Fabia 1.9 Tdi 130KM silnik ASZ-kopcenie przy odpalaniu.
-
Witam. Mam takie pytanko co może być powodem kopcenia przy odpalaniu samochodu? jak odpale zakopci tak na ok 5s i potem nie kopci w ogóle. Proszę o jakieś podpowiedzi co może być przyczyną.
-
Uszczelniacze zaworów.
Olej ścieka po trzonkach zaworów do komory spalania i.... przy ponownym odpaleniu auta się spala. -
Można jeździć czy mechanik? i jaki ew. koszt naprawy? Dzięki za odp.
-
jest to jedna z usterek co ma wpływ na turbo - niespalony olej leci i częściowo zostaje w układzie wydechowym (cz.gorąca turbiny).
u mnie w ATD zaczeło sie tak dziać powyżej 200kkm. przejeździłem jeszcze ponad 40kkm. i auto sprzedałem.
czasem zwracałem na to uwagę, czasem nie. oczywiście zależny też jak bardzo "puszcza bąka"
moja fabka dużo była goniona po autostradzie, średnie odcinki to min. 30 max 500km. wiec ten olej sie wypalał. ( tak sądzę).[b]nie wiem jak naprawdę [/b]to wpływa na kondycję silnika i osprzętu, może podjedż do kogoś kto zna sie na samej konstrukcji tego silnika i nieco więcej podpowie.
naprawa [b]może[/b] wiązać sie z naprawą główną lecz niekoniecznie.
powodzenia. -
Byłem u mechanika sprawdził na komputerze wtryski są ok i posprawdzał i mówi wszystko ok to nie wiem mówil aby jeździć narazie ale mnie to drażni. Może jeszcze u elektryka może za dużą dawkę paliwa dostaje i tzreba ująć?
-
[quote="kuki06"]Byłem u mechanika sprawdził na komputerze wtryski są ok i posprawdzał i mówi wszystko ok to nie wiem mówil aby jeździć narazie ale mnie to drażni. Może jeszcze u elektryka może za dużą dawkę paliwa dostaje i tzreba ująć?[/quote]
podjechałbym raczej do jakiegoś mechanika, co zna się na rzeczy. na terenie katowic - gliwic mogę polecić.
elektryk raczej nic w dawkach nie zmieni.
uważam, że takie kopcenie nie bedzie miało wpływu na dynamikę silnika, ale będzie się nasilać.
kontroluj poziom oleju bo na pewno będzie ubywać.ciekaw jestem dalszych diagnoz.
-
[quote="kapi"]Uszczelniacze zaworów.
Olej ścieka po trzonkach zaworów do komory spalania i.... przy ponownym odpaleniu auta się spala.[/quote]
Tu masz odp na swoje pytanie. Jeździć i się nie przejmować. Jeśli praca jazdy jest wszystko ok i nie kopci na niebiesko to nie ma problemu.Ile oleju ubywa między przeglądami? Jaki masz olej i jakiej firmy?
-
Olej wymieniałem niedawno i cały czas tak samo płynu chłodniczego również jeżdzę na Castrolu bodajże magnatec 5W30. A co do mechanika to jest ok znajomi do niego jeżdzą i se chwalą narazie nic mi nie pozostaje jak obserwować ale dziwne wrażenie mam ze mi to zaczło robić po wymianie oleju a miałem taki sam tylko 5W40 ale może się myle. Bardziej mnie zawiódł wieścią że dwumas już lekko słychać:-( jak jest zimny ciekaw jestm ile jeszcze na nim pojeżdżę nowy 1500zł Luk albo jednomas 1300zł tyle ze z Valeo.
-
Sprawdz jaki masz dokladnie olej zalany bo wydaje mi sie ze zły. Sprawdz jaką ma specyfikacje. Ja tez jezdze na castrolu 5W40 turbo diesel i spelnia specyfikacje dla Twojego i mojego silnika.
-
Tak miałem taki jak ty 5w40 ale zalali mi 5w 30 ale spełnia normy 2 innych mechaników mi to powiedziało. A może kopci bo zawsze odpalam na sprzęgle?
-
[quote="kuki06"] A może kopci bo zawsze odpalam na sprzęgle?[/quote]
To zła myśl <!-- s:) --> . Myśląc tym tokiem to prawie każde auto by kopciło przy odpalaniu .
-
Zmień olej na 5w40 przy najbliższej okazji. Im bardziej gesty tym lepiej. Jedynie 5w30 zimą będzie lepszy bo konsystencja jego ułatwia start zimnego silnika. A tak ogólnie to ja bym na twoim miejscu tym tematem się nie przejmował. Ten model tak ma.
-
Ok dzięki za odpowiedzi. Do 2 msc zmieniam olej na Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 specjalny do pompowtryskiwaczy droższy ale dobry. A co do kopcenia będę sprawdzał stan oleju i płynu chłodniczego. Ale jeszcze pozostała sprawa dwumasu:-( pozdrawiam.
-
Każde sprzęgło się z czasem kończy, ale jak zrobisz to na długo masz spokój więc się nie przejmuj To tak jak zmiana oleju tylko rzadziej, ale drożej <!-- s;) -->