Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Zakup kontrolowany

Topic created · 5 Posts · 1792 Views
  • Witam,

    Po zimie chciałbym kupić Fabię (dla żony), chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić w szczególności uwagę, żeby się nie wkopać w szrota?

    Moje wymaganie pozwolą określić jakiego autka będę szukał:

    • silniczek benzynowy + LPG (teraz ma diesla i jej nie pasuje)
    • klimatronik, lub chociaż klimatyzacja
    • rocznik ok 2000
    • no i musi być ładna (zazwyczaj jej się podobają świeżo malowane poskładane z przystanków) oczywiście taka odpada, ale to nie jest istotne jeżeli chodzi o stan techniczny.

    Trochę poczytałem i już wiem że często pada czujnik od stopu i coś się dzieje z układem ogrzewania i chłodzenia. Czy coś jeszcze należy prześledzić podczas zakupu??

  • [quote="mily"]Trochę poczytałem i już wiem że często pada czujnik od stopu i coś się dzieje z układem ogrzewania i chłodzenia. Czy coś jeszcze należy prześledzić podczas zakupu??[/quote]
    to jest nic, najgorsze są wg mnie awarie wspomagania kierownicy, poczytaj o tym na forum

  • Czyli przed zakupem skręcić kierownicę na maksa i zobaczyć czy pompa wyje?

    Jakie są koszty wymiany maglownicy i pompy?? Zmieszczę się w 1000 zł??

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 07-12-2010, 11:36[/i] ][/size]
    No poczytałem trochę miałem 2 sekcyjną pompę (koszt 500zł) w Audi 100 i walczyłem z nią co roku, czyli rozbierałem wymieniałem uszczelki (20 zł koszt + własna robocizna) i na rok starczało. Tylko ciekawe czy tutaj tez da się tak łatwo ją wyciągnąć i rozebrać??

    OK czyli wspomaganie mamy za sobą nadal jestem chętny na fabię 🙂 <!-- s:) -->
    Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę??

  • [quote="mily"]Jakie są koszty wymiany maglownicy i pompy?? Zmieszczę się w 1000 zł?? [/quote]
    chyba nie za bardzo... Koszt wymiany samej przekładni na nową to około 2000zł, regenerowane są tańsze...

    Problem w Fabii polega na tym, że pompa jest elektrohydrauliczna, a nie normalna hydrauliczna, jest napędzana prądem, a nie paskiem... Zawieść mogą 3 rzeczy w tym temacie: przekładnia (lubi sie rozszczelnić i wycieka płyn), pompa wspomagania, czujnik skrętu...

    Tak więc widzę że kolega coś poczytał, ale strasznie po łebkach 🙂 <!-- s:) --> zachęcam do głębszej lektury, bo problem jest wg mnie poważny i wyjątkowo kosztowny...

    Sprawdzenie wspomagania powinno polegać, oprócz oczywiście stwierdzenia, że kierownica chodzi lekko, nie pojawia sie ani na chwile kontrolka od wspomagania przy włączonym silniku, na podpięciu do kompa i sprawdzeniu czy nie ma błędów związanych z czujnikiem skrętu, czy samą pompą wspomagania. Oczywiście warto też szczegółowo przyjrzeć się osłonom gumowym drążków wychodzących z przekładni, czy tam czasem gdzieś płyn nie wycieka, gdyż to oznacza przekładnie do regeneracji lub wymiany (ja tak miałem)

    inna zmora Fabii, bardzo upierdliwa dla użytkowników to wiązka elektryczna, która była nienależycie zabezpieczona fabrycznie i potrafi zgnić, wtedy choinka na desce i inne cuda, ale to jest obszernie opisane na forum, proszę poszukać, bo nie ma sensu pisać wszystkiego na nowo tutaj

  • [b]mily[/b] nie będziemy dublować tematów, jeśli masz jakieś pytania to proszę w tym temacie poniżej, oczywiście po uprzednim przeczytaniu całego wątku:

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=5156&start=0<!-- m -->

    Ten temat zamykam.

Log in to reply