ECP i błedy prasze o pomoc

Topic created · 12 Posts · 5739 Views
  • Witam podepne sie pod temat.Mam taka sprawe.Jechalem sobie spokojnie 120 :hyhy: ,zatrzymalem,wyłączyłem,wysiadłem,zamknełem,poszedlem do domu.Wróciłem wsadziłem kluczyk przekrecilem zaplon a tu wskazówka obrotów weszła na 4000 spadła do zera,odpaliłem a tu EPC :szok: sie świeci na jedynce 1500 obrotów max i sie dławi to samo na dwójce,wyłączyłem silnik,włączylem spowrotem i OK :dontgetit: .Nie tracac czasu pojechałem na komputer a ta az 11 błedów :przestraszony: <!-- s:przestraszony: --> 8 silnika 2 centralnego zespołu elekt. i 1airbag.
    Silnik:
    17549-rejestracja obciązenia:niezrozumiała wartosc
    16500-czujnik temperatury płynu chłodzącego -sporadyczny
    16712-czujnik spalania stukowego (G61);sygnał za wysoki sporadyczny
    16726-czujnik polozenia wałka rozrzadu(G40)sygnał za niski sporadyczny
    18088-aktywny trwały tryb awaryjny(niepodlegajacy skasowaniu) sporadyczny
    18011-sterownik uszkodzony-bład testu własnego sporadyczny
    16706-czujnik obrotów silnika-brak sygnału sporadyczny
    17953-sterowanie przepustnicy:nieprawidłowe działanie sporadyczny
    Centralny zespół elekt.
    01054-przekaznik napiecia zasilajacego;zacisk30(J317)zwarcie z plusem
    01598-napiecie akumulatora jazdy za niski sygnał
    Airbag
    00532-napiecie zasilania za niski sygnał sporadyczny
    Reszta OK moje pytanie brzmi czy musze wszystko naprawic to bedzie kosztowało fortune,czy moge tak jezdzic.Chłop od kompa powiedział ze mam jezdzic i jak to sie stanie jeszcze raz to mam zajechac do niego(jak jeszcze bedzie skodzina jezdziła)Jestem troche zdruzgotany tyloma bledami czy to znaczy ze auto to złom czy co bo juz nie wiem,teraz jezdzi normalnie pali normalnie obroty skacza ale to MPI 😐 jak ktos mniał takie doswiadczenie to prosze o odpowiedz nie wiem co robic jestem w kropce dziekuje i pozdrawiam.Dodam ze przepustnica czyszczona nowe swiece termostat i czujnik a blad pokazało(dziwne)dzeikuje za odpowiedzi.

  • A czy robiłeś nieszczęsną wiązkę która idzie po podłużnicy pod filtrem powietrza?? bo dużo błędów by się z tym zgadzało.

  • nie robilem ale to moze byc juz cos w temacie tylu bledów a jki kosz tej wiazki to jest wymiana czy jakas naprawa regeneracja dzieki bardzo za odpowiedz

  • Naprawa polegająca na odwinięciu jej z izolacji lub jeżeli już przegniły kable to wymienić
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2344&highlight=wi�zka<!-- m -->
    i trochę opisane na forum o niej
    http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2615&highlight=gnij�ca+wi�zka
    Ja bym rozpoczął od jej sprawdzenia.

  • Słuchaj sie kornata. To prawdopodobnie wiazka ,bo taka ilosc błedów i tak rozbieżne od siebie to musi być coś z elektryką.

  • WItam,wczoraj bylem zobaczyc ta wiązke ale nie zauwarzylem aby byla tam woda,ale musiałbym sciagnac filtr powietrza i wtedy to bym ocenił.Zadzwoniłem do ASO Plichta a Gdyni i Pan w serwisie mi powiedział ze moje auto nie jest odnotowane w akcji jako by brało udział w naprawie wadliwej wiązki ale jest na liscie.Mam przyjechac oni to zobacza i jak bedzie nie zrobione to ni podwiesza wiązke ZA DARMO(ciekawy jestem) :mysli: :hyhy: .Ciekawe czy jek bedzie padnieto to mi tez naprawią :mysli: <!-- s:mysli: --> nie wiem co mam myslec a jak powie ze jednak było robione to bedzie dupa bo bede musiał szukac dalej,pozdrawiam.

  • Jeśli to rzeczywiście wiązka to domagaj się od Plichty darmowej wymiany - zdaje się, że skoda robiła tą akcję nieoficjalnie, a ewidentnie jest to wada fabryczna aut.

    Swoją drogą elektryka w Fabii jest pełna niespodzianek - ja też ostatnio miałem problem, tyle że mi się wszystkie kontrolki zapalały (nie można było wykasować będu " zasilanie zestawu wskaźników"). Okazało się, że powodowała to cewka zapłonowa (awaria zdiagnozowana dzięki temu forum).

    Powodzenia!

  • Dzieki bardzo jutro jade do Plichty i zobaczymy,bede walczyl jak lew o swoje.Pozdrawiam

  • [b]dawzo007[/b], 😄 to powodzenia życzę 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam byłem u Plichty zrobili za darmo ale tylko wodwiesili.Mechanior mówił ze wiązka jest w dobrym stanie,dowiedziałem sie tez ciekawych rzeczy o silnikach MPI i osprzecie pozdrawiam.

  • Ale co ostatecznie było przyczyną tych błedów?

  • nie wiem :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

Log in to reply