[F1] Skoda Fabia , wymiana stabilizatora
-
Witam jestem nowym użytkownikiem na forum, mam taki mały dylemat mianowicie chodzi mi o jakieś wskazówki dotyczące wymiany przedniego stabilizatora poprzecznego , najlepiej od podstaw z czym będę musiał sie zmagać , spędziłem około tygodnia na szukaniu w necie, po prostu nigdzie nie ma o tym wzmianki, z góry dziękuje i pozdrawiam użytkowników forum
-
A czemu chcesz go wymienić? Coś mu się stało?
-
Witam czyli to czego sie spodziewałem, na pytanie kolejne pytanie lub :"poszukaj w google". Otóż stało sie to ze sie trochę wykrzywił przy zderzeniu z krawężnikiem koło wymienione wachacz ok, drążki nowe tylko stabilizator troche pokrzywiony i stuka,i lata we wszystkie strony, a co do poszukaj w google to to jest pierwszy post na ten temat w całym necie.
Z góry dziękuję za konkretne porady
POZDRAWIAM -
Wielkie dzięki, byłoby super, chce sie za to zabrac w sobote bede mial wolna rampe.
POZDRAWIAM[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 15-09-2011, 20:08[/i] ][/size]
[quote="anubis"]Witaj, dokładnie nie pamiętam ale żeby zdemontować stabilizator wystarczy odkręcić go od łączników i wykręcić z poduszekpostaram się znaleźć ci jakiś manual, pozdro
Looknij tu, mimo że golf ale w fabii jest podobnie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216934<!-- m -->[/quote]
Dzięki za w trud ale ta foto porada akurat jest do wymiany gumek stabilizatora, a ja konkretnie szukam porady do wymiany samego stabilizatora , stabilizator nowego typu z gumkami i mocowaniami i nowe śruby juz mam , tylko nie wiem jak się do tego zabrac, a zaprzyjaźniony mechanik skasuje mnie przynajmniej Ł 50 więc wole sam poświecic ze 3 godzinki i mieć satysfakcje i grubszy portfel
POZDRAWIAM -
W googlach Twój post wyskakuje jako pierwszy przy wpisaniu "fabia wymiana stabilizatora" <!-- s;) --> Postaram się wieczorem wrzucić jakiś poglądowy opis, bo gdzieś chyba mam na dysku w domu.
-
Ok dzięki byłbym wdzięczny , jutro sie za to chce zabrać ale z tego co widzialem przy skreconych kolach nie bedzie latwo , po drodze pare rzeczy jest do demontażu , mam na to cały dzien to powinienem sie uporac i zrobić kilka fotek po drodze <!-- s;) --> tak na przyszłość dla innych użytkowników .
POZDRAWIAM -
pw
-
Ok już jestem z powrotem ZROBIONEEEE!!! <!-- s;) --> , więc tak nie było łatwo ale trochę cierpliwości i sprytu i wszystko się da, fotek nie stety nie zrobiłem bo nie ma do czego tj:
1- zdejmujemy koła
2- odkrecamy dolne części drążków stabilizatora
3- odkrecamy sanki (rama silnika (konsola ramy) lewa i prawa tylko tył po jednej śrubie chyba 19-tki)
4- odkręcamy podpory lewa i prawa śruby 19 i 2x13 sztuka
5- usuwamy dolną osłonę silnika - WAŻNE cały zabieg przeprowadzamy od tej strony
6- okręcamy mocowanie drążka wraz ze starymi gumkami - Drążek jest wolny
7 - podważamy łomem lewą cześć konsoli ramy - wypychamy drążek w prawo
9- podważamy prawą strone - wysuwamy drążek tylko kawałek
10- wyciągamy drążek lewą stroną pojazdu (cierpliwość) trzeba troche nim pomanewrować
11- wkładamy drążek (nowy typ z pierścieniami zapobiegającymi przesówaniu się na boki) w ten sam sposób wszystko skręcamy do kupy ( NIE SMARUJEMY NOWYCH GUMEK) WAŻNE !!
12- Cisza i komfort w czasie jazdyMyśle że opisałem wszystko w najprostszy sposób ,i mam nadzieje że post kiedyś komuś pomoże, tym bardziej, że w całym necie jest tylko jeden post na ten temat właśnie ten ,nie mam dużego doświadczenia jako mechanik samochodowy , a cała robota zajeła mi ok 2,5h . Więcej w portfelu , satysfakcja , nabyte doświadczenie .
POZDRAWIAM użytkowników forum i fabii