Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] [1.9 SDi] Kilka pytań nowicjusza

Topic created · 11 Posts · 8003 Views
  • Witam

    Jest to mój pierwszy post na tym forum:) Jestem świeżym uzytkownikiem skody fabia 2002r 1.9 SDi ASY. Przebieg 170 000 wg zegarow ale kto to wie:) Przy skodzie jest troszke do zrobienia. To co zauważyłem to drążek stabilizatora chodzi na prawo -lewo gdy poruszam go ręką:) a chyba tak być nie powinno. Do wymiany tulejki gumowe? Strasznie to stuka podczas jazdy.

    Mam kilka pytanek:

    1. Czy zaraz po odpaleniu zimnego silnika (temp zewnętrzna ok 25 stopni) płyn chłodniczy powinien ''przelewać'' się w zbiorniczku wyrównawczym? Nie powinno byc tak jak sie silnik nagrzeje to termostat sie otwiera i dopiero wtedy otwiera sie przepływ?
      Jezeli tak to termostat do wymiany? Wskazuje niby dobrze... Zauwazylem ze gdy byl zimny plynu bylo ponizej minimum a po rozgzraniu skoczylo do max. Po chwili jazdy rowniez widze ze ''wypluwa'' troszke płynu tym ''zaworkiem'' z boku zbiorniczka. Czy to normalne czy moze za duże ciśnienie?

    2. Silnik pali na dotyk ale... 🙂 <!-- s:) --> Zauważyłem a raczej usłyszałem lekkie '' dzwonienie'' z pompy paliwowej tzn chyba pompy paliwowej:) Przewody z filtra paliwa ida do tej skrzyneczki a z niej do silnika:) Słysze takie cykanie plus właśnie lekkie ''dzwonienie'' . Czy ten typ tak ma czy raczej cos juz nie tak?

    Reszta działa chyba ok . Aha, klima do nabicia. Włącza sie kontrolka ale nie chłodzi.

    Chciałbym to autko doprowadzić do stanu używalości bo jest małe i mało pali:) Dla żony idealne.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam Forumowiczów.

  • witam

    to co najczęściej stuka to tak jak piszesz: łączniki stabilizatora i tylne tuleje wahaczy

  • Witaj

    Ten łacznik stabilizatora ''siedzi'' na dwoch tulejach gumowych przykręcanych do podwozia? Bo jest jak napisałem pociągam go ręką i chodzi przód tył a powinien być na sztywno nie?:)
    Martwi mnie te wypluwanie płynu chłodniczego przez odpowietrznik. Chciałem zerknać do termostatu ale dostęp nie jest taki idealny, zasłaniaja go inne węże,robotka na dłuższą chwilę. Gdzie najlepiej spuścić troche płynu? Z dolnego węża od chłodnicy czy jest jakiś zaworek?:)

    Przepraszam za moje lamerskie pytanka ale auto mam drugi dzień i jestem zielony... 🙂 <!-- s:) -->

    No i najlepsze:) Gdzie się dolewa/sprawdza stan płynu do wspomagania bo albo jestem ślepy albo go nie ma:)

    pozdr

  • [quote="stecko"]Ten łacznik stabilizatora ''siedzi'' na dwoch tulejach gumowych[/quote]

    Tak, powinien być dość sztywny, a ręką praktycznie nie da się go ruszyć.

    [quote="stecko"]Gdzie się dolewa/sprawdza stan płynu do wspomagania[/quote]

    powinieneś go znaleźć po lewej stronie pod akumulatorem 🙂 <!-- s:) -->

    Co do tego płyny chłodniczego to pisałeś że temperatura w normie jest. Być może że masz za duży stan płynu i wywala nadmiar. Jeżeli temperatura utrzymuje się na właściwym poziomie to raczej wszystko jest OK. Oczywiście wszystko do pewnego stopnia bo jeśli wali płynem na prawo i lewo to oczywiście nie może tak być.

  • [quote="dr O."]

    [quote="stecko"]Gdzie się dolewa/sprawdza stan płynu do wspomagania[/quote]

    powinieneś go znaleźć po lewej stronie pod akumulatorem 🙂 <!-- s:) -->
    [/quote]

    A gdzie znajduje się zbiornik płynu wspomagania w 1.9 tdi? Akumulator po prawej stronie.

  • w SDI też jest po prawej z tego co kojarzę 🙂 <!-- s:) -->
    Tu masz małą fotkę ale powinna pomóc:

    [url=http://imageshack.us/photo/my-images/189/wspom2.jpg/][img]http://img189.imageshack.us/img189/3278/wspom2.jpg[/img][/url]

  • [quote="dr O."]w SDI też jest po prawej z tego co kojarzę 🙂 <!-- s:) -->
    Tu masz małą fotkę ale powinna pomóc:

    [url=http://imageshack.us/photo/my-images/189/wspom2.jpg/][url=http://img189.imageshack.us/img189/3278/wspom2.jpg]Obrazek[/url][/URL][/quote]

    Bardzo dziękuje, nie wpadłem oczywiście na to że może być w książce serwisowej -_-

  • [b]stecko[/b], z klimą jesteś pewien że do nabicia? Często siada też czujnik temperatury powietrza. Najlepiej sprawdzić czy jest czynnik w układzie, jak jest to czujnik siadł.

  • [quote="Adamus"][b]stecko[/b], z klimą jesteś pewien że do nabicia? Często siada też czujnik temperatury powietrza. Najlepiej sprawdzić czy jest czynnik w układzie, jak jest to czujnik siadł.[/quote]

    Witaj

    Tak twierdzila osoba sprzedajaca auto:) Okaze sie w piatek. Jade do faceta ktory nabija klimy. Jezeli bedzie czynnik to urzadzenie nie pozwoli nabic wiecej czynnika ? Jezeli tak bedzie to gdzie znajde ten czujnik temperatury powietrza?

    Mam kilka problemow z skodzina ale mam nadzieje ze w ten weekend wiekszosc rozwiaze:)
    Bede wymienial tuleje stabilizatora. Ale jak mam ustawic stabilizator zeby dobrze go skrecic? Sa jakies wskazowki? Czy to nie ma roznicy bo on i tak bedzie sie lekko przesuwac w tulei gumowej podczas jazdy? Obecnie moge reka przesuwac go jak mi sie podoba:) Strasznie to sie tlucze na drodze.

    Mam tez ten problem :

    Mam dziwny problem z moim nowym nabytkiem;-). Otoz odpalam skodzine odkrecam korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn przelewa sie od samego startu. Smigam ok 5km i wskazowka jest na srodku czyli niby ok. Sprawdzam ogrzewanie - jest , dmucha goracym. Otwieram maske i sprawdzam. Chlodnica zimna , przewod dolny im dalej od silnika tym bardziej chlodny. Jedynie ten gorny jest goracy. Zaczalem sie tym interesowac gdy zauwazylem ze wywala mi plyn odpowietrznikiem w zbiorniczku. Termostat do wymiany?

    Aha gdzie znajduje sie termostat w ASY SDI . Tak czytam i kazdy mowi co innego:) Na dolnym wezu pod pompa wspomagania a kolo alternatora czy patrzac od przodu po prawej stronie silnika gdzie wchodzi gorny waz?
    Jezeli kolo pompy to marny tam dostep. Czy trzeba pompe demontowac?

    dziekuje za podpowiedzi dla nowicjusza:)

  • Z tym czujnikiem to musisz z szukajki skorzystać, w każdym razie jest on głęboko schowany w desce w okolicach kolumny kierowniczej, a dostęp jest od strony kierowcy. Cena samego czujnika to max 100PLN (ja chyba płaciłem 90 w ASO w Bydgoszczy) i pół dnia grzebania żeby wymienić 🙂 <!-- s:) --> I wyskakuje błąd na VAGu jak jest czujnik kopnięty.
    A urządzenie do nabijania najpierw wyciąga to co zostało w układzie i później nabija na nowo ze świeżym olejem i czynnikiem. Tak czy inaczej przy podłączaniu będzie widać czy jest jakieś ciśnienie w układzie czy nie ma nic.
    Jeśli chodzi o to przelewanie płynu chłodzącego to sprawdzę jak będę miał auto pod ręką jak to działa. Ale jak temperatura rośnie normalnie to może UPG jest trzaśnięta... Nie ma tłustych plam oleju w zbiorniczku?

  • Z tym czujnikiem to sie wstrzymam. Musze podpiac pod kompa. Plyn wydaje sie tlustawy lekko. Dziwi mnie ta zimna chlodnica. Jutro zabieram sie za wymiane termostatu i zaleje niwy plyn i wtedy zobacze czy dalej bedzie zimna chlodnica...

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 28-07-2011, 15:17[/i] ][/size]
    Postaram sam sobie odpowiedziec;-) Jako ze mam marna wiedze nt motoryzacji wymyslilem sobie ze to moze jednak byc termostat. Mysle ze moj uklad chlodzenia moze pracowac na tzw malym obiegu czyli nagrzewnica-silnik-zbiornik wyrownawczy. Czujnik temp przy silniku wiec wskazania sa poprawne. Po rozgrzaniu do 90 stopni albo i wiecej termostat nie otwiera sie i dlatego mam zimna chlodnice i jeden dolny waz. Plyn wywala poniewaz zaczyna sie gotowac... dobrze kombinuje?;-)

    Najgorsze ze nieswiadomy tego wrcalem ok 150 km do domu po zakupie. Dobrze ze po autostradzie to jako takie chlodzenie bylo. Mam nadzieje ze go nie zagotowalem za mocno...;-)

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 29-07-2011, 21:17[/i] ][/size]
    Witam

    U mnie po dzisiejszej wymianie termostatu i zalaniu nowego płynu pojawia sie kontrolka temp i ostrzeżenie dzwiękowe... Wczesniej jej nie było. Po podlaczeniu po kompa wyświetliło bład coś tego typu - coolant temperature sensor (G2) i coś tam ze otwarty... 🙂 <!-- s:) --> Niestety nie miałem gdzie zapisać. Czy chodzi o ten czujnik z prawej strony silnika czy czujnik w zbiorniczku wyrównawczym?

    Ale jest też plus dzisiejszej ''zabawy'' Termostat sie otwiera i jest pełen obieg:) Ale ile ja sie nameczylem żeby go wymienic... Następnym razem daje do warsztatu niech się męczą:)

    pozdr

Log in to reply