[F1] Jak podciągnąć linkę hamulca ręcznego ?

Topic created · 5 Posts · 18499 Views
  • Witajcie ponownie...,
    Byłem na małym przeglądzie i okazuje się że tynle hamulce są wporządku.(Bębnowe).
    Niestety ręczny słabiutko trzyma.
    Czy da sie podciągnąć linkę hamulca czy też jest to bardziej skąplikowana żecz ???? :zdegustowany: <!-- s:zdegustowany: -->

    Podro.
    Mariusz

  • http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=8364&highlight=r�czny<!-- m -->

    Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "ręczny".

    W każdym razie nie zalecam kręcenia nakrętką przy dźwigni ręcznego, tylko każde koło wyregulować osobno. Możesz to zrobić tak, jak w opisie poniżej, tyle że zamiast klin odciągać od góry, dociśnij go w dół (cała procedura regulacji ręcznego z zaciąganiem dźwigni na określone ząbki tak samo, jak w opisie cytowanego postu).

    1. świecąc lampką przez otwór po jednej z 5-ciu śrub mocujących koło obracamy tak bębnem, aby zobaczyć pionową sprężynkę i jej zaczep do klina (patrz zdjęcie powyżej - miejsce zaznaczone kwadracikiem)
    2. trzymając bęben, aby się nie kręcił wkładamy płaski śrubokręt przez odpowiedni otwór w bębnie tak, aby końcówka śrubokręta znalazła się pod klinem i popychamy rączkę śrubokręta w dół, aby pchnąć klin do góry, co zluzuje szczęki
  • zlloty,
    Dla czego nie zalecasz podkręcenie linki, przecież to nic złego. 🙂 <!-- s:) -->
    Osobiście zrobienie to na bębnach będzie trwało wieki, a jak podjadę do Serwisu nawet nie autoryzowanego te pewnie zostawię kupę kasy. :zalamany:
    Powiem szczeże że nie bardzo mam to gdzie zrobić...

  • [color=#87CEFA]Nie polecam podciągać linki na nakrętce, ponieważ w razie niesymetryczności zużycia uchwyt linki ("huśtawka" na nakrętce) będzie się odchylał i ręczny będzie brał nierówno. Serwisówka zaleca regulację na bębnach.[/color]

    "Zabawa" z regulacją na bębnach to kwestia max 10 minut przy odrobinie wprawy, żadnej wielkiej filozofii.

    EDIT

    Zwracam honor. Sprawdziłem w serwisówce i z ciekawości rozkręciłem bębny. O co więc chodzi?
    W bębnach są regulatory, czyli trzpień na sprężynce, którego zadaniem jest dociskanie szczęk, by były jak najbliżej bębna. Rzecz w tym, że jeśli sprężynka jest za słaba (albo regulator generalnie nie chce się zsuwać), to odległość pomiędzy szczękami a bębnem jest coraz większa, przez co pedał hamulca niżej chwyta i ręczny później łapie. Cała idea polega na tym, by odkręcić śrubę koła i za pomocą śrubokręta zsunąć regulator niżej, by docisnął szczęki.
    W serwisówce regulacja ręcznego jest za pomocą nakrętki przy dźwigni hamulca.

  • zlloty...,

    rozebrałem tunel środkowy przy hamulcu ręcznym i tam właśnie jest pokrętło do linki.
    Podkręciłem i jest super. 🆗 <!-- s🆗 -->
    Nie rozkręcałem żadnych bębnów...

    Pozdrawiam

Log in to reply