[F1] Fabia 1.4 MPI, Brakuje jednego tłoka - nie chodzi

Topic created · 17 Posts · 2421 Views
  • Witam

    Wracając wczoraj wieczorem do domu. Moja fabia zaczęła falować. Działo się to i na gazie i na benzynie. Na gazie dodatkowo strzelała. Ale po przełączeniu na benzynę silnik jeszcze bardziej falował. Czyli sumasumaru na gazie lepiej jeździ.

    Dzisiaj z rana wymieniłem świece. Sprawdziłem iskrę były wszystkie. Tylko jedna świeca była dużo ciemniejsza od reszty.

    Nic nie pomogło...... Dalej jakby brakowało jednego tłoka. Najgorzej na 1 i 2 szarpie i skacze. Jak już się wejdzie na wyższe biegi to nie czuć. Ale jest.....

    Przy okazji zobaczyłem że gdy pompa wspomagania się włącza, silnik jeszcze bardziej faluje.

    Macie pomysł? Czytałem na forum ale nie znalazłem podobnego tematu.

  • sprawdź stopień sprężania i podepnij pod kompa - będziemy wiedzieli więcej 😉 <!-- s;) -->

  • Sprawdzałem właśnie ciśnienie i na jednym jest o około. 2-3 mniej od pozostałych. Na tym co świeca była najciemniejsza.

    Kompa właśnie nie mam. Dopiero rano będę mógł.

    Ale żadnej kontrolki nie ma. Więc myślałem że błędu też nie.

    Pozdrawiam

  • wg mnie masz już przyczynę nierównej pracy teraz tylko trzeba się jej pozbyć. Podaj jeszcze tylko wartości jakie pokazał Ci na cylindrach.

  • Przy pierwszym "pyknięciu" pokazywało chyba w trzech ponad 7 a w tym jednym około 5.

    Podłączałem taki mechaniczny miernik. I może te wartości są inne. Ale ewidentnie na 3 było prawie tak samo a na tym jednym dużo mnie.

  • jakby nie było to na każdym mało 😞 <!-- s:( --> Ciekawe jak uszczelka itp może ona puszcza. Ile ma przejechane silnik chociaż teoretycznie. Silnik jest "suchy"?

  • Muszę jeszcze sprawdzić bo brat Tera mówi że to było w trzech ponad 10 a w tym jednym 7.

    A jak powinno być? Silnik 1.4 MPI AME.

    Chyba pomieszałem. Z tych nerwów, dużo w Skode inwestuje i tak zawsze coś jeszcze się dzieje.

    Silnik 170 500 km

    Wszędzie sucho, świece nowe, cewka działa, filtr powietrza też dziś wymieniłem. Obejrzałem z każdej strony wszystko wygląda OK. Płyny nie ubyły. Olej jest.

    To stało się normalnie z minuty na minute.

  • jeżeli ma w pozostałych ponad 10 to jeszcze jest spoko 🙂 <!-- s:) --> W takim razie skupił bym się na tym jednym co z nim nie tak. Może być wiele przyczyn spadku ciśnienia w cylindrze.
    Trzeba dokładnie się przyjrzeć i będzie sprawa jasna. Najważniejsze, że wiadomo gdzie szukać 🙂 i już można wykluczać inne rzeczy skupiając się na jednej 😉

    Niestety takie rzeczy się zdarzają, ale co człowiek zrobił to i człowiek naprawi 🙂 Jeżeli stało się to nagle to mógł przedmuchać w jednym miejscu i taki jest efekt. Sprawdź korek wlewu oleju czy jest masło i ewentualnie kolor oleju. Jeżeli jest masło/kisiel itp to najprawdopodobniej uszczelka 😞

  • Olej ma kolor normalny.

    Masło się zdarzało ale to przeważnie jak zimno z rana.

    Silnik się nie rozgrzewa bo tylko mam do pracy 7 km.

    Jak jest ciepło tak jak teraz i jak więcej jeżdżę to nie występuję.

    Czy uszczelka mogłaby spowodować że akurat tylko 1 siada??

    Pozdrawiam

  • może puszczać tylko na jednym cylindrze to nie reguła. Skoro świece są Ok to sprawdź jeszcze przewody czy nie masz dyskoteki pod maską. Mimo to skupił bym się na tym jednym cylindrze ze spadkiem ciśnienia, bo wszystko na to wskazuje, że to jest winne temu falowaniu.

  • Sprawdzane przewody przy wymianie świec. Nic się nie dzieje.

    Czasami przy załączaniu wspomagania przygasają światła ale to chyba norma?

    To co dalej zostaje do wymiany uszczelka pod głowicą??

  • jak duży pobór prądu to mogą przygasnąć, ale bez przesady. Jak aku i ładowanie?
    Najlepiej jeszcze podjedź na jakąś diagnozę do mechanika, bo przez internet można co najwyżej zasugerować coś 😉 Poczekaj jeszcze na opinie kolegów może coś wymyślą innego 😉 <!-- s;) -->

  • Aku i ładowanie mam książkowe. Ten mechanik dzisiaj większość rzeczy sprawdził z wierzchu.

    Czyli pewnie zostaje środek.

    Jaki teraz koszt wymiany uszczelki??

    Pozdrawiam

  • sama uszczelka to nie duży koszt, ale robota (zrobienie głowicy itp) to ciężko powiedzieć, bo wszystko zależy od lokalnych cen i mechanika.

  • Moja faba miała kiedyś podobne objawy i winna była uszczelka kolektora ssącego

  • Zrób prosty test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju (albo odłącz rurkę odmy). Jeśli z korka wlewu oleju będzie pulsowało spalinami, to masz przedmuch na tłoku (ciemna świeca sugeruje zbyt niską temperaturę spalania = zbyt niskie ciśnienie lub spalanie oleju).

    Jeśli nie ma spalin. to wówczas celowałbym w zawory (co sugeruje strzelanie na gazie).

    EDIT
    Sprawdziłbym jeszcze na VAGu wypadanie zapłonu na tym cylindrze, ale to raczej formalność.

  • Witam

    Komputer tylko pokazał błąd czujnika temperatury.

    Dzisiaj wymieniliśmy:

    • czujnik temperatury
    • uszczelka kolektora ssącego

    I jest lepiej niż przed tym.

    Czyli jak pisał [b]hynek[/b] to samo.

    [b]ROZWIĄZANE[/b]

Log in to reply