Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wspomaganie / wyciek płynu / przerdzewiały przewód

Temat utworzony · 5 Posty · 1591 Wyświetlenia
  • Koledzy, uprzejma prośba o pomoc:

    Całkowicie straciłem wspomaganie, dolałem płynu - prawie od razu wyciekł cały.
    Mechanik obejrzał. Diagnoza: przerdzewiał i pękł przewód wysokociśnieniowy. W kształcie litery "U", akurat na samym "zakręcie".
    Niestety - konieczny nowy, oryginalny. [b]Koszt: 830 zł!![/b] :przestraszony: <!-- s:przestraszony: -->
    Rozumiem, że części mogą być drogie, ale prawie tysiąc za kilkanaście cm przewodu?...

    [b]Jak się ratować? Gdzie dostać taniej? Szrot?...
    [/b]Może ktoś coś wie i pomoże... :zalamany:

    / Skoda Fabia Comfort / benzyna 1 390 cm3 / 2003

  • Chodzi Ci o tę metalową rurkę, tak?
    Wydaje mi sie, ze przede wszystkim powinienes pompe odlaczyc, zeby jej nie zatrzec, ale pewnie juz to zrobiles.
    Zapytaj tutaj: [url]http://www.tomag.com.pl/pompy.html[/url]
    Kupowalem u nich pompe, sporo mi doradzili, znaja sie na sprawie.
    A jak widac (z innej beczki) da sie taniej [url]http://archiwumallegro.pl/przewod_wspomagania_skoda_fabia_vw_polo_nowy-139780791.html[/url]

  • [quote]Wydaje mi sie, ze przede wszystkim powinienes pompe odlaczyc, zeby jej nie zatrzec, ale pewnie juz to zrobiles.
    [/quote]

    A jak to zrobić?... :help: <!-- s:help: -->
    /
    Dzięki za namiar! 🆗

  • Nie jestem pewien, ale bezpiecznik od pompy (chyba nr 7) odpowiada za cos jeszcze, wiec nie wiem czy dobrym pomyslem jest wyjmowanie go. Moze ktorys z kolegów sie wypowie.

    Jak zdejmiesz halogen i zaslepke w zderzaku, po stronie kierowcy, to dostaniesz sie do pompy. Nie wiem jak wyglada pompa KOYO, ale TRX ma 3 wtyczki, z czego srodkowa (z najgrubszymi kablami) to zasilanie pompy. Jak wyjmiesz, to zaslep koniecznie, bo woda zabija te pompy, moja wlasnie niedawno umarla i musialem zmienic. Ten kabel od zasilania bardzo ciezko wychodzi, wtyczka jest duza, a przewód bardzo 'sztywny'.

  • Sprawa póki co załatwiona.
    Znalazłem mechanika, który miał akurat używaną część w zadowalającym stanie. Z wymianą płynu i robocizną wyszło 360 zł.
    Polecam przy okazji warsztat Skody przy Syreny 14 w Warszawie.