Witaj na forum Fabia Club Polska

Archiwum

Topic created · 107 Posts · 35577 Views
  • Nie mam sie czym martwic, moje jest troche mlodsze 😄 <!-- s:D -->

  • Tak się zastanawiam jak rozwiązany jest ten problem w poszczególnych ASO. Moim zdaniem korzystanie z auta zastępczego powinno być bezpłatne. Niewiadomo dlaczego niektóre serwisy mają je dla klientów bez opłat, a Emida pobiera 50zł za dzień.

  • Próbowaliście kiedyś skorzystać z auta zastępczego? Generalnie nie chcą ich dawać. Zauważyłem, że te testowe, jak i zastępcze, służą wyłącznie szefom. Dzisiaj odwiedziłem jedno ASO i tam jeden każdy z prezesów jeździ nową Octawią 2.0 TDI (jeśli dobrze pamiętam to wszystkie są autami testowymi), a fabie służą wybranym pracownikom. W związku z tym ciężko jest skorzystać z aut zastępczych.

  • [quote="mdr"]Próbowaliście kiedyś skorzystać z auta zastępczego? Generalnie nie chcą ich dawać. Zauważyłem, że te testowe, jak i zastępcze, służą wyłącznie szefom. Dzisiaj odwiedziłem jedno ASO i tam jeden każdy z prezesów jeździ nową Octawią 2.0 TDI (jeśli dobrze pamiętam to wszystkie są autami testowymi), a fabie służą wybranym pracownikom. W związku z tym ciężko jest skorzystać z aut zastępczych.[/quote]
    Normalne, u dilerów forda i opla jest podobnie.

  • [quote="mdr"]Tak się zastanawiam jak rozwiązany jest ten problem w poszczególnych ASO. Moim zdaniem korzystanie z auta zastępczego powinno być bezpłatne. Niewiadomo dlaczego niektóre serwisy mają je dla klientów bez opłat, a Emida pobiera 50zł za dzień.[/quote]
    Liczą sobie amortyzację, w sumie nie jestem zdziwiony takie auto też musi na siebie zarobić, a trudno to wliczać w koszty serwisu, skoro w danym momencie korzysta z niego osoba z nim nie zwiazana.

  • [quote="MirekS"]Normalne, u dilerów forda i opla jest podobnie.[/quote]

    No właśnie nienormalne. To kiedy klient ma testować nowy model? A kiedy ma skorzystać z auta zastępczego? Jak prezesik będzie lunchował czy w jego przerwie na kawę?

  • [quote="MirekS"]Liczą sobie amortyzację, w sumie nie jestem zdziwiony takie auto też musi na siebie zarobić[/quote]

    Hm... a pieniądze zostawione przez klienta nie są ich przychodem? Zwłaszcza jeśli za przegląd płacisz kilkaset złotych za 3 godziny pracy? Nie mówię o większych pracach.

    [quote]skoro w danym momencie korzysta z niego osoba z nim nie zwiazana.[/quote]
    Jak nie? Klient przynoszący przychód ASO.

  • [quote="lysyy"]jak zalezy komus na kliencie to nie pobieraja opłat. 😄 <!-- s:D -->[/quote]

    Nie chce być inaczej. Przecież dla niektórych klientów jest do ważny czynnik przy wyborze serwisu. Zadowolony klient wróci i będzie reklamował to ASO. Z badań wynika, że najlepszy klient to ten, który wraca. Ponadto, najlepszą reklamą jest ta przekazywana z ust do ust.

  • Tylko weź pod uwagę, że EMIDA, a z niej korzystasz z tego co czytam to ledwo się otwarła to już sobie wyrobiła złą markę, czytałem i słyszałem opinie już wielu ludzi.

  • [quote="MirekS"]Tylko weź pod uwagę, że EMIDA, a z niej korzystasz z tego co czytam to ledwo się otwarła to już sobie wyrobiła złą markę, czytałem i słyszałem opinie już wielu ludzi.[/quote]

    U nich tylko kupiłem i raz byłem w serwisie w ramach naprawy gwarancyjnej. W obu przypadkach stanowczo odradzam korzystanie z ich usług.

  • [quote="lysyy"]
    dostawałem auto zastepcze zarówno na kilka dni jak i na parenascie godzin. nigdy nie bylo problemów. 😄 <!-- s:D -->[/quote]

    jak nic dziecko szczęścia 😎

  • [quote="lysyy"]dostawałem auto zastepcze zarówno na kilka dni jak i na parenascie godzin. nigdy nie bylo problemów. 😄 <!-- s:D -->[/quote]

    To jest alternatywa: trafiłeś na wyjątkowe ASO albo masz u nich kogoś znajomego 😉

  • Miałem stłuczkę. Robota niewielka, trwalo to ponad 2 tygodnie, ale tylko z powodu oczekiwania na akceptację ze strony ubezpieczyciela. Dostałem na ten czas auto. Co prawda zdezelowaną trochę Felicię, no ale to zawsze samochód, nie tramwaj i autobus z przesiadkami do pracy. Kosztowało mnie 0 PLN. Nawet myć go mi nie kazali na koniec. Tylko benzyny miało być tyle samo co na początku. Na moje pytanie o to dlaczego, facet się uśmiechnął. Myślę jednak, że oni tym obciążyli PZU, bo na moje pytanie o samochód zastępczy oni odpowiedzieli pytaniem o to czy z czego będzie naprawa pokrywana i dopiero jak się okazało, że z OC sprawcy to dalej wszytstko już ogładko poszło.
    Dla porządku: Sinclan-BIS w Wesołej k/Wawy. Ale żeby nie było, że reklamuję, bo mam do tego ASO parę uwag krytycznych co do jakości usług. Nie tylko tej naprawy, ale i innych planowych i nieplanowanych tam wizyt. Jednak jesteśmy skazani na ASO, przynajmniej w okresie gwarancji. A gwarancja się przydała. Może przy okazji o tym napiszę.

  • Tez to czytalem. Ciekawa sprawa, ciezka do wykrycia.
    Kierownicy serwisu powinni naokraglo sledzic poczynania swoich pracownikow. A jak nie to kamery zamontowac na serwisie 😄

  • poruszyłem ten wątek abyście Panowie beztrosko nie zostawiali autka w serwisach
    lepiej wziąść dzień wolnego i patrzeć mechanikowi na rece - chodzby za szyby ale patrzeć

  • [quote="MŁODY"]poruszyłem ten wątek abyście Panowie beztrosko nie zostawiali autka w serwisach
    lepiej wziąść dzień wolnego i patrzeć mechanikowi na rece - chodzby za szyby ale patrzeć[/quote]

    Czyli "panie" 😄 <!-- s:D --> mogą spokojnie zostawić autko w serwisie na "pastwe losu" bo i tak w takich sytuacjach lepiej okrada się kobietę niż faceta? 😉

    Co za dyskryminacja :placze:

  • Kolejny sposób na kradzież.
    Temat się z dublował z moim zatytułowanym "Kradzież", proponuję je połączyć.

  • Zeby byla jasnosc co do aut zastepczych. Auto zastepcze nie ejst odplatnie i niemoze byc bo auto musi na siebie zarabiac. Kwestja dogadania ceny wynajmu jest sztywna ale nie zawsze. Gdyby kazdy mial dostac auto zastepcze dealer musial by miec plac aut zastepczych i za frajer dawac kazdemu. Paranoja byla by jakas. Auta zastepcze sa dawane/ wypozyczane w miare mozliwosci. Jezeli serwis sobie nie radzi albo klient jest np 3 raz z ta sama usterka dostaje auto za frajer i niema sie tu co bulwersowac ze ma byc wsyztsko za darmo.

    Klienci by chcieli i przeglady w okresie gwarancji miec za darmo. Owszem daewoo tak mialo ale splajtowalo

  • [quote="Bartek1112"]Zeby byla jasnosc co do aut zastepczych. Auto zastepcze nie ejst odplatnie i niemoze byc bo auto musi na siebie zarabiac.[/quote]

    Chyba jednak tak nie jest. Auto zastępcze powinno być za darmo, bo tego wymaga wysoki poziom obsługi klienta. Nie twierdzę, że jeśli przyjedziesz z wymianą żarówki, powinieneś dostać auto z salonu na weekend. Chodzi o większe naprawy, zwłaszcza w ramach gwarancji lub dla stałych klientów. Auto zarabia na siebie na kilka sposobów: klient jest zadowolony i jeśli będzie miał wybór jechać do ASO bez aut zastępczych i do tego, gdzie je dają, wybór będzie oczywisty; każde auto zastępcze jest również reklamą dla ASO, bo jest oklejone; można ograniczyć liczbę przejechanych km, żeby obniżyć koszty eksploatacji, bo za paliwo i tak płaci klient; nie widzę powodu dla którego 5 aut zastępczych ma być użytkowanych przez kierownika salonu i jego zastępców, a klient ma jeździć autobusem. Ponadto klient zadowolony z ASO będzie polecał ten warsztat swoim znajomym, co jest najlepszą reklamą, a jeśli będzie planował zakup nowego samochodu tej samej marki, zrobi to właśnie w tym salonie.

    [quote="Bartek1112"]Klienci by chcieli i przeglady w okresie gwarancji miec za darmo. Owszem daewoo tak mialo ale splajtowalo[/quote]

    Niektórzy wprowadzili i ciągle istnieją na rynku, ale trzeba to robić z głową.

Log in to reply