Czynności serwisowe
-
- Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
- Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis olejowy.
- Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
- Jeżeli przebieg roczny wynosi więcej niż 30 000 km, przegląd roczny należy wykonać nie po roku, lecz po każdych 30 000 km.
- Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy.
- Przeglądy:
a) Serwis olejowy
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany
jest
ekologiczny olej napędowy).
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
b) Przegląd roczny
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
- Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu),
czy nie
ma zewnętrznych uszkodzeń.
- Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności
układu
chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie.
- Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i
uszkodzeń,
sprawdzenie mocowania.
- Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
- Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
- Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy
nie ma
nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony,
w razie
potrzeby oczyszczenie.
- Sprawdzenie akumulatora.
- Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i
uszkodzeń.
- Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
- Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem
zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem
zapasowym), w
razie potrzeby skorygowanie.
- Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory
silnika.
- Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń
elektrycznych,
wskaźników i innych elementów obsługowych.
- Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także
układu
zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie
dysz
spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane
paliwo typu
Ekodiesel).
- Zalecana wymiana piór wycieraczek.
- Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa. - Co 30 000 km dodatkowo:
- Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie
szyn
prowadzących.
- Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby
wyregulowanie,
- Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne), gdy jest
używane
paliwo typu Ekodiesel.
- Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej
(napęd na
cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
- Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia,
czy nie
ma uszkodzeń.
- Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w
razie
potrzeby uzupełnienie.
- Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym
(jeśli
występuje).
- Sprawdzenie paska rozrządu (tylko silniki benzynowe) po 90
000 km,
potem co 30 000 km. - Co 60 000 km dodatkowo:
- Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne).
- Wymiana świec zapłonowych.
- Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
- Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania
kierownicy.
- Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
- Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni
biegów.
- Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym
(automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby
uzupełnienie. - Co 90 000 km dodatkowo:
- Sprawdzenie paska rozrządu (silniki benzynowe) po 90 000
km, potem
co 30 000 km.
- Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (tylko silniki
wysokoprężne z
pompowtryskiwaczami). - Co 120 000 km dodatkowo:
- Wymiana paska zębatego i rolki kierującej (silniki
wysokoprężne oprócz
silników z pompowtryskiwaczami). - Co 180 000 km dodatkowo:
- Wymiana paska rozrządu (tylko silniki benzynowe 1,8l). - Co 2 lata dodatkowo:
- Wymiana płynu hamulcowego (w miarę możliwości wykonanie
zlecić
podczas przeglądu rocznego). - Co 4 lata dodatkowo:
- Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy - w
samochodach o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 4
lat (w
miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego). - Co 5 lat dodatkowo:
- Wymiana akumulatora syreny auto-alarmu (w miarę możliwości
wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego). - Co 15 lat dodatkowo:
- Wymiana pasów bezpieczeństwa wraz z napinaczami oraz
zespołów
poduszek gazowych - koniecznie w stacji obsługi Skoda. Okres
eksploatacji tych elementów jest ograniczony do 15 lat. (W
miarę
możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego.)
-
ha ha jasne - kto Ci bedzie sprawdzal lakier po 30.000 i to jeszcze w ASO :mrgreen:
Jestem coraz bardziej negatywnie nastawiony na ASO.. ojjj.. Podpadli mi oj podpadli... -
Do powyższych czynności nie trzeba ASO można to zrobić samemu .
-
Witam kolegów mam takie pytanko czy wyminia sie filtr paliwa w silnikach benzynowych bo nie mogę się nigdzie doczytać. Jeżeli tak to co ile tys.
-
Ja jeżdżę na LPG to nie wymieniam, natomiast ASO zaleca wymianę coś około 90 - 120 tys.
-
Dzięki MirekS a możesz mi jeszcze powiedzieć jak sprawdzić pozim poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy Fabia 1,4 MPI 50 KW, 2001 r. bo nigdzie nie mogę sie dopatrzeć żadnego zbiorniczka.
-
Pod akumulatorem obok lewego reflektora jest korek, korek ma wewnątrz miarkę poziomu
-
Mam pytanko:Czy w skodzie smaruje sie układ kierowniczy??
-
[quote="TOM16V"]Mam pytanko:Czy w skodzie smaruje sie układ kierowniczy??[/quote]
Nie, zaczynając od favoritki już się układów nie smaruje.
-
[quote="kros"]Pod akumulatorem obok lewego reflektora jest korek, korek ma wewnątrz miarkę poziomu[/quote]
Tylko żeby się tam dostać musisz zdemontować baterię i chyba obudowę też, nie mam teraz fabki bo :serce: <!-- s:serce: --> wzięła zostawiając mi frycię więc nie mogę potwierdzić tego co mówię.