Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym

Temat utworzony · 12 Posty · 2757 Wyświetlenia
  • ...do mierzenia poziomu oleju
    jak go odpiąć są 4 kabelki
    czy mógłby mi jakiś elektryk wykopać
    schemat do tej wtyczki
    która żyła jest za co odpowiedzialna
    bardzo proszę
    jedna musi być z VOLTAMI
    jedna to UZIEMIENIE
    jedna AKTYWNA (dobrze myślę)
    (no i jest jeszcze jedna)
    ale która jest która
    proszę pomóżcie LAIKOWI
    dzięki

  • widzę że las chętnych do pomocy?
    jak ja mam znaleźć schemat konkretnego kabelka jak
    wszystko w książce jest po CZESKU !!

  • Może byś podał jaki silnik to też by ułatwiło komuś znalezienie
    Tu masz translator http://www.google.pl/language_tools?hl=pl<!-- m --> zmieniasz język na jaki chcesz

  • nie żartuj manual ma 600 stron
    do wszystkich modelil fabii od
    anno domini 44

    trochę bawiłem się z tym tłumaczem
    polsko czeskim

    to se newadi Pane Havranek !!

    ps. a silnik mam 16V
    z roku 2005 fabia

    błagam o pomoc!
    albo o jakieś informacje proste na ten temat
    z tego czujnika wychodzą 4 żyły
    jedno to napięcie (chyba 5V)
    jedno to masa
    jedno to czujnik ciśnienia
    a czwarte do czujnik temperatury

    tak więc RATUNKU !!

  • niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu
    jeśli nie znajdę żadnego schematu to muszę robić tak
    (mam urządzenie które potrzebuje
    masę, napięcie i roboczy kabel)
    biorąc pod uwagę że jest jeszcze 4 (od temp)
    który mnie w ogóle nie interesuje !! to...

    mamy takie kombinacje:
    1 z 1, 2 z 2, 3 z 3
    1 z 1, 2 z 3, 3 z 2
    1 z 2, 2 z 1, 3 z 3
    1 z 2, 2 z 3, 3 z 1
    i
    1 z 3, 2 z 1, 3 z 1
    1 z 3, 2 z 2, 3 z 1
    (paruje po prostu 3 kable z urządzenia i
    3 z czujnika)

    z tym że z czujnika jest 4 kable
    tak więc jeszcze 4 dodatkowe kombinacje
    tak wiec 4 x 6 możliwości połączeń daje 24 kombinacje

    bardzo proszę o schemat bo się jeszcze pogubię testując 24
    możliwości połączeń wszystkich kabli
    dzięki 😉 <!-- s;) -->

  • a jakby tak się spróbować wpiąć z miernikiem na te kable
    to co mam odczytywać? (ja nieznaju)
    masa pokaże 0 voltów?
    V+ pokaże stałe 5 albo 12?
    a czujniki w zależności od temteratury albo ciśnienia tak?
    pomóżcie porszę

  • wpiąłem się na te kable odchodzące od czujnika podciśnienia i torchę pogmyrałem potencjometrem - powiem tyle

    może mi ktoś wyjaśnić jak działa ECU w skodzie fabii
    ile ono informacji zbiera?

    serdecznie dzięki

  • gadam sam do siebie czy mi się zdaje 😉 <!-- s;) --> hihi

  • ECU zbiera info z różnych czujników (temp., powietrza itp.) i dobiera sobie dawkę paliwa do tego jak jest otwarta przepustnica. Co ty w ogóle kombinujesz? Bo jak się za bardzo nie czai w takich sprawach to możesz silnik ukatrupić

  • co robię?
    wyobraź sobie komorę spalania
    i te wszystkie czujniki wyregulowane tak
    że zoptymalizowane są na BEZOŁOWIOWĄ 95

    1. po pierwsze leje SHELL V-POWER RACING
      za 5zeta za litr i obserwuje że auto trochę
      lepiej ciągnie

    2. po drugie zrobiłem sobie takie urządzenie
      które z wody destylowanej + NaOH robi
      wodór (i tlen) w ilości 2,1 litra gazu na minutę
      (musisz wiedzieć że wodór jest strasznie wybuchowy)

    wpiąłem się na przewód ssący doprowadzający
    powietrze do silnika - założyłem "tłumik na ssanie"
    finał - cały wodór jest od razu wsysany do
    komory spalania i "dopala mieszankę"

    efekt: sondy lambda (oxygen sensor)
    czyli mierzą zawartość tlenu w wydychanych
    spalinach - wariują bo moje urządzenie
    rozbija wodę na wodór i tlen

    jak jest za dużo tlenu w spalinach to impuls
    na komp leci taki że... "uwaga za dużo tlenu"
    widać potrzebne jest więcej benzyny
    bo jest jej za mało i "zostaje tlen"
    i SIK SIK SIK mi benzyną po wodorze
    auto ma KOPA ale nie jest ekonomiczne
    "spalanie wzrasta"

    jak to obejść?
    można zainstalować "korektor"
    MAP SENSORA (czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym)
    2. EIFE (korektor sondy lambda właśnie)
    3. MAF (massive air flow KOREKTOR)
    tj. korektor czujnika "masowego przepuszczania powietrza"

    jak narazie w swojej FABI zamontowałem tylko korektor MAP SESORA
    zostaje mi jeszcze EIFE i MAF (zabawa na całego muszę wam powiedzieć)

    jedno jest pewne jakby ktoś chciał się bawić
    to mam 2 zestawy wodorowe do sprzedania
    (dajmy na to w promocji po 400 jeden) 😜

  • aha ci co wszystko ładnie skonfigurują
    chwalą się że auto zaczyna palić pół mniej
    czy to mit czy to bajka
    właśnie chciałem sprawdzić to
    w tym celu trochę zabawy jest 🙂 <!-- s:) -->
    ale moim zdaniem super zabawa

  • Sorki za ot ale straszny śmietnik robisz w temacie... :wstyd: Opcja edytuj nie boli :krzeslem: <!-- s:krzeslem: -->
    A masz jakieś fotki/schematy tego sprzętu??bo pomysł 🆗