Spalanie fabia1
-
witam mam takie pytanie co do mojej skody fabii 1,4 mpi ,ostatnio wzrosło mi spalanie na biegu jałowym z 0,7 na 0,8-0,9 l/h benzyna a na gazie z 0,6-0,7 na 0,7-0,8 l/h na rozgrzanym silniku ,sprawdzałem przez waga sonde lambde i parametry skazują ze jest dobra ,jednak wystepuje błąd system zbyt ubogi .Prosze o pomoc z góry wielkie dzięki.
-
System zbyt ubogi? Nie chodzi czasem o zbyt ubogą mieszankę? Gdzie się tankujesz? Proponuję zatankować auto na porządnej stacji i sprawdzić jak spalanie wypadnie, np na Shell-u.
-
Błąd VAG 16555 System zbyt ubogi tak mi pokazuje polski vag a tankuje na bp
-
Nie tankuj na bp. Nie tankuj na stacjach co są po 20 lat w jednym miejscu bo ryzyko brudnego, chrzczonego paliwa jest wysokie. Tankuj na markowych stacjach np. Shell, Omv, Orlen, Aral itp. Ja jak poszedłem z lotosa do shella to mi spalanie spadło o 0,5L a jak jeżdżę dużo po mieście to tylko 0,2L. Poza tym auto jest dużo bardzie żywsze.
-
Chodzi o zbyt ubogą mieszankę paliwową, nie o system bo to zła interpretacja (tłumaczenie) jest złe.
Sprawdź szczelność układu dolotowego.Robiłeś adaptacje przepustnicy?Może jest zasyfiona.Falują Ci obroty? -
czyściłem i robiłem adaptacje przepustnicy ,obroty nie faluja ale na gazie silnik lepiej pracuje niż na benzynie z tego co da sie zauważyć ,a przy okazji czy normalną rzeczą jest wskazania temperatury -32 w vagu z grup od 30-34 tam gdzie sie sprawdza sonde w tej chwil nie pamietam która to grupa była z taka temperaturą
-
No to powtórzę jeszcze raz.Zalej auto porządmym paliwem i zobacz czy coś się zmieni.Może auto się zasyfiło i trzeba je wyczyścić lejąc np Shell Vpower Racing Nitro + <!-- s;) -->
-
Racing to za dużo . Jego kieszeń nie przeżyje (6,25/L) ale V-power nitro+95 to już jest lepiej i napewno nie szkodzi dla silnika że mu coś za dużo wymyje <!-- s:) -->
-
witam a czy nieszczelność układu wydechowego ma wpływ na spalanie bo jak mi sie wydaje to mam nieszczelny łacznik tłumika koncowego ze środkowym
-
Układ wydechowy to nic innego jak wygłuszenie silnika i spalanie nie ma tu nic do rzeczy.Tak z ciekawości to powiedz co masz na myśli pod pojęciem większe spalanie.Ile większe?
-
wzrosło mi spalanie na biegu jałowym z 0,7 na 0,8-0,9 l/h benzyna a na gazie z 0,6-0,7 na 0,7-0,8 l/h na rozgrzanym silniku i w trasie wychodzi około 1l-1,5l wiecej
-
Dziurawy tłumik ma znaczenie w spalaniu przez co spalanie jest wyższe.
-
Tylko zależy w której części jest uszkodzony ten tłumik (za czy przed sondą lambda).To fakt może rzeczywiście mieć wpływ.
-
po jezdzie tylko na benzynie wyskakuje mi teraz tylko BŁĄD 16556 System zbyt bogaty po przejechaniu 10-20km i kasuje i znowu wystepuje dodam jeszcze ze kiedys jak uchliłem okienko przy filtrze powietrza to silnik reagował wyło słychac rużnice w pracy a teraz jak uchyle to bez zmian jest.podczas diagnozy vagiem blok nr 34 kontrola lambda w polu 2 wyświetlana jest wartość -32 stopnie czy to normalne ? czy problem tkwi w grzałce sondy ? w tym silniku jest tylko jedna sonda.
-
może tez ciągnąc gdzieś lewe powietrze. do sprawdzenia przepływomierz, szukałbym problemu w układzie paliwowym, a nie sonda.
-
Witam a w którym miejscu mam szukać tego przepływomierzu dodam jeszcze ze silnik to jest 1,4 8v mpi czeski
-
Na przewodzie doprowadzającym powietrze za filtrem. Co do czyszczenia czym i jak to sie nie wypowiem bo nigdy tego nie robiłem, tak tylko głośno myslę co może być przyczyną <!-- s:) -->
-
w 1,4 mpi 8v niema przepływomierza
-
a gdzie szukać map sensor, po przejechaniu kilku odcinków po 75km w cylku mieszanym nie przekraczajac 120km/h srednie spalanie pokazuje 6,2l na 100km to chyba w miare normalne spalanie ? ale co mnie boli to że dużo pali na biegu jałowym 0,8-0,9l/h oczywiscie benzyny
-
Co do biegu jałowego to normalne wskazania, a średnie elegancko <!-- s -->