Nieprawidłowe działanie centrlanego zamka

Topic created · 5 Posts · 1769 Views
  • witam!
    mam fabie I Kombi Mint z 2007r i ostatnio zał warzyłem że po wyłączeniu po otwarci samochodu z pilota - nie otwiera się klapa bagażnika, po zagłębieniu się w problem okazało się że od strony funkcjonalnej jest wszystko w porządku czyli centralny zamek działa prawidłowo: zamyka, otwiera alarm się uzbraja i wyłącza, ale komputer nie widzi czy drzwi od kierowcy są otwarte. I tu zaczyna się problem ponieważ z otwarciem drzwi kierowcy jest związane kilka funkcji, takie jak odblokowanie tylnej klapy, brzęczyk do świateł czy ryglowanie zamka mimo iż drzwi zostały otwarte( funkcja przypadkowego otwarcia zamka z pilota - jeżeli w 30s nie zostaną otwarte drzwi to system blokuje na nowo), zapalenie lampki kabinowej po otwarciu drzwi, itd...

    moje pytanie jest następujące: czy centralny zamek działa nie zależnie od komputera, co struje otwieraniem klapy? komputer czy centralny zamek - gdzie szukać usterki w centralce zamka, w komputerze, a może główny siłownik centralnego????
    proszę o pomoc i sugestię.
    ruszanie wiązką kabli idących do drzwi przy zawiasach nie dało żadnego rezultatu ;(

  • możliwe jest że masz tak kodowanie komfortu ustawione że nie otwiera od razu wszystkich drzwi.
    czy po otwarciu z pilota możesz otworzyć jakieś inne drzwi oprócz kierowcy?
    masz alarm fabryczny czy dokładany w salonie ?

  • Alarm mam od nowości zakładany w salonie (dopisany do faktury) Czy był fabryczny to nie wiem.
    nie mam problemu z otwieraniem drzwi - wszystko działa ok jak kline to otwiera wszystkie drzwi - tak samo jak użyje kluczyka,
    problem jest w tym ze komputer nie widzi czy są otwarte drzwi kierowcy i w związku z tym nie działają inne opcje:
    np podczas otwierania drzwi nie jest uruchamiana pompa paliwowa na 10s - co utrudnia odpalanie oraz nie odblokowuje tylnej klapy (z klapą wiem ze jest wszystko w porządku bo jak otworzę drzwi pasażera to klapa zostaje odblokowana),itp... co nie działa poza tym to pisałem wcześniej.

  • Znalazłem na forum ze koledzy w 2006r przerabiali już podobny przypadek, w taki razie biorę się za szukanie krańcówki

  • witam ja odebralem autko z aso w innej sprawie (palil sie helikopter) i wlasciwie to nie wiedzialem,ze mam problem z centralem bo zawsze sam zamykam auto, ale podejrzenia wzbudzil warsztat jak zadzwonil zebym wiozl zapasowe klucze bo sie auto samo zamknelo z kluczami ... dzis odebralem autko i faktycznie otworzysz drzwi kierowcy i zamkniesz i za 30 sek central sie sam zaamknie bez pilota 😉 huston mamy problem 😉 auto zachowuje tak jak przy odblokowaniu centrala ale rygluje sie sam jak nie otworzysz drzwi po 30 sek z tym ze w tym przypadku jest blad bo drzwi kierowcy (inne drzwi i klapa jest widziana przez system i nie rygluje po ich naruszeniu) otwieram zamykam a auto dalej sie rygluje. system nie widzi otwarcia drzwi kierowcy, naczytalem sie o tym tutaj na forum i wynika ze moze to byc krancowka czyli ktorys mikrostyk w centralnym zamku... do ktorego ponoc sie dostac to droga krzyzowa 😉 <!-- s;) --> do tego nie dziala mi sygnal zapomnianych swiatel co w komplecie dobitnie pokazuje ze cos z krancowka... ale wszystko przede mna, mam pytanko natomiast jak vagiem wylaczyc poki co funkcje tego ryglowania po 30 sek nienaruszonych drzwi, czy jest to funkcja dostepna przez vag?

    obejrzalem dokladnie zapadke zamka i sygnal i swiatlo zapala sie jak ja uniose do pozycji "półotwarte" na taki polzatrzask miedzy pelnym zamknieciem a otwarciem, zanim wezme siekiere mlotek i rozbiore z nitow drzwi chcialem was zapytac do czego dotyka ta zapadka ze zmienila sie chyba pozycja wlaczania mikrostyku, bo ze dziala jest pewne tylko w innej pozycji... starl sie czy jak??? pozdr i czekam na pomoc.

    [img]http://images41.fotosik.pl/214/695f60cd4fab7cf1med.jpg[/img] [img]http://images38.fotosik.pl/214/a9b541ddbaaccbe3med.jpg[/img] [img]http://images44.fotosik.pl/218/befca2a30ca40283med.jpg[/img] [img]http://images47.fotosik.pl/218/f692aec87d5c7f2amed.jpg[/img]

Log in to reply