Witaj na forum Fabia Club Polska

Dziwny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła

Temat utworzony · 6 Posty · 1685 Wyświetlenia
  • Witam. Szanowni forumowicze mam problem ze swoim autem :oops: . Jak jadę i chce zmienić bieg albo nawet na postoju powyżej 2000 obrotów/min po wciśnięciu pedału sprzęgła słychać taki dźwięk jak by się łożysko oporowe rozpadało, po odpuszczeniu pedału cichnie. łożysko oporowe jest nowe i jest całe sprzęgło nowe. auto już kiedyś miało wymieniane łożysko oporowe. sprawdzałem olej w skrzyni i jest poziom odpowiedni. Z reszta sprzęgło było już zużyte, mało okładziny na tarczy i zepsute tłumiki drgań skrętnych. Ale i tak po wyminie sprzęgła jest to samo 😢 , dźwięk nadal występuje. Takie cuda dzieją się w skodzie rapid 1.6 tdi 105km(cayc) nie ma kola dwu masowego . auto ma mały przebieg bo zaledwie 76 tys oryginalny przebieg ( jeździła kobieta 😄 ). moze ktoś się spotkał z podobna przypadłością i pomoże. Może łożyska na wałku sprzęgłowym, ale po naciśnięciu sprzęgła skrzynia się nie kreci :geek: <!-- s:geek: -->

  • Moim zdanie jest źle zrobiony montaż sprzęgła.

    Zobacz taką rzecz, na postoju wciśnij sprżegło samo bez gazu i puść. Posłuchaj czy coś chroboli .

    Zobacz też to że na "dwójce" rochuhaj radpidke na 4000 - 5000 obr/min i posłuchaj czy Ci coś chrupie.
    Zwykle jak ktoś ma dobry słuch to przy około 100km/h wychodzą łożyska w skrzyni.

    Poza tym wymiana sprzęgła przy 76000 km to fajna jazda. Musiało być pięknie eksploatowane 😄 <!-- s:D -->

  • sprzęgło dobrze zmontowane wszystko robione jak potzreba zachowane momenty dokrecania i wkładane na kołek , bo ten dźwięk jest na starym jak i na nowym sprzęgle. ten dźwięk sie tylko objawia po naciśnięciu sprzęgła powyżej 2000 obrotów, tak to nie słychać

  • Zobacz tą opcję z obrotami .
    Ona jest na sprawdzenie łożysk w skrzyni i na wale.

  • na wale by była panewka oporowa. choć w 2013 występowały problemy z skrzynia 5 biegowa w octavii 3 z 1.6 tdi ale to inna generacja silnika ale możne być tak ze wkładki ta skrzynie do rapida jeszcze z tym 1.6 tdi co ja mam. A w octavii była akcja fabryczna na wymianę skrzyń a później na wymianie łożysk w skrzyni. a własnie mam rapida z 2013. ale patrzyłem w pracy nawet rozwiązania techniczne tpi i api i nic nie ma w tym temacie.

    co myślisz kolego panewka oporowa na wale. wiem ze problemy ze skrzynia miała problemy w 2013r octavia 3 z 1.6 tdi ale nowej generacji z skrzynia 5 biegowa. A tam było ze dziwne odgłosy z skrzyni i nawet była akcja fabryczna na to. wtedy wymieniana była skrzynia biegów a potem wymieniana była, a później wprowadzili wymianę łożysk w skrzyni. możliwe ze taka skrzynia była wkładana do rapida z tym silnikiem co ja mam. a mam rapida z 2013r. patrzyłem w pracy czy nie ma akcji farycznej w rapidach z skrzyniami ale nie ma 😞 <!-- s:( --> . przepatrzone api i tpi i nic

    [color=#00BF40][b]Post edytowany przez Tomuś. [/b][/color] [color=#FF0000][b] Nie piszemy postów w krótkim odstępie czasu.[/b][/color]

  • Nie jestem przekonany w 100% czy to jest panewka na wale. Dziwne jest to że po dodaniu większego gazu przy ruszaniu się to odzywa.

    Może być tak że te same skrzynie idą do rapidki i do octavii. Może być tak jak z silnikami 1.2tsi cbza/cbzb . Najpierw octavia dostała na pasku 1.2 a fabia, rapidka, toledo i inni dalej mieli te z łańcuchami.