[F2] Padły mi światła mijania i drogowe

Topic created · 11 Posts · 5303 Views
  • Witam!
    Mam problem, padły mi światła mijania i drogowe i nie wiem do konca dlaczego, sprawdzałem bezpieczniki i są ok światła tez nie są przepalone, słyszałem ze to podobno przekażnik padł ale nie wiem, pomocy
    posiadam Skode Fabie II w hatchback z 2006 roku 1.2 benzyna

  • Witaj
    Posprawdzaj napięcia na wyłączniku świateł i przełączniku pod kierownicą czy tam dochodzi napięcie.
    Nie jestem w stu % przekonany że to jest przekaźnik. Zwykle jest tak że światła mijania i drogowe robi się na dwóch przekaźnikach czyli jeden przekaźnik do mijania i jeden do drogówek.
    Te objawy co napisałeś to pasują od elementów wspólnych czyli przełącznika świateł pod kierownicą i wyłącznika świateł głównych (mijania).

  • w takim razie żeby sie dostać do przełącznika musze rozebrać osłony wszystkie pewnie tak? a w razie czego jeszcze chce wiedzieć gdzie są przekaźniki bo nie mogłem ich znaleść ?

    poza tym chciałem dodać że lampki wskazujące działanie świateł świecą ale same światła mijania i drogowe wogule

  • _reg5

    [b]tygrysekk[/b], wybierz prefiks dla tematu, inaczej temat zostanie usunięty.

  • w 2006r nie było jeszcze Fabii II wiec o co tu chodzi?

  • to może ja pomogę: mam jedynkę z 2006, ale przełącznik świateł z dwójki 😄 oryginalnie z resztą tam zamontowany. U mnie cosik podobnego wyskoczyło w zeszłym roku w czasie upałów. Nowy p[rzełącznik kosztuje ok 250pln. Ja, po długich bojach, wymontowałem swój i okazało się, że problem tkwi z stykach. Dokładniej: cosik się przegarzało i plastyk z obudowy zalał styki. Po wyczyszczeniu wszystko działa ok, choć czasem, ale naprawdę bardzo rzadko, trzeba światełka włączać dwukrotnie. Jedyny problem jest w wyciągnięciu ustrojstwa- straciłem na to ze 4h- system zaczepów i blokadek wymaga przynajmniej 3 rąk z czego jedna powinna mieć palce o dł 30cm i gruboćci 3mm 😄 <!-- s:D -->. O ile dobrze pamiętam zaczepy pochowane są w głębi przełącznika...
    ale, ogólnie naprawa wymaga tylko cierpliwości i dwóch srubokrętów.

  • Tygrysekkowi chodziło pewnie o jedynkę po lifcie 😄 <!-- s:D -->

  • [quote="TOMUŚ"]Tygrysekkowi chodziło pewnie o jedynkę po lifcie 😄 <!-- s:D -->[/quote]

    mój błąd samochód jest z 2007 roku i jest to raczej F2

    Dziś jade do kumpla i bedziemy majsterkować przy przełączniku może nam sie uda 😉 zobaczymy 😉

  • tylko nic na siłę. z cierpliwością i latarką najlepiej- ten przełącznik bardzo podle się wyciąga. Zaczepy, o ile dobrze pamiętam, są 3 lub 4 i wszystkie trzeba odblokować (i trzymać) jednocześnie.
    Co do części- mam sedana z października 2006 i naprawdę kupa podzespołów jest z F2.

  • Zwracam honor :padam: <!-- s:padam: -->

  • udało sie 😉 odazało sie że przełącznik był lekko przepalony, oczysciłem styki i działa świetnie, przy okazji okazało sie ze jedna zarówka poszła ale tez odrazu wymieniłem 😉 <!-- s;) -->
    dzięki wielkie za pomoc 😉
    pozdrawiam serdecznie 😉

Log in to reply