[F1] pompa zwrotna systemu abs (V39) co to znaczy???
-
Witam wszystkich bardzo serdecznie, jestem tutaj nowy ale to nie pierwsze forum na ktorym jestem.
Moje autko to fabia 1,9tdi 101km rocznik 2000 przebieg 182 tys przynajmniej na zegarach
Moj problem to swiecące sie na zegarach kontrolki od abs-u i asr-u jednocześnie.
podłanczając kompa (vcds) wychodzi jeden bład który daje się wykasować ale po ruszeniu wskakuje ponownie błąd to "pompa zwrotna systemu abs (V39)"
No i tutaj proszę o pomoc bo nie wiem z której strony to ugryść,
Wiazka elektryczna na podłużnicy jest ok i wszystkie bezpieczniki też ok.
Miał ktoś podobny problem?
z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawaim Przemek z Gdańska -
[b]przemek.gd[/b], była już wzmianka na forum na ten temat co do bezpieczników sprawdziłeś te przy akumulatorze?
-
zanim napisałem ten post starałem sie odszukać taki temat na forul lecz, nie udało mi się to, dlatego też napisałem.
Bezpieczniki w kabinie i pod maska wszystkie sprawdzone. -
Sprawdzałeś może sam czujnik czy nie jest przewód przy nim przetarty, czy czujnik jest czysty?Może zaśniedziały styki i to może powodować problem.
-
tego nie sprawdzałem ale z tego co wiem uszkodzony czy przekłamujący czujnik wychodził pod kompem, a tutaj bład jest ""pompa zwrotna systemu abs (V39)"
jest mozliwe ze bedzie to pompa ale zanim wymienie pompe powinienem być pewny ze problem zostanie rozwiązany. -
jeśli nic nie zdziałasz to sprawdź tu http://www.vwonline.pl/kody-usterek.html?start=882 ale konieczne jest zalogowanie się <!-- s;) -->
-
sam błąd to 30% sukcesu. jeszcze trzeba go dobrze zinterpretować.
[b]przemek.gd[/b], możesz podac nr błędu jaki masz odczytany ?
umiesz odczytać bloki pomiarowe z czujników ABS w kołach ? -
Zapewne błąd 00301
za serwisówką:
VAG >> adres 03 (elektronika hamulców), grupa 002, pole 2, wartość zadana = 0 (jeśli jest 1, tzn. że pompa jest zasilana prądem, czego nie powinno być podczas odczytu wartości pomiarowych), ewentualnie grupa 006, pole 3, wartość zadana = wyłączoneJeśli odczyty są niepoprawne, to w grę wchodzi diagnoza elementów wykonawczych (przy sterowniku BOSCH 8.0, przy 5.7 serwisówka tego nie przewiduje), z czym jest trochę zabawy (trzeba podnieść auto tak, żeby koła obracały się swobodnie), ewentualnie sprawdzenie sygnałów na przewodach. W ostateczności wymiana hydraulicznego zespołu sterującego.
-
Znalazłem jednak pęknięty bezpiecznik na odubowie aku pierwszy albo drugi, oba po 40A .
Bład zgasł po wykasowaniu go kompem.
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.