[F1] Założenie tempomatu
-
Ja montowałem. Nie mam automatu ale faktycznie bajka. Wbrew dość popularnym opiniom, że na polskie drogi się nie nadaję ja używam go codziennie. Nie tylko na autostradach i dwupasmówkach, ale np. jak są jakieś ograniczenia (a wioski na naszych trasach to codzienność), zamiast gapić się w licznik czy przypadkiem nie jadę za szybko (bo mam taką tendencję, że jak tylko droga pozwala to auto nie wiedzieć kiedy samo mi się rozpędza <!-- s;) --> ) ustawiam sobie prędkość trochę większą niż ograniczenie i nie musze gapić się w licznik.
Jakiś rok temu płaciłem 380 zł
Polecam. -
Nie mam, bo prędkość ustawiam rozsądną (z resztą tempomat nie ma nic do prędkości jaką chcesz jechać)
A jak jest większy ruch to się wpasowuję i jadę zgodnie z falą. Nie trawię zawalidróg. Z resztą większość ludzi na ogół i tak jedzie z prędkością o 20-30 km/h większą niż ograniczenie, więc taka prędkość jest adekwatna.
A zamiast na liczniku można się koncentrować na drodze. O wiele przyjemniej i bardziej komfortowo się tak jeździ. -
No wlasnie jak to jest. Ustawiam predkosc na np 80km/h ale nagle mi cos wyskakuje i musze zwolnic. Auto pozniej samo przyspiesza do tych 80km/h??
A druga sytuacja tylko, ze musze kogos wyprzedzic. Wciskam gaz wyprzedam przy np 120km/h i co potem, auto samo zwalnia do tych 80km/h?? -
[quote="kros"]
Jakiś rok temu płaciłem 380 zł
Polecam.[/quote]za całóść razem z montażem?? możesz jeszcze napisać, gdzie to robiłeś i ile mniej więcej to trwało??
-
[quote="Lestek"]
za całóść razem z montażem?? możesz jeszcze napisać, gdzie to robiłeś i ile mniej więcej to trwało??[/quote]
Tak, za całość z montażem. Trwało to godzinę, może dwie, W Rybniku. Tyle że rok temu. Obecnie cena z montażem, sprawdzałem w Gliwicach, to jakieś 500 zł[quote="DJ GRZES"]Ale jak przyspieszysz wiecej niz 30kmh od zapamietanej predkosci to trzeba ja potem ponownie wywolac (innym przyciskiem).[/quote]
Hmmm, nie pamiętam, żeby mi się prędkość kasowała przy przyspieszeniu powyżej 30. Muszę sprawdzić.[b]Zygus[/b], działa to z grubsza tak jak opisał DJGRZES.
Jak przyhamujesz to jest guzik do przywracania prędkości. Jak przyspieszysz i puścisz gaz, to sam wraca do zapamiętanej prędkości. Są tez guziki do zwalniania i przyspieszania bez używania nóg.
Manetka od migaczy i długich świateł zyskuje dwa dodatkowe przełączniki:
-> z lewej strony manetki, (analogicznie jak sterowanie kompem na drugiej manetce) pojedynczy przycisk- krótko - zapamiętuje prędkość
- długo - jak przytrzymasz dłużej to zwalnia jakby zdjąć nogę z gazu i zapamiętuje prędkość przy której puścisz.
-> od frontu suwak: - w prawo do oporu - tempomat wyłączony,
- w prawo lekko - kasuje tempomat - efekt jakby zdjąć nogę z gazu,
- w lewo krótko - przywraca zapamiętaną wcześniej prędkość, np. jak przyhamujesz, wysprzęglisz lub skasujesz tempomat
- w lewo długo - jak przytrzymasz dłużej to działa jakbyś wcisnął gaz: auto przyspiesza i zapamiętuje prędkość przy której puścisz.
[img]http://www.skoda.pl/salon/akcesoria/medium/BEA400002.jpg[/img]
Osobiście polecam, bardzo wygodne i przydatne urządzenie. Jeżdżę sporo i używam go bardzo często.
-
Fajny bajer jednak u mnie jego brak <!-- s:( -->
-
Znalazłem coś takiego ,chyba powinno pasować.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=91864071<!-- m --> -
[quote="WRC"]Znalazłem coś takiego ,chyba powinno pasować.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=91864071<!-- m -->[/quote]ale do tego pewnie jeszcze jakieś sterowanie czy coś, bo nie sądzę, żeby to było tylko to...
-
Oprócz podłączenia na pewno trzeba go jeszcze aktywować.
Nie wiem czy to tylko przełączenie jakiejś opcji VAGiem, czy jakieś większe ustawianie.
Jak kiedyś miałem problem z tempomatem to po naprawie pan z ASO powiedział "zaprogramowaliśmy go ponownie" nie wiem co miał na myśli. -
[quote="WRC"]Znalazłem coś takiego ,chyba powinno pasować.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=91864071<!-- m -->[/quote]tylko zobacz jeną rzecz, to jest przełącznik z kostką, więc tą kostke tzreba podłaczyć do drugiej kostki ażeby to działało. Mysle ze to jednak nie wszystko, potrzebny pewnie byłby jeszcze śjakis komputerek sterujący czy cóś
Pozdr.
-
[quote="mistrz"]witam tempomat trzeba podlaczyc nowa raczke od kierunkow airbag do zdjecia i podlaczyc jeden kabel do sterownika pokladowego "bordnez" i jeden kabel do sterownika silnika i aktywowac go VAGiem cas montazu okolo 1 godzinki tylko trzeba pamietac ze tempomat nie pasuje do kazdego sterownika "bortnez" pasuje do 6Q1.............. i 6Q0........... z MV nie pasuje do 6Q2............. konieczna jest wymiana tego sterownika[/quote]
Dobry jesteś [b]mistrz[/b]. <!-- s -->
-
[quote="DJ GRZES"]Jak mi goscie motowali tempomat w ASO to stało trzech mechanikow i dwoch gosci w krawatach z dwiema pootwieranymi ksiazkami technicznymi i debatowali jak sie do tego zabrac Pozniej przynali ze robili to ... ten pierwszy raz .... :zabawa: <!-- s:zabawa: -->[/quote]
To ja bym chyba zrezygnował z tej przyjemności, mogłeś ich zapytać przed robotą czy mają wogule pojęcie w tym temacie.
-
Ale przecież to nie jest żadna filozofia.
Wyjąć poduchę, odkręcić kierownicę, wymienić manetkę i podłączyć kabel.
to tak jak zwykła wymiana manetki migaczy...
Jedynie trzeba VAGiem włączyć odpowiednią funkcję...no chyba, że ja o czymś nie wiem...
-
[quote="kros"]Ale przecież to nie jest żadna filozofia.
[/quote]Może i tak, ale drobnostka w ASO potrafi urosnąć do skali poważnego problemu <!-- s:) --> .
-
Witam a takie pytanie trudne zadam, jak szczegółowo podłączyć wszystkie kabelki.. np,, jak ida piny w kostce xs3
-
[b]Marko_007[/b],
odpisałem Ci na PW, które do mnie wysłałeś -
[quote="mistrz"]witam tempomat trzeba podlaczyc nowa raczke od kierunkow airbag do zdjecia i podlaczyc jeden kabel do sterownika pokladowego "bordnez" i jeden kabel do sterownika silnika i aktywowac go VAGiem cas montazu okolo 1 godzinki tylko trzeba pamietac ze tempomat nie pasuje do kazdego sterownika "bortnez" pasuje do 6Q1.............. i 6Q0........... z MV nie pasuje do 6Q2............. konieczna jest wymiana tego sterownika[/quote]
kolega chyba w serwisie pracuje
-
Witam.
Faktycznie, tempomat to bardzo fajna sprawa. Wprawdzie w Polsce ciężko się nim cieszyć na maxa, ale już kawałek autostrady pokazuje jak cudnie ustawić sobie np. 135km/h. Tak ciut ciut więcej. Jednak jako użytkownik od ponad roku tego gadżetu, nie zgadzam się ze wcześniejszymi wypowiedziami co do:- przekroczenia zapamiętanej prędkości o 30km/h i komputer zapomina ustawienie; otóż nie, zapamiętane 135km/h, przyspieszam do 180km/h (wyprzedzanie), puszczam pedał gazu i prędkość wraca do 135km/h!
- jazda z tempomatem nie jest bardziej ekonomiczna; dla minimalnie wnikliwej osoby praca silnika wcale nie jest równomierna. Prędkość jest stała, a obroty rosną i spadają wrac pojawieniem się wzniesień i spadków. Ostatecznie, zwłaszcza przy okazji wzniesień nożne sterowanie jest bardziej ekonomiczne, a z górki puszczasz nogę z gazu (na biegu) i mamy spalanie 0.0 l, z automatem jest 2.3 - 2.5l.
Ponad to dodam jako maruda roku, tempomat bywa niebezpieczny, w czasie opadów, kiedy nawierzchnia jest śliska lepiej mieć auta pod kontrolą i w przypadku konieczności, samo zdjęcie nogi z gazu daje szanse na zapanowanie na autem. Z tempomatem trzeba najpierw wcisnąć hamulec, lub sprzęgło, a sami dobrze wiecie, ze czasem to może stworzyć zagrożenie.
Dźwignię kierunkowskazów z tempomatem dokupiłem na allegro za 50zł, niewątpliwie okazja, a montaż w Stojadłach 150zł. Ponoć był jakiś problem, ponieważ w moim modelu z końca 2006 roku jest inna przegroda i mieli problemy z wiązką, ale w końcu udało się.
Ostatecznie, po każdej podróży typu 5000km dziękuję za takie cudo jakim jest tempomat.
-
[quote="kros"]Ja montowałem...[/quote]
Proszę, wrzuć jakieś foto jak wygląda tempomat.
-
Czy możliwy jest montaż tempomatu do fabii 1.4 MPI 50kw z 2002 ? Dzięki za odp. pozdrawiam