób mogę sprawdzić poprawność działania zaworu EGR??
    Będę wdzieczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
    Czy poza tymi 5 przewodami EGR jego działanie zależy od innego odwodu?? Które przewody należałoby jeszcze sprawdzić?
    Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym dla EGR-a?

    Prosze o podpowiedz co sprawdzać, bede wdzieczny za sugestie i podpowiedzi.

  • "EGR Valve (N18): Open Circuit "

    To wskazuje, że masz gdzieś rozwarcie, czyli przewody będą ok (nie ma przebicia), tylko gdzieś coś nie styka.

    1. zrób test - odłącz zupełnie zawór EGR i zobacz, czy samochód będzie zachowywał się inaczej.
    2. psiknij sprayem do potencjometrów we wszystkie gniazdka i wtyczki (po rozpięciu)
    3. sprawdź rezystancję zaworka - z tego, co jest tu napisane: http://skoda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=162685<!-- m --> to będą piny 1 i 5) - jeśli masz rezystancję nieskończoną, to tu jest problem.