Stukanie przy przyspieszaniu na 4 i 5

Topic created · 6 Posts · 1591 Views
  • Witam,
    zauważyłem ostatnio dziwne dzwięki (jakby stukanie o plastik). Występuje tylko przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu w okolicach 2000 obr/min. Stukanie nie wystepuje na biegu jałowym (sprawdzałem każde obroty). Nie ma wpływu na to prędkość jazdy (sprawdzałem jadąc na luzie przy każdej prędkości).
    Sprawdziłem osłonę silnika oraz inne elementy plastikowe pod maską - czy nie są poluzowane i skończyły mi się pomysły.
    Dodam, że charakterystyka silnika nie zmieniła się - tylko ten dziwny dzwięk !!!!

    Może ktoś miał podobne objawy albo ma jakieś pomysły :padam: <!-- s:padam: -->

  • Może to być układ wydechowy - jakby nie było 4 i 5 bieg ma najciężej więc możliwe że obciążenie silnika powoduje drgania i wydech gdzieś uderza na jakiejś słabszej gumie która go mocuje.

    Jeśli spod maski są te dźwięki to...pytanie od jakich prędkości obrotowych występują te dźwięki na 4 i 5 biegu - może za niskie obroty masz na poszczególnych biegach?

  • [quote="bloku"]Może to być układ wydechowy - jakby nie było 4 i 5 bieg ma najciężej więc możliwe że obciążenie silnika powoduje drgania i wydech gdzieś uderza na jakiejś słabszej gumie która go mocuje.

    Jeśli spod maski są te dźwięki to...pytanie od jakich prędkości obrotowych występują te dźwięki na 4 i 5 biegu - może za niskie obroty masz na poszczególnych biegach?[/quote]

    Właśnie sprawdzałem układ wydechowy (poruszałem nim dosyć energicznie 😄 <!-- s:D --> ) ale nigdzie nie ociera.

    Jeśli chodzi o prędkość obrotową to zmiany biegów przy 2500 obr/min. (przy około 2200 przestaje stukać) i mniej więcej po wrzuceniu na wyższy bieg zaczyna się przyśpieszanie od około 1800 obr/min.
    Ciężko też określić skąd dokładnie dobiega odgłos. Problem nie występuje na postoju czy też jadąc na luzie.

    A może pasek rozrządu ociera się o osłonę :mur: Mam 163 tyś ( wg książki przy 90 tyś miał wymieniany )

  • Gdyby pasek to miałbyś to na każdym biegu. Może być jeszcze to synchronizator 4 i 5 biegu - a bardziej 4. Jednak występowałoby to w każdym przedziale prędkości obrotowej.

    Możesz jeszcze posłuchać czy dźwięk nie dochodzi gdzieś z okolic kół - może to przegub wewnętrzny lub zewnętrzny bądź łożysko (łapią drgania tylko po takim obciążeniem i przy tych obrotach ???!!!)

  • [quote="bloku"]Gdyby pasek to miałbyś to na każdym biegu. Może być jeszcze to synchronizator 4 i 5 biegu - a bardziej 4. Jednak występowałoby to w każdym przedziale prędkości obrotowej.

    Jeśli byłby to synchronizator - czy można z tym jeździć czy trzeba jak najszybiej wymieniać?

    Możesz jeszcze posłuchać czy dźwięk nie dochodzi gdzieś z okolic kół - może to przegub wewnętrzny lub zewnętrzny bądź łożysko (łapią drgania tylko po takim obciążeniem i przy tych obrotach ???!!!)[/quote]

    Własnie ze względu na występowanie w określonym przedziale prędkości obrotowej i tylko pod obciążeniem ciężko stwierdzić skąd dokładnie dobiega odgłos.

    Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość a w zasadzie dwie.

    1. Odgłos jest bardziej słyszalny jeśli trochę dynamiczniej (ostrzej) przejade się autem.
    2. Również bardziej jest słyszalny odgłos jak naprzemian przyśpieszam i hamuje (silnikiem).

    Jeśli chodzi o sprzęgło to też "jest podejrzane" tym bardziej że akurat dwa dni przd wystąpieniem stuków zrobiłem 1000 km z przyczepką.

  • Robert znalazłeś może rozwiązanie ?
    Ja od 2 dni mam dokładnie to samo co ty , tylko tyle ,że ja jak przyspieszam stukania nie słychać , wcisnę sprzęgło stukanie jest i nie wiem za bardzo co jest
    mam 63tys. przebiegu

Log in to reply