Witaj na forum Fabia Club Polska

F2 FL 1.4 16v jak długo się nagrzewa ??

Temat utworzony · 7 Posty · 2717 Wyświetlenia
  • Witam

    Mam Fabię 1.4 86km 2013 r
    Bez wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
    Tylko niebieska kontrolka jak jest zimny silnik.

    Ostatnio odniosłem wrażenie ze strasznie długo się nagrzewa kabina. Ciepłe powietrze leci dopiero po ok 4-5 km jazdy po mieście.

    Jeździłem Mazda przez chwile (też benzyna) i dużo szybciej robiło sie cieplo w aucie.

    Jak to wygląda u Was w F2 benzynach?
    Być może mam padnięty termostat..

  • Witam.

    U mnie tez się grzeje długo teraz.
    Pod uwagę trzeba wziąć że jest nie mały mróz plus zimny wiatr. Wiatr nie sprzyja szybkiemu ogrzewaniu się auta.
    Gdyby termostat był uszkodzony to byś miał maksymalnie letnie powietrze i to po 10 km jazdy i cieplejsze by nie było.

    Po ilu kilometrach gaśnie Ci ta niebieska kontrolka?

    Gdy niebieska kontrolka zgaśnie to temperatura płynu chłodniczego wynosi około 45*C czyli i tak jest zimny.

  • Stara szkoła - karton 🙂 <!-- s:) -->

    Obecnie tego nikt już nie robi bo w mieście to szybko można przegrzać silnik.
    Ale jak robisz krótkie odcinki - są osłony HEKO na wlot powietrza pod maskę.

  • Niebieska kontrolka gasnie teraz pewnie po 3-4km (jak nie więcej). Dokładnie nie sprawdzałem, ale na jesieni bylo to ok 2km - jak tylko zgasnie to przechodzi na LPG.

    Spróbuję z zaslonieciem chlodnicy. Moze rzeczywiscie pomoze na krótkich odcinkach.

  • Nie zaslaniaj chlodnicy to nie jest rozwiazanie dla silnika benzynowego. Moim zdaniem troszke za dlugo ci sie nagrzewa, a termostat moze przeciez byc uszkodzony tylko czesciowo np otwierac sie za wczesnie. U mnie po 3-4 km to wskazowka jest na 90 stopni. Odpal zime auto i dotykaj chlodnicy oraz wezy ktore do niej ida, da na oko wskazanie czy termostat jest ok. Mozesz tez kupic za 30zl na allegro interfejs obd2 i za pomoca tel sprawdzisz jaka masz temp plynu i czy nie spada podczas jazdy.

  • też tak potrzebuje 3, 4 km aby leciało ciepłe powietrze.

    Dobra radą jest kilku, paru minutowe podgrzanie silnika na wolnych obratach np. ok. 2 minuty. Potem szybciej sie grzeje

  • Wczoraj sprawdziłem dokładniej. Na zewnątrz 1 stopień, pochodziła na jałowym ok minutę (skrobanie szyby), po 1.5km zgasła niebieska kontrolka. Powietrze leciało letnie z nawiewow. Ciepłe zaczęło lecieć po ponad 3km.
    Jazda spokojna 2-3 tys obrotów po mieście.

    Jak się ocieplilo to dosyć szybko zgasła niebieska kontrolka mam wrażenie ze przy -5 trwało to bardzo długo (a to tylko 6 stopni różnicy 🙂 <!-- s:) -->

    No nic, mam nadzieję ze termostat jest ok i trzeba czekać do wiosny (bo nie chce mi się VCDS podłączac i sprawdzać temp płynu).