Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Błąd P0201 - wtryskiwacz cylinder 1

Topic created · 12 Posts · 7382 Views
  • Fabia 1.4V 16V +LPG posiada dolegliwość jak w temacie, tzn. pojawia się błąd P0201 obwodu wtryskiwacza na cylindrze nr.1. Na biegu jałowym chodzi Ok, dopiero przy próbie startu (obciążenie) pojawia się ten problem. Świece wymienione, cewki zapłonowe podmienione, wtryskiwacze benzynowe zamienione problem pozostaje zawsze na cyl.1. W programie do obsługi LPG (STAG 300 plus) można zauważyć, że na 1 cylindrze przy próbie startu wtryskiwacz otwiera się na 100 ms (pozostałe tylko max 5 ms), czyli zapętla się. Sonda szerokopasmowa sprawdzona VAG 111 110 (napięcia oscylują od 0 do 5V). Przepustnica wyczyszczona i po adaptacji. Wiązka z wtryskiwacza 1 do ECU sprawdzona napięcie na wtryskiwaczu oscyluje z częstotliwością wizualnie nie odbiegająca od sąsiednich (sprawdzane na LED). Na benzynie i gazie chodzi tak samo na wolnych OK , przy obciążeniu szarpie silnikiem. Spotkał się ktoś z czymś takim? dodam jeszcze że po czyszczeniu przepustnicy było 10 km OK, ale niestety tylko 10km. Proszę o rady.

  • Mam pewną koncepcję, ale napisz jak wygląda świeca an pierwszym cylindrze?
    Czy nie jest oby jasna ?

    Michał

  • _reg5

  • Więc jeśli chodzi o świecę to na początku także pojawiał się błąd missfire detected on cyl.1.:
    2 Faults Found:
    16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
    P0301 - 35-00 - -
    16585 - Injector: Cylinder 1 (N30): Circuit Malfunction
    P0201 - 35-10 - - - Intermittent
    i świeca w tym cylindrze była czarna, przydymiona ale sucha.
    Teraz ten drugi nie pojawia się.
    A jaki pomysł ?? że brak iskry ?? świecę sprawdzałem wpinając do cewki i iskra jest.

  • Hejka , no co ty jaki brak iskry 🙂 <!-- s:) -->
    Sprawdź wtryskiwacz lpg czy jest szczelnie zamocowany i nie zasysa gdzieś powietrza.
    Pzd. Michał

  • podmieniałem wtryskiwacze gazowe i nie przyniosło to także żadnego efektu, dodam jeszcze że fabia ostatnio pluje z tłumika nadmiernymi ilościami cieczy

  • To masz kolego ciekawy przypadek. 🙂 <!-- s:) -->
    Czyli jesteś pewien na 100% że nie następuje zasysanie powietrza w okolicy wtryskiwacza 1 cylindra LPG , osadzenie w kolektorze jest ok ?
    Zachowanie wtryskiwacza w pierwszym cylindrze o którym pisałeś sugeruje przestawanie się fałszywego powietrza, stad max czas otwarcia, ecu usiłuje zwiększyć dawkę dla zapewnienia optymalnego składu.
    Czy masz ubytki cieczy chłodzącej ?
    Jeżeli nie to ciecze w układzie wydechowym jest spowodowana bogatą mieszanką

    Pozdrawiam Michał

    PS A może jeszcze coś innego hmmm, może błąd 2 sondy lambda, miałem kiedyś coś takiego ale błędy wyskakiwały losowo dla rożnych cylindrów

  • Chciałbym podziękować Michał za konstruktywne pomysły - dziękuje.
    Sprawdzę jeszcze dokładnie na wypadek lewego powietrza.
    Nie ubywa płynu chłodniczego, poziom jest stały.
    Drugiej sondy jeszcze nie sprawdzałem, pierwszą sprawdziłem jest OK.
    W programie do obsługi LPG poziom sondy 2 jest stały i wynosi 0V, ale nie wiem czy została podpięta. Sprawdzę i dam znać ale co ciekawe "wtryskiwacz otwarty" tylko na 1 cylindrze.

    Pozdrawiam
    Piotr

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 29-04-2011, 18:28[/i] ][/size]
    sonda sprawdzona to nie to:(
    wczoraj zrobiłem 10 km bez problemu i obserwowałem wtryskiwacz nr1 było OK, pod koniec testu znów to samo szarpanie i zapętlenia 1 wtryskiwacza.

    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł.

  • Słuchaj a jak wtryskiwacze gazowe sprawdzałeś? , rozumiem że usterka występuje na LPG ?

  • ja podglądam czasy wtrysków na programie do obsługi LPG - STAG 300 +, i wydłużone czasy tego wtryskiwacza są widoczne na LPG i na PB. Wtryskiwacze LPG skrzyżowałem - zamieniłem 1 z 2 sterowanie i wężyki do kolektora też. Nie wiem skąd ECU wie że akurat na ten cylinder musi otworzyć wtryskiwacz, na podstawie jakiego czujnika to analizuje. A druga myśl to zawory na tym cylindrze (ale na wolnych i na wysokich obrotach czasy dla wszystkich wtryskiwaczy są równe na LPG i PB).

  • czujnik położenia wałka rozrządu oraz czujnik położenia wału korbowego to czujniki na podstawie których ECU wie do którego cylindra wtrysnąć paliwo.

    Jeżeli jesteś pewny że wtryski są ok , to pozostaje instalacja elektryczna, tradycyjnie zacznij od połączeń masowych z nimi zwykle najwięcej problemu.
    Sprawdzałeś tzw. zamrożone ramki ? często dobrze sugerują co szwankuje.

    Pzd Michał

  • Nie wiem czy nie będzie tu niezbędna [url=http://www.wtryskiwacz.com/wtryski-regeneracja-pompy-wtryskowej-cr.html][color=#323D4F]regeneracja pompy wtryskowej[/color][/url]. Być może już się kończy i takie są tego efekty.

Log in to reply