Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wspomaganie układu kierowniczego - temat zbiorczy

Topic created · 618 Posts · 137506 Views
  • Dzięki za odpowiedź, dodam że czasami pompa działa, czasami nie generalnie nie ma reguły.
    Nie jestem pewny czy to pompa...

  • Chciałbym wysłać do regeneracji moją pompę wspomagania od Skody Fabiii 1.9 TDI, 2001r. Pompa TRW.

    Jednak zanim to zrobię, chciałbym się dowiedzieć, czy to rzeczywiście pompa jest niesprawna.
    Objawy są takie, że słychać delikatnie obroty pompy, na postoju, przy prostych kołach. Przy skręcaniu słychać jak pompa wchodzi na wyższe obroty.
    Czasami słychać jak wskakuje na wyższe obroty także przy hamowaniu, np. dojeżdżając do skrzyżowania. Wspomaganie jako tako działa, jego siła jest może nieznacznie mniejsza niż wcześniej.

    Dodam jeszcze, że kiedyś podmieniałem pompę na inną, ponieważ myślałem, że nastąpiła jej awaria - jednak było to tylko bezpiecznik. Moja pompa wróciła na swoje miejsce, jednak już od tej pory, nie działała jak trzeba. Próbowałem odpowietrzyć układ, lecz się nie udało. Ze zbiornika pompy nadal wydobywają się pęcherze powietrza.

    Płyn jakim zalałem pompe to FEBI 06162 zielony - mineralny. Do tej pompy zalecany jest FEBI 06161 - syntetyczny. Może to mieć wpływ na działanie pompy?

    Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę.

    Sprawdziłem także VAGiem, jakie są napięcia. Czytałem, że słaby akumulator też może mieć wpływ na działanie pompy. Jego akurat nie wymieniałem od momentu zakupu auta, czyli od 2013r. A nie wiadomo też ile u porzedniego właściciela jeździł.

    [img]http://i.imgur.com/dmGIOcM.png[/img]

  • Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.

  • [quote="Monikageborek"]Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.[/quote]
    Taką pracę najlepiej zlecić - w całości jakiemuś serwisowi ponieważ części elektryczne przeważnie NIE podlegają zwrotom lub wymianie. W przypadku złego zakupu to warsztat będzie stawać na głowie ( lub nie ) by część była wlasciwa .

    tapatalk

  • Panowie gdzie polecicie oddać pompę wspomagania do regeneracji?

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

  • [quote="Monikageborek"]Kto pomoże wybrać rodzaj czujnika skretu do autka?skoda fabia 1 .1.4mpi 2000 rok.na podstawie czego szukac? Najlepiej z allegro.[/quote]

    Pod tym linkiem jest rada jak rozpoznać jakiej firmy mamy wspomaganie https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52<!-- m -->

  • Witam mam problem z pompą wspomagania w mojej fabii 1.4 MPI z 2001 r.
    Świeci się kontrolka od wspomagania zaraz po uruchomieniu silnika i wspomaganie działa bardzo dobrze ale tylko na zimnym.
    Po przejechaniu ok. 15km manewry na parkingu są już mocno utrudnione i kręcenie kierownicą 1 ręką ciężkie.
    Wcześniej traciłem wspomaganie w losowych momentach w czasie zawracania czy na zakrętach pomogło dolanie płynu do wspomagania (prawie 300ml).
    Ktoś wie jaka może być przyczyna oporu po rozgrzaniu silnika ?

  • Najprawdopodobniej czujnik skrętu szwankuje.

  • Awaria pompy , brak lub niski poziom plynu. I usuń wyciek z przekładni bo przeglądu nie dostaniesz.

  • Zdziwilbym się gdyby to był czujnik. Wspomaganie na zimnym silniku np. po zostawieniu samochodu na noc działa idealnie problemy zaczynają się po rozgrzaniu. Nie mam też typowych objawów jak mroganie świateł czy podświetlenia deski. I pracę pompy słychać tylko wtedy gdy kręcę kierownicą.
    A przegląd dopiero co robiłem przeszedł bez problemu 🙂 <!-- s:) --> wycieku nie ma albo jest bardzo mały po 2 miesiącach jazdy nie widać różnicy w ilości płynu w zbiorniczku.

  • Awaria czujnika może występować bez względu na temp na zew. oraz silnika.
    Mruganie świateł oraz deski też nie jest regułą jak również awaria czujnika nie powoduje wycieków płynu.
    Generalnie chwilowy zanik wspomagania najczęściej jest spowodowany awarią czujnika skrętu, fabia 1 posiadała 2 rodzaje pomp koyo - bardzo awaryjna oraz TRW - prawie bezproblemowa pod warunkiem, że podczas manewrów parkingowych kiera nie była dociągana na maxa w lewo lub w prawo - tylko, że o tym mało kto wiedział. Dociąganie na maxa powodowało awarie hydrauliki.

  • Również mam problem ze wspomaganiem. W lewo kręci się bez problemu i z powrotem do oporu w prawo. Ale jeżeli jest kierownica ustawiona na środku to w prawo tak do połowy skrętu jest ciężko skręcić a potem już jest lekko. Z powrotem też jest lekko. Tylko to pierwsze przełamanie w prawo jest ciężko.

  • Mnie również spotkał problem z awarią wspomagania. Więc zostawię informację dla potomnych, bo takiego rozwoju sprawy sam się nie spodziewałem.
    Awaria miała miejsce już jakieś 2 tygodnie temu. Wyjeżdżam z miejsca parkingowego, dojeżdżam do świateł czekam z 10s i na desce pojawiła się kontrolka wspomagania. To już było dziwne, że nie pojawiła się podczas manewrowania, tylko podczas... postoju.

    Podpinam pod komputer i wyskakuje błąd:
    01309 - Sterownik układu wspomagania kierowania Brak komunikacji
    Statycznie

    No jak nic usterka elektryczna i w najgorszym przypadku awaria sterownika pompy = wymianie/regeneracji pompy. Bezpieczniki całe. No to auto lekko w górę, zderzak, nadkole out i sprawdzam pompę. Okazuje się, że obwód w pompie jest cały. To już jest dobrze. Sprawdzam przewód napięciowy - drożny i masę - przeczyściłem punkt masowy i wszystko gra. Patrzę na przyłącze prądowe na aku i na pierwszy rzut oka wszystko jest ok. Dopiero miernik wskazał na śrubie od przyłącza do pompy ok. 0,4V. Na górnej normalnie 12V. Dopiero po głębszym spojrzeniu było widać mikropęknięcie blaszki, która po przyłożeniu miernika pękła. Rozbierania i szukania na 5h, a usterka naprawiona w 2min za 0zł, poprzez przepięcie przewodu na sąsiednie wolne przyłącze i wszystko działa jak nowe 😁

    IMG_20200912_182908.jpg

  • te blaszki to bezpieczniki 🙂 Tonbie musiało pójść fajne zwarcie lub fajnie to musiało być zaśniedziałe.

  • Właśnie zaśniedziałe nic nie było. Jedynie przykurzone. Według mnie bezpieczniki są powyżej w drugiej skrzynce od tych połączeń i one akurat są póki co sprawne.

  • zobacz to to są bezpieczniki na duży prąd

  • Ooo tego nie wiedziałem. Człowiek uczy się całe życie. Będę musiał w wolnej chwili poszukać nowego w zapas

  • to na pewno będzie dobrze zainwestowana chwila 😄

Log in to reply