[F1] pompa zwrotna systemu abs (V39) co to znaczy???

Topic created · 9 Posts · 6685 Views
  • Witam wszystkich bardzo serdecznie, jestem tutaj nowy ale to nie pierwsze forum na ktorym jestem.
    Moje autko to fabia 1,9tdi 101km rocznik 2000 przebieg 182 tys przynajmniej na zegarach 🙂
    Moj problem to swiecące sie na zegarach kontrolki od abs-u i asr-u jednocześnie.
    podłanczając kompa (vcds) wychodzi jeden bład który daje się wykasować ale po ruszeniu wskakuje ponownie błąd to "pompa zwrotna systemu abs (V39)"
    No i tutaj proszę o pomoc bo nie wiem z której strony to ugryść,
    Wiazka elektryczna na podłużnicy jest ok i wszystkie bezpieczniki też ok.
    Miał ktoś podobny problem?
    z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawaim Przemek z Gdańska

  • [b]przemek.gd[/b], była już wzmianka na forum na ten temat co do bezpieczników sprawdziłeś te przy akumulatorze?

  • zanim napisałem ten post starałem sie odszukać taki temat na forul lecz, nie udało mi się to, dlatego też napisałem.
    Bezpieczniki w kabinie i pod maska wszystkie sprawdzone.

  • Sprawdzałeś może sam czujnik czy nie jest przewód przy nim przetarty, czy czujnik jest czysty?Może zaśniedziały styki i to może powodować problem.

  • tego nie sprawdzałem ale z tego co wiem uszkodzony czy przekłamujący czujnik wychodził pod kompem, a tutaj bład jest ""pompa zwrotna systemu abs (V39)"
    jest mozliwe ze bedzie to pompa ale zanim wymienie pompe powinienem być pewny ze problem zostanie rozwiązany.

  • jeśli nic nie zdziałasz to sprawdź tu http://www.vwonline.pl/kody-usterek.html?start=882 ale konieczne jest zalogowanie się 😉 <!-- s;) -->

  • sam błąd to 30% sukcesu. jeszcze trzeba go dobrze zinterpretować.
    [b]przemek.gd[/b], możesz podac nr błędu jaki masz odczytany ?
    umiesz odczytać bloki pomiarowe z czujników ABS w kołach ?

  • Zapewne błąd 00301
    za serwisówką:
    VAG >> adres 03 (elektronika hamulców), grupa 002, pole 2, wartość zadana = 0 (jeśli jest 1, tzn. że pompa jest zasilana prądem, czego nie powinno być podczas odczytu wartości pomiarowych), ewentualnie grupa 006, pole 3, wartość zadana = wyłączone

    Jeśli odczyty są niepoprawne, to w grę wchodzi diagnoza elementów wykonawczych (przy sterowniku BOSCH 8.0, przy 5.7 serwisówka tego nie przewiduje), z czym jest trochę zabawy (trzeba podnieść auto tak, żeby koła obracały się swobodnie), ewentualnie sprawdzenie sygnałów na przewodach. W ostateczności wymiana hydraulicznego zespołu sterującego.

  • Znalazłem jednak pęknięty bezpiecznik na odubowie aku pierwszy albo drugi, oba po 40A .
    Bład zgasł po wykasowaniu go kompem.
    Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

Log in to reply