Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wyciek między nadkolem a zderzakiem

Topic created · 18 Posts · 9807 Views
  • Witam
    Jestem posiadaczem skody fabii 2003 1.9tdi. Dziś zaobserwowałem małą plamkę ciemnej cieczy tak jakby oleju na asfalcie. Wyciek ma miejsce z lewej strony auta patrząc w kierunku samochodu (tzn od pasażera). Ten "olej" wydobywa się na połączeniu zderzaka i nadkola, tuż za kołem. Właściwie żadnych płynów nie ubywa. Sprawdziłem hamulcowy, stan oleju i nawet chłodniczy. Żadnych różnic w stanie. Co się tam właściwie znajduje? Po tej stronie maksymalnie przy brzegu jest chyba sprężarka klimy, nie wiem może się mylę. Właściwie nic mi do głowy nie przychodzi z czego to cieknie. Proszę o jakieś podpowiedzi.
    Innych objaw brak, wszystko pracuje jakw zegarku:)

  • znaczy to że IC (intercooler) zaczął puszczać.
    radze zająć się tym szybko, bo jak kapie to już jest późno. Auto zacznie tracić moc, turbina bardziej dostanie po d.... bo układ traci ciśnienie.

    pozostaje wymiana lub klejenie Twojego IC-ka.

    żeby to zrobić, musisz zdjąć zderzak i nadkole.
    w serwisie ( nie ASO ) - koszt roboty może wynieśc ok. 200-300 zł. + części.
    IC-ka do fabi kupisz za 150-200 zl używany lub 500-700 nowy.
    nie kombinuj z zamiennikami bo to się zemści.

  • nic dodać nic ująć 🙂 <!-- s:) --> tak jak pisze [b]kapi[/b]

  • No i dzisiaj byłem u fachowców i rzeczywiście IC cały wilgotny i cieknie z niego olej, powiedzieli mi ponadto,że olej puszcza turbina więc trzeba ją zregenerować i wymienić IC - łączny koszt 2000-2500 zł
    O matko :zalamany: <!-- s:zalamany: -->
    Co wy na to?
    Czy faktycznie jest tak jak mówią?
    Wszystko oglądali około 15 minut, nie to żeby coś sprawdzali turbinę. Autem zrobiłem 3tys km- jak ubyło te 100-150 ml oleju to maks!
    Samochód sprowadzony z Niemiec, przebieg 190 tys km, auto z 2003 roku.

  • turbo puszcza bo IC jest dziurawy. zacznij od wymiany IC-ka.
    nie daj się robić w koszty.

    turbo MOŻESZ wymienić 😄 IC-ka MUSISZ wymienić :!: <!-- s:!: --> ( lub załatać)

    190 kkm na 2003r. to moim skromnym zdaniem mało coś.... jak na sprowadzone auto.

  • wydaje mi się, że chcą Cię troszkę naciągnąć. IC na pewno do roboty i na Twoim miejscu pokusił bym się o FMIC 😉 Układ na pewno do czyszczenia, ale turbina jeśli ładuje i nie wydaje dziwnych dźwięków itp to nie ma co jej ruszać. Po za tym ten cały bałagan to nie jest olej tak na prawdę co odpowiada na twoje stwierdzenie, że oleju nie wciąga. Co za tym idzie wskazuje to dodatkowo, że turbo nie puszcza bokami 😉 <!-- s;) --> Na Twoim miejscu nie jeździłbym za dużo i robił to jak najszybciej. Przede wszystkim IC i czyszczenie układu, następnie przyglądał się pracy turbiny za pomocą kompa i słuchał jak pracuje.

  • Czyli jednym słowem wymiana IC i czyszczenie układu i obserwować Turbinę, tak?
    No niby Ci fachowcy mówili mi że jak teraz nie zregeneruje turbiny to ona całkiem padnie a wtedy jej regeneracja będzie dwukrotnie wyższa. Czy tak?
    A i najdziwniejsze w tym wszystkim wydało mi się to, że oleju ubywa mi symbolicznie - 3 tys km przejechane i ubytek rzędu 100 ml, czyli baaardzo przyzwoicie. A może tyle tego oleju zebrało się tam w związku z tym iż ten olej tam przez te wszystkie lata powoli się zbierał?

  • [quote="prot"]Czyli jednym słowem wymiana IC i czyszczenie układu i obserwować Turbinę, tak? [/quote]

    Ja bym tak zrobił 🙂 Ten syf co ci zasmrodził cały układ i IC to nagar/cofka i tylko ma konsystencje jak olej. To jest nasza wspaniała ekologia i cyrk z nią związany 😞 Turbiną na razie się nie przejmuj 😉 Jeżeli będzie dawała znaki wymarcia to pomyślimy dalej 🙂 <!-- s:) -->
    Jeszcze raz spróbuję nakłonić cię do FMIC co pozwoli silnikowi lepiej oddychać 🙂

  • [quote="dr O."][quote="prot"]Czyli jednym słowem wymiana IC i czyszczenie układu i obserwować Turbinę, tak? [/quote]

    Jeszcze raz spróbuję nakłonić cię do FMIC co pozwoli silnikowi lepiej oddychać 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Może głupio spytam ale co to jest FMIC?

  • zobacz ostatnią fotkę http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=74052#74052 to jest właśnie FMIC 🙂 (Front mounted intercooler) U Ciebie seryjny jest schowany z boku jak sam zauważyłeś i strasznie się grzeje zwłaszcza przy wyższych temp. zewnętrznych co drastycznie zamula silnik 😞 <!-- s:( --> Robiąc coś takiego jak ja mam odpada Ci czyszczenie, bo masz cały układ nowy i BARDZO wydajny IC. Nie koniecznie to musi wyglądać jak u mnie, bo można tam wsadzić rozmaite IC w tym miejscu.

  • No i byłem u innego fachowca tym razem typowego dieslowca i faktycznie powinno skończyć się wymianą IC, napiszę jak juz będzie po wszystkim.

  • Przy kupnie zwróć koniecznie uwagę na wymiary IC, są chyba trzy rodzaje (chodzi o grubość), kup identyczny jak jest u Ciebie.

  • kiedyś przerabiałem ten temat z [b]kapi-m[/b] i wyszło na to, że mój od RS-ki miał nr 804E, a dla ATD jest samo 804. Z tego co pamiętam RS-owy miał większe rurki i był nie co innych wymiarów. No i w ATD są węże naciągane, a w RS-owym są obrabiane metalową opaską i wkładane do środka.
    Fotka by[b] kapi[/b] http://imageshack.us/photo/my-images/9/20110311636.jpg/<!-- m -->

  • [quote="MirekS"]Przy kupnie zwróć koniecznie uwagę na wymiary IC, są chyba trzy rodzaje (chodzi o grubość), kup identyczny jak jest u Ciebie.[/quote]

    [quote="dr.O"]kiedyś przerabiałem ten temat z kapi-m i wyszło na to, że mój od RS-ki miał nr 804E, a dla ATD jest samo 804. Z tego co pamiętam RS-owy miał większe rurki i był nie co innych wymiarów. No i w ATD są węże naciągane, a w RS-owym są obrabiane metalową opaską i wkładane do środka.
    Fotka by kapi http://imageshack.us/phot...0110311636.jpg/<!-- m -->
    [/quote]
    ano, oprócz punktów mocowania elementy zasadniczo się różnią.
    z ówczesnych moich poszukiwań wyszło że [b]do ATD jest najdroższy[/b], a na rynku wtórnym niedostępny.
    ostatecznie dopasowałem IC od wersji chyba 1,4TDI - też miał "wciągane" węże ale był zdecydowanie cieńszy niż mój - kierownica powietrza zakładana na IC pasowała z mojego starego.
    na dłuższą mete używanie takiego IC-ka wiązało by się z ponowną wizytą u tunera - nie wiem jaki wpływ może to mieć na turbo i ogólną wydajność silnika. Na pewno szybciej bedzie się przegrzewać w sensie gorącego powietrza doładowania.
    :chytry:

  • No i wymieniony IC.
    Koszt części i wymiana to 450zł 🆗 <!-- s🆗 -->
    Podobno taki sam jak miałem.
    Czyli teraz co dalej, na co zwrócić szczególną uwagę, co obserwować?
    I mam jeszcze pytanie czy za kilka miesięcy skontrolować IC czy juz nie?

  • czyścili układ? Jeśli nie to BARDZO nie dobrze, bo za jakiś niedługi czas będziesz miał ponownie problem z IC. Autko się odmuliło? Chodzi równo, nie słychać gwizdów?

    Zwracać uwagę trzeba zawsze na wszystko więc normalnie jeździj i obserwuj czy nic się nie dzieje 😉 <!-- s;) -->

  • Czy czyścili to nie wiem, ale zawsze równo pracował i nigdy nie słyszałem gwizdów. Naprawdę wcześniej przed jak i po wycieku z IC nic się nie działo.

    Czyli jakby nie czyścili to znowu za jakiś czas zacznie cieknąć?

  • cieknąć może nie, ale będzie zbierać się w środku w układzie i osadzać na IC. Żeby ciekło to musi być nieszczelność, a ty masz nowy IC więc jest szczelny. Sporo syfu na pewno wywaliło samoczynnie skoro zauważyłeś to na nadkolu i razem z IC poszło w kosz nie mało tego nagaru. Zbierać się zawsze będzie, bo tak to już jest i nic nie poradzisz zostając przy rozwiązaniach fabrycznych. Jeździj i bądź czujny 😉 <!-- s;) -->

Log in to reply