[F1] Czujnik skrętu
-
Cześć
Zakupiłem ostatnio F1 1,4 101KM jako tanie auto do dojazdów do pracy. Czasami na postoju słychać pompę wspomagania oczywiście towarzyszy temu przygasanie świateł. Czasami wyrzuci kontrolkę od wspomagania ale to nie zawsze. Zazwyczaj bo zgaszeniu i odpaleniu działa prawidłowo. Byłem u mechanika i powiedział mi że nie może się połączyć z modułem wspomagania. Miał ktoś taki problem? Wymieniać czujnik skrętu czy zostawić u mechanika na przestrzelenie wiązki? To ma być tani samochód na dojazdy do pracy i nie za bardzo chce pchać w niego pieniądze. A za przestrzelenie wiązki chce mniej więcej 400zł. -
Cześć.
Jest tak że wspomaganie pobiera bardzo dużo energii elektrycznej, przez co może byc tak że przygasają kontrolki lub wywala błąd przy dużym spadku napięcia.
W fabiach 1 częsta usterka to problem z wiązką. Ja bym zaczął od sprawdzenia wiązki.
-
Sprawdził bym również stan akumulatora i ładowanie.
Zbiornik z płynem od wspomagania znajduje się pod akumulatorem. Warto sprawdzić poziom płynu.
Tym bardziej że to używany samochód. -
Płyn sprawdzałem jest ok. Zepsuł mi sie miernik na dniach cos pewnie kupie to zobacze ładowanie.
A czy jak oleje sprawe to cos powaznego sie moze stac? Np zatre pompe wspomagania? -
Tego nie wiem. Wiem natomiast że często padają tranzystory w elektronice pompy przez zalanie.
W mojej starej F1 też miałem taką akcję. -
Witam.
Mam pytanie dotyczące zamiennika czujnika skrętu TRW.
Moja skoda to F1 2001 rok. Oryginalnie jest czujnik TRW taki z prostopoadłościeną obudową przykręcaną do kolumny kierowniczej.
W obecnie dostępne nie maja tego "klocka". Czy czujniki te są zamienne ?.Pozdro Dedo 88