Witaj na forum Fabia Club Polska

Czynności serwisowe

Topic created · 10 Posts · 8829 Views
    1. Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
    2. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis olejowy.
    3. Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
    4. Jeżeli przebieg roczny wynosi więcej niż 30 000 km, przegląd roczny należy wykonać nie po roku, lecz po każdych 30 000 km.
    5. Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy.
    6. Przeglądy:
      a) Serwis olejowy
      - Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
      - Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
      - Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
      - Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany
      jest
      ekologiczny olej napędowy).
      - Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
      b) Przegląd roczny
      - Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
      - Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
      - Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
      - Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu),
      czy nie
      ma zewnętrznych uszkodzeń.
      - Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności
      układu
      chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie.
      - Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i
      uszkodzeń,
      sprawdzenie mocowania.
      - Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
      - Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
      - Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
      - Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy
      nie ma
      nieszczelności i uszkodzeń.
      - Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony,
      w razie
      potrzeby oczyszczenie.
      - Sprawdzenie akumulatora.
      - Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i
      uszkodzeń.
      - Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
      - Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem
      zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem
      zapasowym), w
      razie potrzeby skorygowanie.
      - Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory
      silnika.
      - Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń
      elektrycznych,
      wskaźników i innych elementów obsługowych.
      - Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także
      układu
      zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie
      dysz
      spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
      - Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
      - Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane
      paliwo typu
      Ekodiesel).
      - Zalecana wymiana piór wycieraczek.
      - Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.
    7. Co 30 000 km dodatkowo:
      - Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie
      szyn
      prowadzących.
      - Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby
      wyregulowanie,
      - Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne), gdy jest
      używane
      paliwo typu Ekodiesel.
      - Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej
      (napęd na
      cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
      - Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
      - Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia,
      czy nie
      ma uszkodzeń.
      - Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w
      razie
      potrzeby uzupełnienie.
      - Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym
      (jeśli
      występuje).
      - Sprawdzenie paska rozrządu (tylko silniki benzynowe) po 90
      000 km,
      potem co 30 000 km.
    8. Co 60 000 km dodatkowo:
      - Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne).
      - Wymiana świec zapłonowych.
      - Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
      - Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania
      kierownicy.
      - Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
      - Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
      - Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni
      biegów.
      - Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym
      (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby
      uzupełnienie.
    9. Co 90 000 km dodatkowo:
      - Sprawdzenie paska rozrządu (silniki benzynowe) po 90 000
      km, potem
      co 30 000 km.
      - Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (tylko silniki
      wysokoprężne z
      pompowtryskiwaczami).
    10. Co 120 000 km dodatkowo:
      - Wymiana paska zębatego i rolki kierującej (silniki
      wysokoprężne oprócz
      silników z pompowtryskiwaczami).
    11. Co 180 000 km dodatkowo:
      - Wymiana paska rozrządu (tylko silniki benzynowe 1,8l).
    12. Co 2 lata dodatkowo:
      - Wymiana płynu hamulcowego (w miarę możliwości wykonanie
      zlecić
      podczas przeglądu rocznego).
    13. Co 4 lata dodatkowo:
      - Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy - w
      samochodach o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 4
      lat (w
      miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).
    14. Co 5 lat dodatkowo:
      - Wymiana akumulatora syreny auto-alarmu (w miarę możliwości
      wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).
    15. Co 15 lat dodatkowo:
      - Wymiana pasów bezpieczeństwa wraz z napinaczami oraz
      zespołów
      poduszek gazowych - koniecznie w stacji obsługi Skoda. Okres
      eksploatacji tych elementów jest ograniczony do 15 lat. (W
      miarę
      możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego.)
  • ha ha jasne - kto Ci bedzie sprawdzal lakier po 30.000 i to jeszcze w ASO :mrgreen:
    Jestem coraz bardziej negatywnie nastawiony na ASO.. ojjj.. Podpadli mi oj podpadli...

  • Do powyższych czynności nie trzeba ASO można to zrobić samemu 😉 .

  • Witam kolegów mam takie pytanko czy wyminia sie filtr paliwa w silnikach benzynowych bo nie mogę się nigdzie doczytać. Jeżeli tak to co ile tys.

  • Ja jeżdżę na LPG to nie wymieniam, natomiast ASO zaleca wymianę coś około 90 - 120 tys.

  • Dzięki MirekS a możesz mi jeszcze powiedzieć jak sprawdzić pozim poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy Fabia 1,4 MPI 50 KW, 2001 r. bo nigdzie nie mogę sie dopatrzeć żadnego zbiorniczka.

  • Pod akumulatorem obok lewego reflektora jest korek, korek ma wewnątrz miarkę poziomu

  • Mam pytanko:Czy w skodzie smaruje sie układ kierowniczy??

  • [quote="TOM16V"]Mam pytanko:Czy w skodzie smaruje sie układ kierowniczy??[/quote]

    Nie, zaczynając od favoritki już się układów nie smaruje.

  • [quote="kros"]Pod akumulatorem obok lewego reflektora jest korek, korek ma wewnątrz miarkę poziomu[/quote]

    Tylko żeby się tam dostać musisz zdemontować baterię i chyba obudowę też, nie mam teraz fabki bo :serce: <!-- s:serce: --> wzięła zostawiając mi frycię więc nie mogę potwierdzić tego co mówię.

Log in to reply