[F1] zatkany odpływ klimatyzacji

Topic created · 7 Posts · 9390 Views
  • ma pytanie - czy jest możliwe żeby w fabii 1 zatkał się wężyk odprowadzający skroploną wodę z klimatyzacji??
    w jaki sposób można go przetkać i gdzie on się w ogóle znajduję?
    będę wdzięczny za każdą podpowiedź, bo do jakiegoś czasu mam mokre dywaniki przednie w aucie a drzwi wszystkie już uszczelniłem i przez przednią szybę też się nie leje. pozostała już chyba tylko klima. pozdrawiam

  • ja mam taki problem dywaniki spoko suche wszystko ... tylko każde auto jakie z klimą miałem kapało od spodu ... fabia nie kapie ;/ gdzie jest schowane odprowadzenie ?? część aut ma tak ze idzie w podłużnice . pytanie jest czy fabia ma ? gdzie ma ? i czy jest w podłużnicy ??/

    A czy innym użytkownikom fabii 1 kapie ze spodu podczas używania klimy ??

    POMOCY !!!

  • zasada działania klimy jest jedna jak u kobiety, jeżeli zdrowa to raz m-cu musi kapać, klima musi podczas schładzania nadwozia wytrącać wodę z powietrza,
    jeżeli masz słaba wydajność klimy to nie będzie kapało
    w poniedziałek dobijałem w swojej czynnika i klima wali żabami około +7C z nawiewu i pod autem jest mokro, musi być odpływ wody

  • dobrze chłodzi itd... chodzi mi gdzie jest odpływ z klimy ? gdy np. jade dluzej na klimie wlaczonej to gdy zostawie auto zgaszone z ustawionym nawiewem na szybe przednia to mam skropelkowanęwode na szybe w tych miejscach gdzie sąwyloty powietrza z deski. wiec zamiast kapać w dół ona mi się zbiera w środku i odparowywuje pozniej ...

    dodam że klima jest szczelna itd. musialem w tym roku wymienic czujnik temperatury parownika i wszystko bylo okej ale zaczelo zastanawiać mnie to że nie kapie. i po jakims czasie uzytkowania naprawionej klimy zaczely sie jaja jw.

  • [b]wroni[/b] sprawdzałem dziś i odpływ z klimy jest u mnie w dwóch miejscach, niestety nie miałem możliwości sprawdzenia dokładnie na kanale bo tata ma zajęty, ale lukając pod samochód zauważyłem, że jak masz katalizator to jedno miejsce jest w jego samej przedniej części przesuwając się parę cm w prawo tak pod nogi pasażera, drugie miejsce jest na wysokości tylnej części katalizatora z przesunięciem parę cm w lewo tak pod siedziskiem fotela kierowcy.
    Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

  • Odpływ skroplin z parownika jest umieszczony w jednej linii z przewodami cieczy chłodzącej wychodzącymi z nagrzewnicy, w ścianie grodziowej. Odpływ jest o średnicy ok. 1cm i najlepiej go wymacać bo silnik zasłania.

  • Sam dzisiaj poszukiwałem odpływu skroplin i przyznam szczerze, że bez rysunku nie trafiłbym tam w żaden sposób, pomimo opisów zamieszczonych w tym wątku.

    Zamieszczam zatem schemat układu podzespołów klimy w Fabii 1... mając taki ogląd na sprawę od razu wiadomo o co chodzi :hyhy: <!-- s:hyhy: --> Odpływ skroplin oznaczony jest numerem 8 i przykryty jest klapką. Na zdrowy rozum biorąc należałoby szukać jakiegoś wężyka, tymczasem niespodzianka...

    Dołączam też opis z anielskiego podręcznika do F1. Wynika z niego, że jeśli nie moczy się wykładzina to nie należy się zbytnio martwić o drożność odpływu 😄

    [i]Check valve for condensation water drain
    Perform the inspection if the floor covering under the air conditioning unit becomes damp when the air conditioning is on.
    – Open perforation of the cap -1- at the bottom of the heat-protection matting -4- and fold up cap.
    To guarantee the perfect operation of the valve for condensation water drain, check the following:
    t The valve for condensation water drain -5- must not stick.
    t Sealing lips -3- of the gasket in the bulkhead (assembly plate) must fit all round in the holder slot -2--arrows-.
    The valve for condensation water drain is positioned in the holder -2- and on the air conditioning unit.
    t The heat-protection matting must neither be deformed nor damaged around the valve for condensation water drain.

    Note
    When closed the cover -1- must be flush with the heat-protection matting -4-. If the cover -1- is pressed too far inwards, the cap of the valve for condensation water drain -5- may become stuck[/i]

Log in to reply