Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] fabia 1,2 54 kM słaba kompresja w pierwszym cylindrze

Temat utworzony · 3 Posty · 856 Wyświetlenia
  • Może ktoś coś podpowie. Silnik szarpie trochę na wolnych obrotach , powyżej 1200 obr. jedzie normalnie. Nie bierze oleju. Czy zdarzają sie usterki głowicy (zaworów) ? Kompresja na pierwszym 6 at. , na drugim 12,6 at. i na trzecim 12,6 at. W czym tkwi problem ? Kto na odcinku Grójec -Warszawa dobrze naprawia takie silniczki ?
    Pozdrawiam wszystkich

  • U mnie skończyło sie naprawą głowicy przy 42kkm

  • No niestety w HTP zawory to standard - grzybki wypalają sie i pękają w skrajnych przypadkach robią sie z nich "kwiatki". Najczęściej siadają zawory wydechowe a podczas weryfikacji proponuje sprawdzić dodatkowo prowadnice bo mają tendencję do wyrabiania się. W Twoim przypadku koszty nie powinny być spore - w końcu masz tylko sześć zaworów. Koszty oryginalnych to ok 100zł za sztukę a w zamienniku poniżej 20zł. Ja swoją głowicę robiłem po 150 tys km. Za obróbkę zapłaciłem ok 300 zł (wymiana trzech zaworów i prowadnic + docieranie przylgni, planowanie, wymiana uszczelniaczy). Ciekawą rzeczą jaką zauważyłem jest to, że nieraz przyjeżdżały do nas Fabie użytkowane delikatnie przez starsze osoby i głowice padały nieraz nawet po dwudziestu kilku tysiącach podczas gdy egzemplarze ujeżdżane pod ciężkim butem przedstawicieli handlowych wytrzymywały bez zająknięcia po 250 tys i więcej... One bardzo lubia jak są przeciągane po obrotach. U mnie była jeszcze ciekawa sytuacja że gdy silnik zaczynał palić na dwóch cylindrach to po kilkunastokilometrowym przepałowaniu pod czerwone pole wszystko wracało do normy na jakiś czas 🙂 Chętnie bym wziął taki do roboty ale niestety nie mam warunków a w moim serwisie niestety już nie pozwalają na "lewizny" 😞 <!-- s:( -->