[F1] fabia 1,2 54 kM słaba kompresja w pierwszym cylindrze
-
Może ktoś coś podpowie. Silnik szarpie trochę na wolnych obrotach , powyżej 1200 obr. jedzie normalnie. Nie bierze oleju. Czy zdarzają sie usterki głowicy (zaworów) ? Kompresja na pierwszym 6 at. , na drugim 12,6 at. i na trzecim 12,6 at. W czym tkwi problem ? Kto na odcinku Grójec -Warszawa dobrze naprawia takie silniczki ?
Pozdrawiam wszystkich -
U mnie skończyło sie naprawą głowicy przy 42kkm
-
No niestety w HTP zawory to standard - grzybki wypalają sie i pękają w skrajnych przypadkach robią sie z nich "kwiatki". Najczęściej siadają zawory wydechowe a podczas weryfikacji proponuje sprawdzić dodatkowo prowadnice bo mają tendencję do wyrabiania się. W Twoim przypadku koszty nie powinny być spore - w końcu masz tylko sześć zaworów. Koszty oryginalnych to ok 100zł za sztukę a w zamienniku poniżej 20zł. Ja swoją głowicę robiłem po 150 tys km. Za obróbkę zapłaciłem ok 300 zł (wymiana trzech zaworów i prowadnic + docieranie przylgni, planowanie, wymiana uszczelniaczy). Ciekawą rzeczą jaką zauważyłem jest to, że nieraz przyjeżdżały do nas Fabie użytkowane delikatnie przez starsze osoby i głowice padały nieraz nawet po dwudziestu kilku tysiącach podczas gdy egzemplarze ujeżdżane pod ciężkim butem przedstawicieli handlowych wytrzymywały bez zająknięcia po 250 tys i więcej... One bardzo lubia jak są przeciągane po obrotach. U mnie była jeszcze ciekawa sytuacja że gdy silnik zaczynał palić na dwóch cylindrach to po kilkunastokilometrowym przepałowaniu pod czerwone pole wszystko wracało do normy na jakiś czas Chętnie bym wziął taki do roboty ale niestety nie mam warunków a w moim serwisie niestety już nie pozwalają na "lewizny" <!-- s:( -->