Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Problem z temperatura w 1.4 mpi

Topic created · 5 Posts · 3838 Views
  • Witam,

    ok 2 tyg temu zauwazylem ze nie nagrzewa sie plyn chlodzacy (pierwsza mysl termostat ) a ze wiekszosc mojej jazdy to trasa postanowilem zaslonic lekko chlodnice kartonem i bylo ok (temperaturka wporzadku). wczoraj na kolejnej trasie temperatura zaczela zwyzkowac, po podniesieniu maski moim oczom ukazal sie brak pracy wentylatora chlodnicy (karton wyciagniety z przed chlodnicy) wiec:

    sprawdzilem bezpiecznik i jest ok
    plynu w ukladzie tez jest ok

    spiolem wiec wentylator na krotko (wiec przyczyna braku pracy wentylatora to uszkodzona termowlaczka przy chlodnicy), ale odziwo przy wlaczonym wentylatorze ciecz znow nagrzewala sie ponad norme i tu rodzi sie pytanie czy w niesprawnym termostacie mogl sie przestawic obieg??? a byc moze padl czujnik temperatury??? a moze jeszcze cos innego??

  • Mialem podobne objawy. Padl czujnik temperatury. Sprawdz takze poziom plynu w zbiorniczku, moze uklad jest zapowietrzony.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 16-05-2010, 01:14[/i] ][/size]
    Chcial bym odswiezyc temat. Moj problem polega na tym, ze jadac w korku zaczela sie swiecic kontrolka temperatury.;/ Natychmiast sie zatrzymalem i wylaczylem silnik. Wczoraj chcialem sprawdzic co sie dzieje i zaobserwowalem, ze do czujnika temperatury nie dochodzi napiecie. Wiem ze trzeba podpiac waga, ale moze mial ktos podobne objawy, ze wentylator sie nie wlaczal, samochod sie zbytnio nagrzewal. Dlugo tak nie mozna jezdzic 😞 <!-- s:( -->

  • Witam!

    To może ja się podepnę pod temat z podobnym problemem.
    Więc tak. Jak było zimniej niż teraz, czytaj poniżej 30 stopni za oknem nie było żadnego problemu.
    Odkąd troszeczkę dogrzewa pojawił się problem ze wskazówka temperatury oraz kontrolką czerwoną. Jeżeli jadę sobie poza miastem, wszystko gra i wskazówka jest pionowo. Jak wjadę w miasto, wg wskazówki temperatura zaczyna rosnąć. Idzie ku czerwonemu. Jeżeli wyjadę poza miasto to znów idzie na środek, natomiast jeżeli dalej się męczę to wskakuje na czerwone pole, a następnie zaczyna migać czerwona kontrolka. Po otwarciu klapy "czuć" ciepło. Przewód doprowadzający do chłodnicy jest gorący. Tak samo chłodnica jest gorąca oraz przewód na dole odprowadzający. Wynika z tego, że chłodnica się nie włącza. Natomiast jeżeli pogoda jest bardziej sprzyjająca ok 20 stopni, wszystko gra i cały czas jest wskazówka pionowo, nawet gdy podjadę pod garaż to zaraz słyszę wentylator chłodnicy.
    natomiast przy upałach troszeczkę jest to inaczej. Sprawdzałem czy nie ma błędów polskim VAGIem i nic nie wykazało. Temperatura raz nawet około 110-115 stopni.
    Pewnie mam strzeloną uszczelkę pod głowicą, w zbiorniku wyrównawczym, oleista maź. Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju również.
    Co może być przyczyną?
    UPG? A może jeszcze czujnik temperatury? Czy może czujnik przy chłodnicy?

  • Jeżeli załącza się wentylator to teoretycznie czujniki są ok, natomiast przyczyną całego zamieszania może być uszkodzony termostat nie otwiera się na pełny obieg, przez co jest za mały obieg i powoduje to przegrzewanie silnika. Co jak co, ale jak już parę razy wykręciłeś czerwone pole, to obawiam się, że silnik już nieźle ugotowałeś. Co do mazi jeśli jest pod korkiem w takie upały jak teraz to pewnikiem uszczelka pod głowicą poszła.
    To co uważam, iż powinneś zrobić natychmiast to całkowicie usunąć termostat i pojeździć bez nego by zorientować się czy problem był w nim.

  • Pod korkiem olejowym nie ma mazi,
    jedynie pod korkiem od zbiornika wyrównawczego, lekka pianka.
    Spróbujemy z termostatem, choć wymieniałem go pół roku temu.
    A UPG na pewno do wymiany, ale to "czekam" na rozrząd jeszcze, żeby razem.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-07-2010, 12:29[/i] ][/size]
    niby syf jest w zbiorniczku, ale ...
    płynu nie ubywa, oleju tak samo.
    CO do termostatu. To mimo, że np dolot do chłodnicy jest gorący to dalej może być coś nie tak z termostatem?
    Wczoraj np podczas powrotu z pracy, działał normalnie wentylator i wskazówka pionowa, natomiast dziś 500 m od domu (pod dłuższej jeździe trasą) już chciała iść w górę, ale akurat podjechałem pod garaż.

    edit cd...
    właśnie wróciłem z garażu z vagiem, błędów brak.
    Jedyne co zwróciło moją uwagę to to, że wskazówka pionowo stała, tak jak powinna, natomiast wg Vag temperatura ok. 110 stopni, więc chyba coś nie gra.
    Pion "oznacza" 90 ? Czy się może mylę?

    Jaka jest droga do włączenia wentylatora na chłodnicy ? Ostatnim etapem przed włączeniem jest pewnie sygnał z włącznika wentylatora chłodnicy? Czy może ktoś napisać skąd bierze się informacja, aby włączyć wentylator ?

Log in to reply