Piszczenie przy ruszaniu

Topic created · 17 Posts · 4502 Views
  • Mam następujący problem .
    Otóż przy ruszaniu słychać piszczenie. Pojawia się tylko przy ruszaniu po postoju, w czasie jazdy nic już nie słychać. W serwisie podczas przeglądu nic nie stwierdzono a piszczy już od dłuższego czasu, nie są to hamulce raczej. Może ktoś już miał podobny problem i mógłby coś poradzić z góry dziękuje za wszystkie rady. Od sprawdzenia czego najlepiej rozpocząć.

    pozdrawiam

  • Z jakich okolic dochodzi ten pisk? W środku auta czy na zewnątrz, od strony silnika, kół...?

  • Słychać w środku i na zewnątrz, od strony silnika okolice rozrządu tak mi się wydaje, rozrząd był wymieniany. Ale kompletnie nie wiem co z tym zrobić 😞 <!-- s:( -->

  • pasek od wspomy?
    :???: <!-- s:???: -->

  • [quote="Janek"]pasek od wspomy?
    :???: <!-- s:???: -->[/quote]

    Wszystko możliwe. Może mieć słaby naciąg. Ale dlaczego wtedy serwis tego nie wykrył. Jeszcze bym sprawdził na kanale czy czasem któreś koło pasowe nie ma ósemki.

  • [b]nicram[/b] napisał że słychać na zewnątrz i w środku a taki pisk słychać przeważnie przy pasku od pompy wspomy... i tak mi się skojarzyło.

  • Na serwisie właśnie sprawdzali naciągi pasków i stwierdzili, ze jest OK. A piszczenie jest dokładnie z okolic rozrządu, dziwne jest to że po przejechaniu 500 m ustaje i na ciepłym silniku tego nie ma.

  • Rozrząd wymieniłaś tak, więc to nie to, no chyba że jakimś cudem dostał luzu ale to nie powinien wydawać takiego rodzaju dzwięku.

  • a czy pompa wspomagania nie jest elektrohydrauliczna ? - bez paska ?
    możliwe że pisk ( odgłos) pochodzi od napinacza paska alternatora... właściwie jego rolki. :mysli: <!-- s:mysli: -->

  • Hmm kolega w VW polo ma pasek od pompy, więc automatycznie i w skodzie powinna być.
    Z drugiej strony to też może być alternator...

  • A w którym dokładnie miejscu znajduje się pasek pompy wspomagania :?: <!-- s:?: -->

  • sprawdziłem - instr. serwisowa podaje wspomaganie elektrohydrauliczne dla silnika ASY
    [url=http://img687.imageshack.us/i/s480200.png/][img]http://img687.imageshack.us/img687/2066/s480200.th.png[/img][/url]
    20 - zespół pompy hydraulicznej, na który się składają:
    a - korek zbiornika oleju
    b - zbiornik oleju hydraulicznego
    c - zawór bezpieczeństwa
    d - pompa zębata
    e - silnik elektryczny
    f - Sterownik wspomagania kierownicy -J500-
    więc nie ma paska 🆗 <!-- s🆗 --> - btw.: pompa wraz ze zbiornikiem płynu jest pod akumulatorem po lewej stronie samochodu (kierowcy)

  • Ja jeszcze bym zweryfikował rozrząd. Skoro z tej okolicy słychać może to być łożyskowanie napinacza/rolki - po kilku obrotach cichnie bo się smarowanie poprawia. Jakiej marki pasek i napinacz/rolka był zakładany?

  • Rozrząd był wymieniany na orginalny, bedzie chyba trzeba zweryfikować dokładnie to miejsce jeszcze raz u mechanika. Dzięki za rady 🙂 <!-- s:) -->

  • Ja bym na pasek wielorowkowy stawiał. Sprawdz jego stan i naciąg. Na środku pomiędzy 2 kołami powinieneś go przekręcić max o 90 stopni.

    Damian

  • Problem ciężki do rozwiązania się okazał. Wymieniłem pasek klinowy, trochę ściorany już był, ale nie bardzo pomogło. Posprawdzane wszystko przez mechanika jest OK, posmarowane co nieco, ale dalej trochę słychać. Problem chyba w stylu "ten typ tak ma".

  • [quote="nicram"]Problem ciężki do rozwiązania się okazał. Wymieniłem pasek klinowy, trochę ściorany już był, ale nie bardzo pomogło. Posprawdzane wszystko przez mechanika jest OK, posmarowane co nieco, ale dalej trochę słychać. Problem chyba w stylu "ten typ tak ma".[/quote]

    Niestety TTTM w tej sytuacji to raczej wątpliwe stwierdzenie.
    Miałem u siebie identyczną sytuację że po wymianie paska na nowy Bosch'a autko piszczało z rana przy ruszaniu. Dopiero wymiana na pasek Contitecha (taki był ori) wszystko działa jak powinno.

    Damian

Log in to reply