Szarpanie podczas jazdy

Topic created · 35 Posts · 9729 Views
  • Podczas jazdy na dowolnym biegu, po zdjeciu nogi z gazu, nastepuja u mnie dwa mocne szarpniecia silnika. Bardzo nieprzyjemne uczucie.. Czy ktos wie co to moze byc ??

  • rzuc okiem na przepustnice może jakieś paprochy sie dostaly

  • Rzucilem okiem na przepustnice i..nic.. Nie ma tez zadnych bledow wiec elektronika w pelni sprawna, a kat otwarcia przepustnicy na biegu jalowym wynosi ok 5 stopni.
    Czujnik temperatury wody rowniez w pelni sprawny.
    W piatek wymieniam filtr paliwa.. Jak nie pomoze - bede myslal dalej..

  • w takim razie proponuje poszukać czegoś na http://www.elektroda.pl - czasami są tam ciekawe porady 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Dzis czwartek a ja juz wymienilem filtr bo nie wytrzymalem i szarpanie nadal jest tyle, ze wydaje sie nieco slabsze..
    Nastepny krok: zmiana stacji.. Moze trafilem na "kiepska" benzynke.. :mur: <!-- s:mur: -->

  • [quote="x"]lub świece 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Swiece wymienione 10 tys. temu 😉
    Wlasciwie to zgodnie z zaleceniami producenta to wszystko juz wymienilem (mam na mysli serwis po 60 tys. i 2 latach eksploatacji).
    Mi sie wydaje jednak, ze bedzie to wina przepustnicy. Co prawda z wierzchu sie swieci, ale w srodku juz moze byc gorzej.. Nie wiem jednak kiedy zdecyduje sie na zabieg czyszczenia w kazdym razie jak cos to bede pisal..
    PS.
    Dalsze sugestie mile widziane :help:

  • Jak mialem problem z gasnacym silnikiem to mialem takze taki objaw co u Ciebie Wolfik 😞 nie boj sie odkrecic przepustnicy i jja wyczyscic .. tylko NIE odczepiaj jej od wiazki :!: nie wiem gdzie u Ciebie znajduje sie czujnik cisnienia paliwa .. ale u mnie jest po lewej stronie silnika z boku u gory.. trzeba go wyjac i wyczyscic koncowke patyczkiem do uszu i spirytusykiem 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="wolfmk"]Dzis czwartek a ja juz wymienilem filtr bo nie wytrzymalem i szarpanie nadal jest tyle, ze wydaje sie nieco slabsze.. [/quote]

    Ja też chciałem wymienić filtr paliwa. Jakie było moje zaskoczenie gdy pan w serwisie powiedział,że w silnikach benzynowych Skody filtry paliwa mają żywotność 700tyś km.
    Na potwierdzenie tego pokazał mi książkę serwisową w której było zaznaczone to że faktycznie tak zaleca Skoda.

  • [quote]Ja też chciałem wymienić filtr paliwa. Jakie było moje zaskoczenie gdy pan w serwisie powiedział,że w silnikach benzynowych Skody filtry paliwa mają żywotność 700tyś km.
    Na potwierdzenie tego pokazał mi książkę serwisową w której było zaznaczone to że faktycznie tak zaleca Skoda.[/quote]

    Skoda zaleca wymiane filtra paliwa po 700 tys. ??
    W kazdym razie sprwdzalem w swojej ksiazce serwisowej i wyraznie pisalo, ze filtr paliwa wymienia sie co 60 tys. co potwierdzil mechanik ze Skody.. Nie wiem skad ta roznica..

    [b]Wojtas[/b] latwo mowic, ale jak mam wyczyscic cos, co nie wiem jak wyglada, a na dodatek nie wiem gdzie jest.. Wyciagne jeszcze co innego i dopiero bedzie :hyhy: <!-- s:hyhy: --> (oczywiscie mowie o czujniku)

  • ja slyszalem (w ASO) ze filtr paliwa wymienia sie co 90 tys 🙂 widac ze co ASO to inna opinia .. [b]Wolf[/b] ja tez nie wiedzialem gdzie to sie znjaduje .. musisz troszke tam pogrzebac w silniku 🙂 <!-- s:) -->

  • Proponuję zalej do baku tego cudownego specyfiku co użył [b]Wojtas[/b] i być może problem ustąpi

  • [quote="MirekS"]Proponuję zalej do baku tego cudownego specyfiku co użył [b]Wojtas[/b] i być może problem ustąpi[/quote]

    Po sezonie zimowym zawsze leje specyfik, ktory ma podobne wlasciwosci do tego, ktory polecal wojtas.. nie pomoglo..

  • [quote="wolfmk"]Po sezonie zimowym zawsze leje specyfik, ktory ma podobne wlasciwosci do tego, ktory polecal wojtas.. nie pomoglo..[/quote]

    [b]Wolf[/b] ale same wlanie specyfiku nie pomaga 😞 te srodki odnosza sukces w czyszczeniu jak pojezdzi sie na pelnym gazie .. tzn .. zalej to w wiekszej dawce niz zalecana (przewaznie jest to 1ml plynu / 1 l benzyny) wpadnij na A4 i pomecz samochod na wyskoich obrotach .. moze to szarpanie byc spowodowane syfem z benzyny (moze to byc olej opalowy tak jak to bylo w moim przypadku) przy wyzszych obrotach jest lepszy ciag z baku i wtedy syf zaczyna sie wytracac przy pomocy dodatku. Jestem przekonany, ze w Twojej fabce zanieczyszczany jest czujnik cisnienia paliwa i stad te szarpanie ... i oczywscie obowiazkowo przepustnica jest do czyszczenia 😞 <!-- s:( -->

  • To moze jakas fotke pokaz tego czujnka 😛 <!-- s:P --> wtedy moglbym szukac..
    A co do jazdy to zazwyczaj troszke mecze fabke po wlaniu tego rodzaju specyfikow 🙂

  • [quote="wolfmk"]To moze jakas fotke pokaz tego czujnka 😛 <!-- s:P --> wtedy moglbym szukac..[/quote]

    Prosze bardzo 🙂

    [b]Czerwone kolko to miejsce gdzie ten czujnik wchodzi do silnika a nad kolkiem jest wlasnie ten czujnik:[/b]

    [url=http://img100.imageshack.us/my.php?image=1ji1.jpg][img]http://img100.imageshack.us/img100/2473/1ji1.th.jpg[/img][/url]

    [b]Czujnik[/b]

    [url=http://img46.imageshack.us/my.php?image=2ii2.jpg][img]http://img46.imageshack.us/img46/5665/2ii2.th.jpg[/img][/url]

    [quote="wolfmk"]A co do jazdy to zazwyczaj troszke mecze fabke po wlaniu tego rodzaju specyfikow 🙂 [/quote]

    mnie udalo sie przeczyscic jak jechalem na zlot .. caly czas po autostradzie non stop z duzymi obrotami.

  • ok thx:) poszukam ..

  • Przepustnica zostala wyczyszczona w nieautoryzowanej stacji SKODY, ale jedynie z zewnatrz. Zostaly rowniez zresetowane ustawienia kompa dotyczace przepustnicy.
    Szarpanie jakby jeszcze bardziej sie zmniejszylo, ale jeden problem zniknal calkowicie, mianowicie autko zapala teraz zawsze za pierwszym razem, nie gasnie.. Obroty podskakuja o wiele wyzej przy zapalaniu niz wczesniej.. Najwiecej to chyba pomogl ten reset bo ta przepustnica i tak byla czysta.. 🆗 <!-- s🆗 -->

    Aha.. Odnosnie czujnika cisnienia paliwa to Pan z serwisu poinformowal mnie, ze znajduje sie on przy filtrze paliwa (w moim silniku).

  • No to super ze w koncu fabka dziala jak nalezy 🙂 mam nadzieje ze to byla tylko brudna przepustnica 🆗 <!-- s🆗 -->

    [quote="wolfmk"] Aha.. Odnosnie czujnika cisnienia paliwa to Pan z serwisu poinformowal mnie, ze znajduje sie on przy filtrze paliwa (w moim silniku).[/quote]

    No to na przyszlosc juz wiesz gdzie masz szukac jak cos 😉

  • Szarpanie niestety mam nadal 😞 <!-- s:( --> Jest nieco mniejsze, ale jest.. Wymienilem juz mnostwo rzeczy, ale pozostala mi jeszcze (mam nadzieje) jedna mozliwosc - poduszki zawieszenia silnika.. Mysle, ze w przyszlym tygodniu znow bedzie wizyta w serwisie. Dzis ponadto pojawily mi sie drgania samochodu na wolnych obrotach. Myslalem, ze to przez tlumik koncowy bo opadl nieco, ale po naprawieniu usterki drgania sa nadal..
    Jakeis sugestie ktos ma odnosnie drgan na wolnych obrotach + odnosnie szarpania? Mysle, ze te dwie rzeczy beda ze soba powiazane.
    Powtorze, ze szarpanie wystepuje przy szybszym puszczeniu pedalu gazui. Zaznaczam, ze elektronika odpada, ale z kolei poduszki wygladaja ok wiec bede musial zrobic wymiane "w ciemno" :dobani:

  • Przepustnice najlepiej zdjąć do czyszczenia bo najwięcej syfu zawsze jest od środka.Jak wiadomo póżniej adaptacja na vagu.U mnie w polo gdy zdejmuje ją to odłączam akumulator i jakoś obchodzi się bez adaptacji.
    Czy ktoś po podłączenie kompa sprawdził informacje o temperaturze silnika jaką dostaje sterownik?Błąd może nie wyskakiwać a czujnik temperatury cieczy chłodzącej być uszkodzony.Wystarczy że zaniży nam temp o np.30-40 stopni to będzie się tak działo.Z resztą temat nie raz przerabiany przez użytkowników polówek.Dwie podstawowe rzeczy które to powodują to zawsze przepustnica a póżniej czujnik temperatury.

Log in to reply