Nawigacja "zrób to sam"

Topic created · 6 Posts · 1444 Views
  • Dup*** znaczy duża strasznie 🙂 napisz coś więcej 🙂 <!-- s:) --> co to za model? Sposób montażu? Inne jej funkcje?

  • Właśnie o to chodziło, żeby była duża 🙂 <!-- s:) --> Przydatne po mieście, jak i na trasie (widać, jakie masz miejscowości z przodu), wszystko czytelne.

    A więc od początku. "Silnikiem" jest tablet WebDT 366
    [img]http://www.windowsfordevices.com/files/misc/WebDT366.jpg[/img]

    Procesor 533Mhz, pamięć wbudowana 500 Mb + rozszerzenie na karcie CF do 8Gb. Zainstalowany system MicroXP (czyli Windows XP okrojony z czego się da) + automapa. Zasilanie 12V.
    Kupiony na allegro z dodatkowym akumulatorem i zasilaczem za 350 zł.

    Uchwyt własnej roboty wykonany z:

    Całość zamontowana w środkowej kratce nawiewu. Lewa kratka zaślepiona na stałe, prawa regulowalna z możliwością dmuchania na wprost albo na pasażera. Montaż za pomocą kątowników (i tym podobnych) do drewna (Castorama).
    Moduł GPS - Molux 215 na USB. Koszt ok 100 zł.
    Zasilanie - teoretycznie można puścić bezpośrednio, niemniej dla bezpieczeństwa użyłem zasilacza samochodowego, żeby filtrował skoki napięcia. Koszt ok 50 zł.

    Robiłem 3 podejścia do uchwytu z uwagi na poprawki w ergonomii.
    Pierwsze podejście - montaż równolegle do kratki nawiewu (tak jak fabrycznie montowane nawigacje w samochodach) - porażka, za duże odchylenie od osi jazdy, zbyt dużo czasu zajmuje przyzwyczajenie się wzroku do odczytu danych z ekranu.
    Drugie podejście - podobnie jak na zdjęciu, ale uchwyt był obrócony o 10* w lewo, przez co "horyzont" nie pokrywał się z linią szyby. Powodowało to lekką dezorientację przy częstym patrzeniu na nawigację.

    Obecnie - poprawiono wcześniejsze mankamenty, trzeba jeszcze "pochylić" uchwyt w kierunku tyłu pojazdu, żeby nie odbijały się w ekranie boczne szyby.

    Potrzebne poprawki - pochylenie uchwytu, zmiana dolnego trzymania.

    Zalety:

    • wygoda w odczytywaniu danych
    • wygoda przy wprowadzaniu danych paluchem
    • szybki procesor - znacznie płynniejsza praca, niż np. Navroad 460
    • możliwość pracy na baterii ponad 2 godziny
    • możliwość oglądania wcześniej przygotowanych filmów (320x240) i inne komputerowe bajery na postoju*
    • możliwość wykorzystania tabletu do diagnostyki (takie było pierwotne przeznaczenie) - wejście USB, pracuję nad dostosowaniem karty PCMCIA pod COM (brak kabelka) - działają wszystkie programy pod Windows
    • regulacja jasności od bardzo jasnego do wyłączenia ekranu włącznie

    Wady:

    • długi czas rozruchu - start systemu + automapa = ponad 2 minuty
    • duży pobór prądu - ponad 3A (dlatego zasilanie docelowo chcę puścić przez stacyjkę)
    • raczej nie da się schować do schowka 😉
    • z zewnątrz wygląda fatalnie (obecnie)

    Przyszłościowo można wykorzystać jako:

    • dodatkowa deska rozdzielcza z parametrami wyciąganymi z OBD
    • wyświetlacz rejestratora trasy, zwłaszcza w wypadku rejestratora z podczerwienią (aczkolwiek nigdy się czymś takim nie bawiłem... jeszcze ; )

    Na najbliższym zlocie postaram się pochwalić.

    EDIT
    Dodam jeszcze, że w przypadku potrzeby demontażu uchwytu, wystarczy go wyjąć z kratką nawiewu i wsadzić drugą (koszt kratki to ok 30 - 40 zł na allegro).
    Przycisk awaryjnych na razie roboczo na listwie przycisków (wszedł bardzo ładnie, ale w poziomie).

    EDIT 2
    Przypomniało mi się - jednym z kryterium montażowym było, by cała nawigacja nie wychodziła powyżej dolnej linii szyby - nie zasłaniała widoczności.

  • Dobre to :szok: <!-- s:szok: --> teraz jak zajdzie taka potrzeba jak była przy ostatnim zlocie w Sulejowie gdzie się szukaliśmy po lesie za pomocą GPS to [b]zlloty[/b] będzie wszystkich widział jak na dłoni.

  • .... taaa - jak w filmach amerykanskich 🙂 <!-- s:) --> - tylko żeby wszyscy mieli nadajniki <ok>
    pomysł :padam:

  • Przez ostatnie 3 tygodnie miałem okazję przetestować sprzęt w trasie i w mieście, w sumie 2,5 tys. km. Muszę trochę poprawić kąt uchwytu w stronę szyby (mały kąt efektywny ekranu), a poza tym spisuje się rewelacyjnie! Szybki, wszystko widać, łatwo przewinąć mapę, żeby zobaczyć, jakie następne miejscowości, jazda po mieście - bajka. Na postoju można szybko i sprawnie schować pod tylny fotel.

Log in to reply