Światła do jazdy dziennej - temat zbiorczy
-
[quote="nicram"][url=http://www.czescikrakow.pl/foto/ph/instrukcja3.jpg]Obrazek[/url]
i jeszcze jeden filmik
http://www.youtube.com/watch?v=NcEcrZLcspg&feature=related<!-- m -->[/quote]
Witam
O taki instruktaż mi chodziło.
DZIĘKUJĘ. -
A jest możliwość takiego ustawienia w Vag'u (wzoruję się teraz na Fordzie Focusie), że w pozycji "0" światła włączają się same przy włączeniu silnika ?
-
Nie jest to konieczne korzystanie z vaga. Wystarczy kupić moduł i masz wszystko załatwione.
Ja u siebie w fabii mam tak zrobione że jak przekręcę kluczyk to mi się dzienne zapalają a jak kręcę rozrusznikiem to gasną . Jak zapalę auto to znowu się zapalają. Tylko że ja mam tak iż światła do jazdy w dzień = lampy główne (h4) -
[quote="mari0"]A jest możliwość takiego ustawienia w Vag'u (wzoruję się teraz na Fordzie Focusie), że w pozycji "0" światła włączają się same przy włączeniu silnika ?[/quote]
Tak to właśnie działa jeśli oczywiście dobrze podłączysz:) Przy zapaleniu świateł pozycyjnych, mijania dzienne gasną, a przy załączeniu silnika zapalają się tylko dzienne. W Vagu nic nie trzeba zmieniać.
-
Panowie, proszę o krótką i prostą radę.
Zakupiłem DRL NSSC HP510. Zamontowałem je w miejscu halogenów, których moja Fabia nie posiadała. W zestawie jest tzw control box, który polecają zasilić zza stacyjki. Nie wiem gdzie w komorze silnika można znaleźć kabel, na którym pojawia się 12V po przekręceniu klucza. Podpowie ktoś? Znalazłem w necie przeróżne porady w stylu styki x/y przekaźnika głównego. Nie mam pojęcia gdzie ten przekaźnik siedzi, przypuszczam że gdzieś za włącznikiem świateł. Nie chce mi się rozbebeszać samochodu :cwaniak: potrzebuję info skąd w okolicach silnika "ukraść" 12V dla DRL-i :help: <!-- s:help: --> Drugie 12V (wyłączające dzienne) gdzieś przy kostce lampy można zaczerpnąć, to nie problem.
-
Ja też proszę o pomoc.
Mam taki sam problem ja kolega jacekpk wyżej.
Też zakupiłem NSCC HP510, też już wyciąłem otwory w kratkach, zamontowałem lampy, przeprowadziłem i podłączyłem do nich kable, przykręciłem ten control box, ale nie wiem od czego "złapać " + 12V pod maską (najlepiej gdzieś w okolicy akumulatora) które pojawia się po przekręceniu stacyjki.
Minus - pan pikuś.
A co do wyłączania dziennych plus od postojówki z przodu - może kolega jacekpk już obczaił który kolor kabelka na kostce przy lampie to postojówka ?[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-04-2012, 19:55[/i] ][/size]
Przyszło mi jeszcze do głowy (zgodnie z instrukcją montażu lamp) aby może spróbować wpiąć się w kable od czujnika biegu wstecznego -on też działa dopiero po przekręceniu kluczyka (tylko czy do niego dochodzi plus - chyba tak - trzeba by to było sprawdzić) - lokalizacja czujnika jest niedaleko akumulatora - więc było by OK. Gdzie jest czujnik - znalazłem temat o jego wymianie - są zdjęcia http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=5479<!-- m --> Co o tym sądzicie ? Będzie tam plus ? -
Witam,
Przymierzam się da zakupu światełek DRL, chciałbym się zapytać, czy ktoś już podłączał je pod radio? tzw. chciałem się dowiedzieć, czy tak można, w końcu radio uruchamia się po włączeniu zapłonu, a po wyciągnięciu wyłącza się i czy nie będzie to powodować zakłóceń? -
Witam ja bym to tak połączył jak na obrazku
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f9087b520bf17830][img]http://images37.fotosik.pl/1465/f9087b520bf17830m.jpg[/img][/url]
Im mniej elektroniki tym lepiej bo niema co się zepsuć i jest tańsze do naprawy - po prostu proste rozwiązania <!-- s:) -->
-
Co do koloru kabla postojówki to już sam sobie sprawdziłem: w lewym reflektorze (po stronie akumulatora) to szary przewód z czarnym paskiem (oznaczenia na wtyczce 7 pin) a w prawej lampie szary przewód z czerwonym paskiem. Nie sprawdziłem jak do tej pory czy do czujnika biegu wstecznego dochodzi "+" i jakim kablem bo najlepszy dostęp będzie z kanału (z góry jest ciężko tam się dostać). Któregoś najbliższego dnia podjadę na kanał to sprawdzę dokładnie (jak się da to podłączę) i napisze jaki kolor przewodu to plus po stacyjce i czy wiązką podchodzi on gdzieś wyżej (bliżej akumulatora aby móc się w niego gdzieś swobodnie wpiąć). Podpięcie świateł pod radio (jak proponuje canasu) zakłóceń nie powinno powodować ale u mnie takie rozwiązanie odpada bo trzeba by ciągnąć przewód z kabiny do komory silnika - a ja osobiście szukam czegoś bliżej tam gdzie mam zamontowany ten controlbox czyli przy akumulatorze tak aby nie ciągnąć dodatkowych metrów zbędnych kabli.
-
[quote="TOMUŚ"]Witam ja bym to tak połączył jak na obrazku[/quote]
...tyle że z obrazka nie wynika skąd wziąć 12V po stacyjce... a to jest sednem pytania które zadałem ja oraz kris3434
[quote="TOMUŚ"]Im mniej elektroniki tym lepiej bo niema co się zepsuć i jest tańsze do naprawy - po prostu proste rozwiązania <!-- s:) -->[/quote]
Jak się zepsuje "control box" to będę się martwił. Przypuszczam, że w tym pudełku siedzi po prostu przekaźnik więc podłączenie zgadzałoby się z tym co przedstawione jest na ryrunku - tylko skąd wziąć 12V uruchamiane z klucza?Jeśli chodzi o obwód radia to pewnie można z niego skorzystać, choć rozwiązanie to nie jest najlepsze, ponieważ napięcie nie jest odcinane po wyłączeniu silnika, a dopiero po wyjęciu klucza. Efekt będzie taki, że na ewentualnym postoju będą się niepotrzebnie świeciły DRL-e. Dobrze byłoby jednak tego uniknąć.
-
Dzisiaj sprawdziłem i podłączyłem już światełka do jazdy dziennej. Plus dochodzi jednak do czujnika biegu wstecznego (dochodzą tam dwa przewody niebieski z czarnym paskiem i czerwony z czarnym paskiem) czerwony z czarnym paskiem to "+" po stacyjce - czyli taki jak jest potrzebny do podłączenia świateł. Wszystko działa jak należy. W innym miejscu niż przy samym czujniku, pod ten kabel ciężko się będzie wpiąć gdyż przewody te idą w koszulce a później pod skrzynką od akumulatora w takiej plastikowej rynience i dalej gdzieś już grubą oizolowaną wiązką do kabiny. Ja poprowadziłem przewód pod puszką akumulatora (ale akumulator i podstawę akumulatora miałem wymontowane bo chciałem mieć pewność czy gdzieś w innym miejscu wpiąć się nie da) i przepchnąłem w koszulce (peszel) którym idą tam przewody m.in. jedne do czujnika. No i aby mieć dobry dostęp do wtyczki czujnika trzeba zdjąć osłonę pod silnikiem i najlepiej robić to na kanale. Przewody z wtyczką są krótkie, a od góry raczej nic zrobić się nie da. Ciężko było ale da radę. Powodzenia.
-
[b]kris3434[/b] dzięki ogromne! Twoje informacje bardzo przyspieszyły proces podłączania świateł <!-- s:) --> Rzeczywiście tak jak mówisz - od góry nie da rady niczego zrobić. Ja dostępu do kanału nie mam, ale z pomocą przyszedł lewarek. Biorąc się do połączania świateł dziennych warto zaopatrzeć się w szybkozłączki do odgałęzień, na przykład takie:
[img]http://p.alejka.pl/i2/p_new/52/06/szybkozlaczka-1-2-5-mm-niebieska_0_b.jpg[/img]
Szacun dla tego, kto zdecyduje się na lutowanie na leżąco :hyhy:
Przydadzą się także plastikowe opaski zaciskowe. Dzięki nim z łatwością przytwierdzimy wszystkie przewody, co powinno zapobiec ich uszkodzeniu na skutek drgań.
W kwestii "control boksa" dołączonego do zestawu świateł dziennych NSSC HP510. "Sterownik" ten zapewnia włączenie świateł dopiero po uruchomieniu silnika - po włączeniu zapłonu światła włączają się na ułamek sekundy, a ich definitywny start wyzwalany jest skokiem napięcia towarzyszącym "odpaleniu" maszyny. Super rozwiązanie! Dzięki niemu w zimie przy niskich temperaturach światła nie będą obciążać akumulatora.
Na rynku można znaleźć gotowe zestawy świateł dziennych NSSC HP510 do Fabii 1 po faceliftingu (światła zamontowane w atrapkach). Z uwagi na koszt tychże zestawów, stanowiący ~dwukrotność ceny samych świateł moim zdaniem nie warto przepłacać. "Gołe" światła to wydatek rzędu 180-190 złotych, za gotowca zapłacić trzeba ~350 złotych. Jak kto woli, ale moim zdaniem: nie warto. Do wprawienia świateł w atrapki z zaśpekami w miejscu halogenów użyłem: suwmiarki do wytrasowania otworu, wkrętarki z wiertłem fi 2mm, wysuwanego łamanego nożyka. By światła nie wypadły z atrapek odciąłem piłką do metalu uszy mocowań danych w zestawie ze światłami i wyprofilowałem z nich "wąsy" uniemożliwiające wysunięcie świateł. Teraz obawiać należy się tylko złodziejstwa, bo atrapki dają się niestety wyjmować ze zderzaka bez większego problemu... W załączeniu parę fotek z montażu świateł w atrapach, wskazanie lokalizacji czujnika świateł cofania (dla innych, którzy zdecydują się na samodzielnyc montaż DRL) oraz efekt końcowy po podłączeniu do instalacji
[img]http://images42.fotosik.pl/315/9bd461720efd2f75.jpg[/img]
[img]http://images50.fotosik.pl/1539/38f4ba242b657b62.jpg[/img]
[img]http://images46.fotosik.pl/1486/949e8779678e83e1.jpg[/img]
[img]http://images35.fotosik.pl/1342/3b096e650edab02b.jpg[/img]
[img]http://images41.fotosik.pl/1475/b1d799295bdf6e35.jpg[/img]
[img]http://images41.fotosik.pl/1475/fb68f39c54cc3016.jpg[/img]
[img]http://images35.fotosik.pl/1341/32c925940aa16b1b.jpg[/img]
[img]http://images40.fotosik.pl/1520/4740146c5881d01a.jpg[/img]
[img]http://images35.fotosik.pl/1341/0053ac95c2b6c8ec.jpg[/img]
[img]http://images49.fotosik.pl/1483/31915be3f585b25d.jpg[/img]
[img]http://images37.fotosik.pl/1495/8bf138fb9594d279.jpg[/img]
[img]http://images41.fotosik.pl/1479/c06a909cc75ebbd8.jpg[/img] -
Fajnie, że moje informacje komuś się przydały i pomogły
Postanowiłem też dołączyć parę fotek z montażu może ktoś coś podpatrzy, komuś się przydadzą.Na początek - ja do wycięcia otworów w kratce użyłem wycinaka do glazury (fajna sprawa - poszło moment, wystarczy ustawić tylko promień cięcia odpowiedni i znaleźć środek na kratce)
[img]http://images49.fotosik.pl/1490/99e42233e0bee7f6med.jpg[/img]
Przy zamontowaniu lamp w kratki trzeba trochę zmodyfikować dołączone uchwyty (trzeba je przyciąć i ja np. powyginałem je w taki sposób jak na fotce - trzymają dobrze)
[img]http://images38.fotosik.pl/1526/e1dfec59e310ed03med.jpg[/img]
Zamontowanie control boxa to raczej nie problem ale ja szukałem miejsca w którym nie będzie straszył, poniewierał się i przeszkadzał, zamontowałem więc go na obudowie akumulatora od strony silnika
[img]http://images39.fotosik.pl/1482/05b65717244c3b11med.jpg[/img]
Z drugiej srtony akumulatora zamontowałem taką kostkę / złączkę w której połączyłem przewody od plusa, minusa i postojówki z control boxem i zamontowałem bezpiecznik.
[img]http://images37.fotosik.pl/1497/b46cd24e43465c6fmed.jpg[/img]
Zastanawiałem się też jak poprowadzić przewód do prawego światełka i znalazłem rozwiązanie - w przednim pasie za zderzakiem były już otwory 6 lub 5 mm i użyłem do zamontowania (miałem akurat) takich zapinek do montażu przewodów na ścianie, pasowały idealnie.
[img]http://images46.fotosik.pl/1492/1d0e63703a2233a6med.jpg[/img]
Efekt końcowy, światełka super świecą. A to o czym pisał - [b]jacekpk[/b] - "W kwestii "control boksa" dołączonego do zestawu świateł dziennych NSSC HP510. "Sterownik" ten zapewnia włączenie świateł dopiero po uruchomieniu silnika - po włączeniu zapłonu światła włączają się na ułamek sekundy, a ich definitywny start wyzwalany jest skokiem napięcia towarzyszącym "odpaleniu" maszyny" - to naprawdę super sprawa.
[img]http://images42.fotosik.pl/321/375847a276488bb7med.jpg[/img]
-
Podłączę się pod temat, chociaż moje przemyślenie nie jest stricte związane ze day lightami.
Niedawno widziałem reklamę VW w której samochód ma zastosowaną opcję Follow me to home, czy jakoś podobnie. Gość po podjechaniu pod dom wieczorem zamyka samochód, a w tym czasie powiedzmy przez 30 sekund świecą się jeszcze światła.
Idzie ustawić taką opcję w VAG'u aby powiedzmy fabryczne przeciwmgielne świeciły mi jeszcze chwilę po zamknięciu samochodu z pilota ? <!-- s:P -->
-
mari0 - a na pewno takiej opcji u siebie nie masz ? Sprawdzałeś ?
Mamy odpalony silnik i włączone światła tzw. "krótkie". Dojechaliśmy na miejsce, wyłączamy światła, gasimy silnik przez przekręcenie kluczyka , po zgaszeniu silnika, przed wyjęciem kluczyka ze stacyjki (tylko drzwi muszą być jeszcze zamknięte) trzeba "mrugnąć" światłami długimi - pociągnąć dźwignię od długich do siebie na chwilę, (tak jaj ostrzega się przed policją) <!-- s:) -->. Później wyjąć kluczyk ze stacyjki i wychodzisz z auta (światła załączają się w momencie otwarcia drzwi) i światła świecą tak jak piszesz przez około 30 sekund - spokojnie możesz po oświetlonej drodze trafić do domu, garażu.
Nie świecą wtedy przeciwmgielne tylko drogowe/reflektory. -
mari0 : niestety za pomoca kabla jest to mozliwe dopiero od can 2.0 to znaczy Fll fl oraz Octavia ll
-
Właśnie ja mam F1, tu takiej opcji nie ma <!-- s:( -->
-
Poprawka, do mojej wypowiedzi,(sposób włączania który podałem jest ok, ale w fabii jak się okazało, też tego nie mam) tzn byłem z ciekawości sprawdzić wczoraj (dopiero) w Fabii 1 (żony) z 2007r i faktycznie - nie ma tej opcji a myślałem że jest.
Zasugerowałem się wcześniej tym, że mam to w Octavii 1 w standardzie.
I dlatego, tutaj nie zgodzę się też do końca z [b]jozziCZ[/b] że jest to dopiero możliwe do włączenia w Octavii II czy Fabii II i po szynie CAN.
Ja osobiście jeżdżę Octavią I po lifcie (wersja Rider) z 2004 roku i mam to od nowości w standardzie (tzn nie włączałem nic przez Vaga) jak kupiłem to już było.
Dlatego też myślałem że w fabii o 3 lata młodszej to powinno być jak najbardziej.
Kontynuując to [u]wydaje mi się[/u] jednak, że to jest gdzieś do włączenia w module komfortu (albo gdzieś indziej) przez VAG-a tylko trzeba by poszukać po forach - gdzie (które/jakie kanały/wartości).
Chyba, że chodzi to o rodzaj sterownika modułu komfortu (czy innego, który odpowiedzialny jest za to) który zamontowany jest w aucie.
Co do sposobu włączania świateł - oświetlania drogi do domu, to tak jak wcześniej napisałem - sposób jest właśnie taki - sprawdziłem jeszcze raz (tylko że w Octavi). <!-- s:) --> -
W F1 jest też taka opcja .. ale za dużo roboty przy tym, odpadam <!-- s:) -->
-
Witam. Mam pytanie do fachowców Kupiłem sobie takie oto ledziki http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-led-dzienne-automat-homolog-i2331404386.html<!-- m --> biały kabelek od sterowania podłaczyłem do + pozycyjnych, czarny poszedł do - na akumulatorze, został tylko najważniejszy przewód czyli czerwony + który musi być podłączony w miejscu w którym prąd jest tylko przy zapłonie. Znalazłem takie miejsce np przy radiu, jednak problemem jest dostanie się tam przewodem. Czy zna ktoś sposób aby przeprowadzić kabel z komory silnika do środka w jakiś prosty i szybki sposób? (sposób opisany w pierwszych postach jest trochę czasochłonny i nie każdy da sobie z nim radę) A może w komorze silnika jest jakiś odpowiedni przewód na którym jest prąd tylko przy zapłonie? Proszę o pomoc.
Fabia 2003r, 1.2 HTP