[F1] Wspomaganie / wyciek płynu / przerdzewiały przewód
-
Koledzy, uprzejma prośba o pomoc:
Całkowicie straciłem wspomaganie, dolałem płynu - prawie od razu wyciekł cały.
Mechanik obejrzał. Diagnoza: przerdzewiał i pękł przewód wysokociśnieniowy. W kształcie litery "U", akurat na samym "zakręcie".
Niestety - konieczny nowy, oryginalny. [b]Koszt: 830 zł!![/b] :przestraszony: <!-- s:przestraszony: -->
Rozumiem, że części mogą być drogie, ale prawie tysiąc za kilkanaście cm przewodu?...[b]Jak się ratować? Gdzie dostać taniej? Szrot?...
[/b]Może ktoś coś wie i pomoże... :zalamany:/ Skoda Fabia Comfort / benzyna 1 390 cm3 / 2003
-
Chodzi Ci o tę metalową rurkę, tak?
Wydaje mi sie, ze przede wszystkim powinienes pompe odlaczyc, zeby jej nie zatrzec, ale pewnie juz to zrobiles.
Zapytaj tutaj: [url]http://www.tomag.com.pl/pompy.html[/url]
Kupowalem u nich pompe, sporo mi doradzili, znaja sie na sprawie.
A jak widac (z innej beczki) da sie taniej [url]http://archiwumallegro.pl/przewod_wspomagania_skoda_fabia_vw_polo_nowy-139780791.html[/url] -
[quote]Wydaje mi sie, ze przede wszystkim powinienes pompe odlaczyc, zeby jej nie zatrzec, ale pewnie juz to zrobiles.
[/quote]A jak to zrobić?... :help: <!-- s:help: -->
/
Dzięki za namiar! -
Nie jestem pewien, ale bezpiecznik od pompy (chyba nr 7) odpowiada za cos jeszcze, wiec nie wiem czy dobrym pomyslem jest wyjmowanie go. Moze ktorys z kolegów sie wypowie.
Jak zdejmiesz halogen i zaslepke w zderzaku, po stronie kierowcy, to dostaniesz sie do pompy. Nie wiem jak wyglada pompa KOYO, ale TRX ma 3 wtyczki, z czego srodkowa (z najgrubszymi kablami) to zasilanie pompy. Jak wyjmiesz, to zaslep koniecznie, bo woda zabija te pompy, moja wlasnie niedawno umarla i musialem zmienic. Ten kabel od zasilania bardzo ciezko wychodzi, wtyczka jest duza, a przewód bardzo 'sztywny'.
-
Sprawa póki co załatwiona.
Znalazłem mechanika, który miał akurat używaną część w zadowalającym stanie. Z wymianą płynu i robocizną wyszło 360 zł.
Polecam przy okazji warsztat Skody przy Syreny 14 w Warszawie.