[F1] Nawiew+Klimatyzacja- problem

Topic created · 10 Posts · 9505 Views
  • Witam serdecznie
    Przeglądałem forum, jednak nie znalazłem podobnego problemu więc opisuje go poniżej i liczę na pomoc doświedczonych forumowiczów
    Problem dotyczy nawiewu oraz wentylacji- jakies 2 miesiące temu zauważyłem że wentylacja przestała działać na około poł godziny w czasie jazdy( brak możliwości załączenia nawiewu na jakimkolwiek biegu oraz załączenia klimatyzacji) po tym czasie wszystyko zaczęło działać-- nawiew na wszystkich biegach oraz klimatyzacja. KIlka razy zdarzyło się podobnie tzn były przewy w działaniu nawiewu i klimatyzacji, po czym wszystko wracało do normy aż ostatnio nie wróciłoi od miesiąca jeżdzę bez nawiewu i bez klimatyzacji. Cały czas natomiast reaguje przycisk obiegu wewnętrznego. Sprawdziłem też bezpiecznik z lewej strony kierownicy- jest ok. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.Pozdrawiam
    PS: Nie wiem czy ma to jakikolwiek związek- ale mniej więcej od tego czasu przestała też działać tylnia wycieraczka

  • Wyjąłbym panel regulacyjny i sprawdził połączenia. Gdy nawiew nie działa (ew. ustawiony jest na 0), klima się nie załączy.

  • [quote="zlloty"]Wyjąłbym panel regulacyjny i sprawdził połączenia. Gdy nawiew nie działa (ew. ustawiony jest na 0), klima się nie załączy.[/quote]

    Zdemontowałem panel regulacyjny- sprawdziłem połączenia- wyglądały ok- tzn nie były skorodowane, nadpalone, wyłamane.

  • sprawdziłbym styki czy czasem od drgań nie ma przerw w zasilaniu.Popraw kostki i mimo wszystko przeczyść styki.Może to być jeszcze coś po stronie wentylatora.Jeśli uruchodzmisz nawiew a nadal nie będzie klima działać to podłącz się pod kompa bo może być coś innego np czujnik temperatury wewnętrznej...

  • Miernikiem go, miernikiem. A konkretniej -we włączniku dmuchawy (E9) złącze 5-stykowe (T5h), 1 - 4 poszczególne biegi (wychodzą do wentylatora), 5- "dojście" prądu.

    Przede wszystkim sprawdź, czy do regulatora dochodzi prąd. Wtyczka pięciostykowa, pin 5 (przewód czarno-czerwony) - przy włączonym zapłonie sprawdź, czy masz napięcie (w odniesieniu do masy). Jeśli tak, to idziemy dalej.

    Weź miernik, którym sprawdzisz ciągłość obwodu (ewentualnie rezystancję) i następująco:

    1. ustaw regulator dmuchawy na "0", sprawdź połączenia 5 + 1... 4. Nie powinno być styku.
    2. ustaw regulator dmuchawy na "1", sprawdź połączenia j.w. Połączenie 5+2 powinno dawać zwarcie, reszta powinna być rozwarta.
    3. Analogicznie sprawdź pozostałe styki przy kolejnych ustawieniach dmuchawy.
      Zależność pin (panel) (kolor przewodu) - bieg dmuchawy
      4 - biały - 1
      3 - zielony - 2
      2 - niebieski - 3
      1 - czerwony - 4

    Jeżeli w panelu masz wszystko ok, wówczas trzeba sprawdzić połączenie panel - rezystor wstępny dmuchawy (N24). Sprawdź poszczególne kabelki czy przewodzą (sprawdzamy "łączność" od wtyczki panelu dmuchawy do rezystora wstępnego), jeśli wszystkie przewodzą, to sprawdź woltomierzem(!) czy nie ma przebicia do plusa lub masy (masę i plus będziesz miał np. w gniazdu zapalniczki po włączeniu zapłonu - upewnij się najpierw, że faktycznie masz zasilanie w gniazdu)

    Jeśli z kablami jest wszystko ok, to czas sprawdzić rezystor wstępny dmuchawy z bezpiecznikiem termicznym (N24). Na złączu 4-stykowym (T4e) połączenia są następujące:
    bialy - pin 2 - bieg 1
    zielony - pin 3 - bieg 2
    niebieski - pin 1 - bieg 3
    czerwony - pin 4 - bieg 4

    Sprawdzamy względem pinu 4 jadąc w kolejności 1, 3, 2. Każdy kolejny to dodatkowy rezystor (wolniejsza praca dmuchawy). Jeśli pomiędzy pinem 4 i 1 jest rozwarcie, to bardzo prawdopodobne, że masz walnięty bezpiecznik termiczny.

    A jeśli wszystko do tej pory grało i hulało, to podłącz dmuchawę bezpośrednio do prądu (czerwony +, brązowy masa) i sprawdź, czy kręci.

    Jeśli kręci, wszystko posprawdzałeś 3 razy i wychodziło, że jest ok, (zwłaszcza przebicia na przewodach), to już nie mam pomysłów.

    A tak przy okazji (dopiero mi do głowy przyszło) - VAG nic nie pokazuje?

  • Bardzo dziękuję za szczegółowy opis- okazał się pomocny. Przy pomocy miernika zbadałem - i okazało się że na 5 Pinie złączki z 5 pinami nie ma napięcia(sprawdziłem z masą z zapalniczki), sprawdziłem bezpiecznik - jest ok, sprawdziłem ciągłość przewodu -5PIN a gniazdo bezpiecznika nr 68 - jest ok i na końcu sprawdzilem napięcie na bezpieczniki nr 68- brak- przy wyłączonym jak i włączonym zapłonem. Gniazdo bezpiecznika wygląda ok- w sensie nie ma nadpalonych przewodów....co dalej.....po rozkręceniu prawie połowy auta i zdiagnozowaniu vagiem przyszedł mi do głowy prosty test....podąłem napięcie bezpośrednio z aku (oczywiście zabezpieczonym przewodem) na gniazdo nr 68 i ....wszystko zacząło działać- nawiew na wszystkich 4 biegach, klimatyzacja, tylnia wycieraczka- wszystko ok. Teraz już wiadomo, że wszystko "za bezpiecznikiem" jest ok. Pozostaje więc pytanie- dlaczego nie ma napięcia na tym bezpieczniku( nr 68)...tak jak wspomniałem wcześniej- gniazdo ok...co za dzień- przynajmnije już wiadomo ze panel i wentylator sa ok. pozdr

  • W sumie faktycznie powinienem był zacząć od bezpieczników.

    Bezpiecznik 68 (dmuchawa) i 32 (tylna wycieraczka) podłączone są wspólnie do złącza dodatniego 75x (A34) (przewód czerwono-czarny). Wiązka ta idzie (w stronę akumulatora) do przekaźnika (o ile się nie mylę) 11 (J59), a dalej czerwonym przewodem do rozdzielacza przewodowego do zacisku 30 za tablicą rozdzielczą z lewej strony.

    Czyli przekaźnik do sparwdzenia.

  • Witam
    Dokładnie tak jak powyżej- krok po kroku i okazało się, że padł przekaźnik...sprawdziłem jeszcze dodatkowo miernikiem czy pojawia się napięcie na zaciskach cewki po włączeniu zapłonu- i oczywiście się pojawiło. Przekaźnik J 11 oznaczony nr 18 wymieniony i wszystko gra- nawiew, klima oraz tylna wycieraczka. Bardzo dziękuję za pomoc. Temat zamykam

  • Witam mam taki problem, gdy włączę nawiew za każdym razem sam mi się załącza obieg wewnętrzny. Samochód mam ponad 2 lata i nigdy mi się tak nie działo. nie wiem czy to jakieś czary mary czy co?z góry dziękuję za informacje.

  • Dominisia >> u Ciebie problem będzie nieco inny, czyli bardzo możliwe, że potencjometr przy klapce obiegu zamkniętego:

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=7519&highlight=obiegu+zamkni�tego<!-- m -->

    Najlepiej zacznij od odczytania błędów na VAGu, w tej kwestii VAG radzi sobie całkiem nieźle z trafną diagnozą.

Log in to reply