Kotrolka stanu cieczy <temp silnika> nierówne obroty

Topic created · 12 Posts · 3064 Views
  • czytałem posty na ten temat opisze swoj problem .Podbnie jak u innych zapala mi sie kontrolka poziomu płynu oraz sygnał dzwiękowy po jakims czasie i ponownym odpaleniu gasnie <im nizsza temp toten czas jest dłuższy.wymieniłem 2 zbiorniczki wyrównawcze,termostat,cały płyn w układzie chłodzenia.po odpaleniu na zimnym silniku obroty sa b. nie równe <fasliste.>ale po przygazowaniu problem znika z obrotami.Nadmienię iż jeden z''fachowców''poprostu wyciągnął wtyczke ze zbiorniczka wyrównawczego i po prostu ja zmostkował bezpiecznikiem owinał tasmą i zostawil nie podpinając do zbiornczka. Problem z kontrolka znikł ale to nie jest rozwiązanie problemu tylko obejscie go.stan płynu na maxx.czy ktos zna prawdopodobną przyczyne lub poleci jakis sprawdzony warsztat

  • Mam taki sam problem, proszę o pomoc

  • [quote="ruski"]Nadmienię iż jeden z''fachowców''poprostu wyciągnął wtyczke ze zbiorniczka wyrównawczego i po prostu ja zmostkował bezpiecznikiem owinał tasmą i zostawil nie podpinając do zbiornczka. Problem z kontrolka znikł ale to nie jest rozwiązanie problemu tylko obejscie go.[/quote]
    Ja na twoim miejscu zainwestował bym w ten czujnik może on jest walnięty i podaje błędne sygnał do kompa i dlatego jest jak jest. Luknij do pompki wody czy ona poprawnie pracuje.

  • czujnik jest w zbiorniczku wyrównawczym sam zbironiczek wymieniałem nie pomaga spróbuje dzis go przeczyścic i wymienic płyn na g12+ pompa wodna wymieniona z 3-4 miesiące temu razem z rozrządem.mam w zbironiczku osad wokół ścianek bocznych może to przez to .

  • falujące obroty znikły po wyczyszczeniu przepustnicy i zkalibrowaniu jej zbiorniczek wyczysciłem rozpuszczalnikiem zobaczymy jutro.pozostał problem trzesienia silnikiem na jałowym biegu ale otym pisze szerzej na warsztacie elektrycznym

  • [quote="ruski"]mam w zbironiczku osad wokół ścianek bocznych może to przez to .[/quote]

    Zgadza się przez to, teraz tylko pytanie skąd osad :?: <!-- s:?: --> Podejrzewam, iż masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.

  • możliwe ,ale moze to być z samego układu nie był czyszczony wymieniałem dziś olej nie jest rozwodniony samego płynu w zbiorniczku też mi nie ubywa ani nie przybywa teraz spróbuję znalesc przyczyne dziwnego szarpania silnika i odgłosów z silnika po prawej stronie sprawdze poduszkę silnika jescze

  • po wyczyszczeniu zbiorniczka problem znikął .zobacze czy przy po jakimś czasie pojawi sie znowu osad na zbiorniczku wyrównawczym jesli tak to trzeba bedzie wymienic uszczelką i zplanować głowicę .Czy orjentuje sie ktoś jaki jest koszt takiego ''zabiegu'' ?

  • [quote="ruski"]Czy orjentuje sie ktoś jaki jest koszt takiego ''zabiegu'' ?[/quote]

    Od 250zł u pana "Kazia"do ok. 1000 w ASO.

  • ja też mam podobny problem; mam ten samochód od 2 miesięcy, w czwartek po jakichś 3 minutach chodzenia silnika na parkingu zapaliła się lampka kontrolna temperatury, wyłączyłam silnik, odczekałam, włączyłam ponownie i już nie migała. przez 2 dni było ok, po czym w sobotę ruszyłam z parkingu (bez rozgrzewania silnika) i po około 2 minutach jazdy zaczęła piszczeć i świecić ta sama kontrolka 😕 <!-- s:/ --> i tak jak poprzednio - po wyłączniu silnika, chwilowej przerwie, włączyłam silnik i było już ok. płyn chłodzący jest po środku między minimum a maximum. o co chodzi? czy to czujnik kontrolki się rypnął?

  • witam
    mi kontrolka się zapaliła jak miałem mało płynu w zbiorniczku, po dolaniu problem znikł 🙂 <!-- s:) -->
    pozdrawiam Arek

  • [quote="zielona"]płyn chłodzący jest po środku między minimum a maximum. o co chodzi? czy to czujnik kontrolki się rypnął?[/quote]

    Wszystko na to wskazuje.

Log in to reply