[F2] [F II] Drugi przegląd gwarancyjny

Topic created · 23 Posts · 6200 Views
  • Koledzy mam pytanie co ile wymienia się świece zapłonowe mój samochód ma przejechane 11000 km, chyba nie ma sensu jeszcze wymieniać :?: <!-- s:?: --> Silnik 1,2 - zwykła wersja (6-cio zaworowa)
    Czeka mnie drugi przegląd gwarancyjny pod koniec czerwca i nie wiem czy jest sens jechać do serwisu na wymiane oleju itp...
    Byłem dziś w serwisie na usłudze gwarancyjnej - zacinał się zamek przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach kierowcy( kobita tak rok jeździła i nic nie powiedziała :evil: ), przesmarowali , coś pogrzebali na razie chodzi dobrze, poza tym sprawdzili silnik na kompie, zawieszenie itp... wszystko w porządku stąd moje pytanie czy jest sens znów jechać i wywalać pieniądze, jak jestem w stanie sam zrobić to samo a gwarancja i tak kończy się za kilka dni.
    Jakie części eksploatacyjne wymienia się na drugim przeglądzie tym po 30000 tys km lub 2 lata :?:
    Czy na korozję układu wydechowego obowiązuje gwarancja :?:

  • Przegląd warto wbić, jeżeli zamierzasz w niedalekiej przyszłości sprzedać samochód.
    Ale chyba jak pojedziesz do zwykłego serwisu, też Ci mogą wbić swoją pieczątkę - zawsze to coś w razie sprzedaży :] <!-- s:] -->

  • [quote="djcargo"]Przegląd warto wbić, jeżeli zamierzasz w niedalekiej przyszłości sprzedać samochód.
    Ale chyba jak pojedziesz do zwykłego serwisu, też Ci mogą wbić swoją pieczątkę - zawsze to coś w razie sprzedaży :] <!-- s:] -->[/quote]
    Nie warto serwisować po gwarancji.Po co płacić podwójnie lepiej mieć sprawdzonego mechanika i tam naprawiać auto.

    Co do ostatniego serwisu na koniec gwarancji to i tak jak coś będzie to Ci o tym nie powiedzą, bo za kilka dni jak skończy się gwarancja to za naprawę wtedy wykasują.

  • [quote="marcing040381"]Nie warto serwisować po gwarancji[/quote]
    dla jednych - nie, dla innych tak.
    przykładem jest kolega z FC który w ramach gwarancji po x latach miał przód malowany bo pecherze sie zrobiły ...
    [quote="marcing040381"]Po co płacić podwójnie lepiej mieć sprawdzonego mechanika i tam naprawiać auto.[/quote]
    ok - mechanike sam sobie możesz robić, ale magiczna pieczątka z aso jest bezcenna 🙂 ( ja tez się zastanawiam co dalej począć mam 🙂 <!-- s:) --> )

    [quote="marcing040381"]Co do ostatniego serwisu na koniec gwarancji to i tak jak coś będzie to Ci o tym nie powiedzą,[/quote]
    tu proponuję podjechać na stację diagnostyczną i niech samochód dokłądnie sprawdzą, zapłaci kolega może ze 20-30 zł. a wtedy uderzyć do ASO i wymagać ew. naprawy.

    w przypadku blachy i lakieru niestety przeglądy są wymagane.
    radze przeczytać warunki gwarancji i zastanowić się, jak długo kolega ma zamiar samochód użytkować.

  • Nawiązując do pęcherzy po lakierowaniu, to świadczy właśnie o serwisach.Oni sami nie mają swoich lakierni tylko korzystają z lakierni typu Kowalski.
    Więc pytam co to za serwis.
    Co do pieczątek to powiem szczerze że to nie jest dla mnie żaden atut.
    Zwykłe serwisowe naklejki idzie kupić na allegro podobnie książki serwisowe.
    Uważam że przy zakupie najlepiej sprawdzić auto u jakiegoś zaufanego swojego mechanika bo serwis sam siebie nie podważy, jeżeli auto jest tam serwisowane.
    Co do ofert auto z książką serwisową to na allegro ich nie brakuje, pytanie tylko ile z nich jest z faktyczną książką serwisową.

    Proponuję obejrzeć niedawno emitowany reportaż z cyklu Superwizjer http://superwizjer.tvn.pl/odcinki-online/samochody-bardzo-uzywane,12102,0.html<!-- m --> .Filmik pokazuje co tak naprawdę można zrobić z autem.Praktycznie wszystko, a niewiele udowodnić.

    Moje zdanie opieram właśnie na takich przypadkach.Trzeba przed zakupem sprawdzić auto a nie polegać tylko na makulaturze, której wiarygodność jest wątpliwa.
    Co innego jak auto jest z pewnego źródła np rodzina.

  • [quote="marcing040381"]No własnie i to świadczy właśnie o serwisach.Oni sami nie mają swoich lakierni tylko korzystają z lakierni typu Kowalski. [/quote]
    mają - oj zdziwiłbyś się 😉 Emida ma swoją blacharnie, i inne serwisy na śląsku też. wyciąganie pochopnych wniosków - to sprawa indywidualna 😉 <!-- s;) -->

    [quote="marcing040381"]Co do pieczątek to powiem szczerze że to nie jest dla mnie żaden atut. [/quote]
    dla mnie też. ale historii w aso swojego bolidu sam nie zbudujesz 😄

    [quote="marcing040381"]Uważam że przy zakupie najlepiej sprawdzić auto u jakiegoś zaufanego swojego mechanika [/quote]
    myslałem, że rozmawiamy o samochodzie nowym, u pierwszego użytkownika ???
    [b]
    [color=#CC0000]ps.
    proszę, popraw posta, bo niewiadomo gdzie cytat się kończy a zaczyna Twoja wypowiedź.
    dzieki.[/color][/b]

  • Co do budowania historii np przebiegu w ASO to właśnie we wspomnianym reportażu też jest o tym mowa.Tylko to miałem na myśli.Napraw nie zarejestrujesz sobie od tak tu masz rację.Przepraszam za nieścisłość.
    Obejrzyj dokładnie reportaż o czym mówię a wszystkiego się dowiesz.

    Co do lakierni to może jest taki serwis u Was ale to wyjątek większość korzysta z podwykonawców.

  • Mnie również zbliża się przegląd po 2 latach mojej Fabii. Ile taki przegląd kosztuje? Czy jak go nie zrobię, to coś tracę?

    A jak jest z gwarancją na lakier? Napisaliście, że też trzeba robić przegląd lakieru w Skodzie, żeby nie stracić gwarancji. Dobrze zrozumiałem?

    Bardzo proszę o informacje.

  • Nic nie stracisz bo przegląd możesz zrobić w jakimś nieautoryzowanym zakładzie Skody.Co do przeglądu w ASO Sunny w Poznaniu to chcieli od mojego ojca ponad 700 zł z tego co pamiętam.Jeśli chodzi o lakier to najważniejsze aby robić wymianę oleju co 15 tyś km koniecznie wpisując to w książkę serwisową z pieczątką warsztatu który wykonał usługę.Ot tyle...

  • A co ma wspólnego gwarancja na lakier z wymiana oleju?

  • O to musisz zapytać ekspertów od importera Skoda Auto Polska, decydenta w sprawie ewentualnego krycia kosztów naprawy lakieru.

    Proponuję lekturę http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=10564&hilit=korozja<!-- l --> myślę, że to rozwieje wszelkie pytania.

  • Dzięki wielkie. Poczytałem i jestem przerażony. Czy to znaczy, ze muszę wykonać całościowy przegląd po 2 latach, czy wystarczy tylko sama wymiana oleju? Nie widzi mi się płacić ponad 700 zł za coś, co mógłbym mieć o połowę taniej u mojego mechanika. Poradźcie proszę.

  • Nie wiem jak to dokładnie jest z ostatnim przeglądem gwarancyjnym, czy musisz zrobić cały, czy wystarczy wymiana oleju i przegląd powłoki lakierniczej.Na pewno będzi to mniejszy koszt niż całości.Myślę że najlepiej zapytać serwis o możliwość zrobienia "mniejszego przeglądu".Pamiętaj tylko aby co kolejne 15 kkm robic wymianę oleju w wpisem do książki serwisowej.Możesz je robić obojętnie gdzie, ale ważne aby warsztat wykonywujący usługę podbił ją swoją pieczątką.Wtedy na pewno gwarancja na lakier będzie respektowana przez ASO.Powodzenia.

  • Dzięki wielkie za wskazówki. A jeśli ja mam dopiero przejechane niewiele ponad 13 000 km w ciągu 2 lat, to chyba nie muszę robić tego przeglądu a tym bardziej wymiany oleju teraz? W książce serwisowej jest niby napisane "30 000 km lub 2 lata". Proszę o radę. Jeszcze jedną.

  • Wiesz ja robiłem przegląd po 2 latach i przebieg 30015 km i mi skasowali prawie 800 zł.
    A Ty masz mało przejechane i bym wymienił olej , filtr oleju i powietrza i starczy

  • Zrobić to wszystko, co napisałeś, ale w Skodzie? I nic więcej? Żeby później nie mieć problemów z gwarancją na lakier?

  • Zrobisz jak uważasz.Przegląd możesz zrobić u nieautoryzowanego dealera Skoda aby zachowane były okresy międzyprzeglądowe oraz wpisy z pieczątką.To wystarczy.Ja nie serwisuje w ASO auta i reklamacje mi uwzględnili choć za decyzją czekałem 2 tygodnie.Auto zrobili choć muszę zgłosić się na poprawkę bo opuścili jeden fragment.

  • Jeżeli chcesz mieć zachowaną gwarancje na lakier i na budę to przeglądy muszą być robione w aso. W innym przypadku to różnie bywa czasem uwzględnią twoją reklamacje na lakier czy blachę a czasem powiedzą że auto jest nie serwisowane i nie zrobimy w tym temacie nic. To jest po prostu loteria i szczęście gra główną rolę.
    Jeżeli chodzi o tańsze aso gdzie zapłacisz mniej to możesz zadzwonić do Tychów (auto centrum Z. Kierat) lub do Lellka do Gliwic. Bo z resztą różnie bywa przeważnie mają drożej.
    Chyba że dobrze znasz angielski lub czeski to polecam Czechy. tam wychodzi przegląd po około 650 zł w aso i auto jest dobrze wytrzepane.

  • A jaki olej?

  • Olej taki jak jest zalecany w książce przez producenta do danego silnika.

Log in to reply