[F1] Skoda Fabia , wymiana stabilizatora

Topic created · 8 Posts · 7700 Views
  • Witam jestem nowym użytkownikiem na forum, mam taki mały dylemat mianowicie chodzi mi o jakieś wskazówki dotyczące wymiany przedniego stabilizatora poprzecznego , najlepiej od podstaw z czym będę musiał sie zmagać , spędziłem około tygodnia na szukaniu w necie, po prostu nigdzie nie ma o tym wzmianki, z góry dziękuje i pozdrawiam użytkowników forum

  • A czemu chcesz go wymienić? Coś mu się stało?

  • Witam czyli to czego sie spodziewałem, na pytanie kolejne pytanie lub :"poszukaj w google". Otóż stało sie to ze sie trochę wykrzywił przy zderzeniu z krawężnikiem koło wymienione wachacz ok, drążki nowe tylko stabilizator troche pokrzywiony i stuka,i lata we wszystkie strony, a co do poszukaj w google to to jest pierwszy post na ten temat w całym necie.
    Z góry dziękuję za konkretne porady
    POZDRAWIAM

  • Wielkie dzięki, byłoby super, chce sie za to zabrac w sobote bede mial wolna rampe.
    POZDRAWIAM

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 15-09-2011, 20:08[/i] ][/size]
    [quote="anubis"]Witaj, dokładnie nie pamiętam ale żeby zdemontować stabilizator wystarczy odkręcić go od łączników i wykręcić z poduszek

    postaram się znaleźć ci jakiś manual, pozdro

    Looknij tu, mimo że golf ale w fabii jest podobnie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216934<!-- m -->[/quote]

    Dzięki za w trud ale ta foto porada akurat jest do wymiany gumek stabilizatora, a ja konkretnie szukam porady do wymiany samego stabilizatora , stabilizator nowego typu z gumkami i mocowaniami i nowe śruby juz mam , tylko nie wiem jak się do tego zabrac, a zaprzyjaźniony mechanik skasuje mnie przynajmniej Ł 50 więc wole sam poświecic ze 3 godzinki i mieć satysfakcje i grubszy portfel 🆒
    POZDRAWIAM

  • W googlach Twój post wyskakuje jako pierwszy przy wpisaniu "fabia wymiana stabilizatora" 😉 <!-- s;) --> Postaram się wieczorem wrzucić jakiś poglądowy opis, bo gdzieś chyba mam na dysku w domu.

  • Ok dzięki byłbym wdzięczny , jutro sie za to chce zabrać ale z tego co widzialem przy skreconych kolach nie bedzie latwo , po drodze pare rzeczy jest do demontażu , mam na to cały dzien to powinienem sie uporac i zrobić kilka fotek po drodze 😉 <!-- s;) --> tak na przyszłość dla innych użytkowników .
    POZDRAWIAM

  • pw

  • Ok już jestem z powrotem ZROBIONEEEE!!! 😉 <!-- s;) --> , więc tak nie było łatwo ale trochę cierpliwości i sprytu i wszystko się da, fotek nie stety nie zrobiłem bo nie ma do czego tj:
    1- zdejmujemy koła
    2- odkrecamy dolne części drążków stabilizatora
    3- odkrecamy sanki (rama silnika (konsola ramy) lewa i prawa tylko tył po jednej śrubie chyba 19-tki)
    4- odkręcamy podpory lewa i prawa śruby 19 i 2x13 sztuka
    5- usuwamy dolną osłonę silnika - WAŻNE cały zabieg przeprowadzamy od tej strony
    6- okręcamy mocowanie drążka wraz ze starymi gumkami - Drążek jest wolny
    7 - podważamy łomem lewą cześć konsoli ramy - wypychamy drążek w prawo
    9- podważamy prawą strone - wysuwamy drążek tylko kawałek
    10- wyciągamy drążek lewą stroną pojazdu (cierpliwość) trzeba troche nim pomanewrować
    11- wkładamy drążek (nowy typ z pierścieniami zapobiegającymi przesówaniu się na boki) w ten sam sposób wszystko skręcamy do kupy ( NIE SMARUJEMY NOWYCH GUMEK) WAŻNE !!
    12- Cisza i komfort w czasie jazdy

    Myśle że opisałem wszystko w najprostszy sposób ,i mam nadzieje że post kiedyś komuś pomoże, tym bardziej, że w całym necie jest tylko jeden post na ten temat właśnie ten 😉 ,nie mam dużego doświadczenia jako mechanik samochodowy , a cała robota zajeła mi ok 2,5h . Więcej w portfelu , satysfakcja , nabyte doświadczenie .

    POZDRAWIAM użytkowników forum i fabii

Log in to reply