Witaj na forum Fabia Club Polska

Skoda Fabia I 1.4 MPI- wysokie spalanie.

Temat utworzony · 11 Posty · 3088 Wyświetlenia
  • Witam,

    miesiąc temu zakupiłem Skodę Fabię @, 2002r, 1.4MPI , 68KM, przebieg 90tys.

    Wszystko jest w porządku zdarzyłem już przejechać 2tys km i wszystko było by super gdyby nie spalalnie w mieście.

    Na trasie przy spokojnej jeździe ok. 3tys obrotów tzn 110/120km spala mi 6l/100km. Przy prędkości 90-100km, spalanie ok 5,5l

    W mieście trasa ok 4km (czas przejazdu- 15 min), ok 10 min to stoję na światłach i korkach ale spalanie wychodzi ok 12/13l <sick>

    Dodam że wymieniłem filtr powietrza. Jedna rzecz która mnie zastanawia to to że jest lany olej mineralny 15W/40. Jak kupowałem to właściciel mówił że taki miał i taki leje. Przebieg jest realny i wynosi jak wspomniałem wyzej 90tys.

    co moze byc przyczyna tak wysokiego spalania w miescie?
    Szukałem na tym i na innych forach i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie

  • Witam.
    Spalanie w trasie jest 🆗 <!-- s🆗 --> .
    W mieście jeździsz na krótkich trasach bo 4 km to za mało, a jeszcze korki . To stąd sie bierze to wysokie spalanie. Silnik nie zdąży sie zagrzać jak go już gasisz. Stanie w korku to jest tak jakbyś lał benzynę w błoto.

    Poza tym pierwszy raz się spotykam z tym że jeździsz na oleju 15W40. Zwykle Fabie jeżdżą na 5W40.

  • Dzięki za odpowiedź

    No właśnie o to chodzi, czytałem opinie, rozmawiałem z właścicielami i każdy kiwa głową ze zdziwieniem na ten olej nie dość ze mineralny to jeszcze 15/40. Mniej więcej za 2 miesiące będe zmieniał olej. Czy przy takim przebiegu i roczniku mogę zmienic na lepszy to jest np na 10W40 półsyntetyk? Czy lepiej nie ryzykować, problemów z rozszczelnieniem czy innych zwiazanych ze zmiana oleju?

  • Ja raz ryzykowałem i zmieniłem olej z 15W40 na 10W40 a potem na 10W60 sport. Bo sprawa wyglądała tak że miałem mini remont silnika i facet z serwisu powiedział że silnik mam bardzo dobrym stanie i na lał mi 10W żeby go nie niszczyć przez marnej jakości olej. Ale to było w innym aucie.
    Ze zmianą oleju trzeba być bardzo ostrożny.
    Może podjedź bardzo dobrego mechanika i się poradź co i jak w tej sprawie. Jakie miejsce zamieszkania reprezentujesz to może Ci kogoś polecę 🙂 <!-- s:) -->

  • Jestem ze Szczecina.

    Jakbys miał kogoś godnego polecenia albo ktos inny z forumowiczów to byłbym wdzięczny.

    Planuje pojeździc tym autem ze 3 lata min i nie zamierzam na nim oszczędzać, "dobre traktowanie" z reguły odwdzięcza się w trakcie eksploatacji 🙂 <!-- s:) -->

  • Mieszkasz na drugim końcu Polski . Nie znam tam nikogo dobrego. Zobacz u nas na forum w dziale serwisy i warsztaty jaki jest dobry warsztat w twojej okolicy.
    Jak zamierzasz dłużej pojeździć autem to warto zrobić porządek z olejem. Ja jak przeszedłem z 15W40 na 10W40 czy 10W60 to mi minimalnie spalanie spadło.

  • [b]krystians7[/b] - mam ten sam model i wg mnie masz spalanie o.k.- nie piszesz czy masz komputer pokładowy ? ja tak- i z moich obserwacji : to pierwsze 1-2 km spalanie masz ok. 23-30 l /100km w zależności o temperatury otoczenia, stylu i możliwości jazdy. Przekłada się to na spalanie średnie ok. 10 -11 l /100km. / automatyczne ssanie do czasu zagrzania silnika / jeśli w tym czasie masz jeszcze postój na światłach, to dolicz na postoju spalanie ok. 1l/ h -tak podaje komp... Ty przejeżdżasz tylko 4km to musi się tak skończyć ...
    omron
    ps. nie sądzę aby wymiana oleju przełożyła się na wymierne obniżenie spalania, choć można spróbować .

  • Potwierdzam, spalanie masz w normie (i błąd w tytule - temat dotyczy Fabii 1).
    Silniki MPI są wrażliwe (w sensie paliwożerności) na szybką zmianę prędkości obrotowej (szybkie przyspieszanie) i niewystarczające rozgrzanie. Dojeżdżam do pracy 4 km i czasami na 30 litrach LPG robię raptem 215 km (spalanie LPG = 1,2 spalanie PB).
    Co do oleju to zrobiłbym tak - zdjąłbym pokrywę zaworów i miskę olejową, zobaczył w jakim stanie jest silnik. Jeśli jest dużo syfu, to sprawa jest do głębokiego przemyślenia. Jeśli silnik jest w miarę czysty, to zalałbym go 10w40 (półsyntetyk, np. Mobil 2000). Do tych silników syntetyk to zbędny wydatek.

  • Do omron:

    Tak, mam komputer pokładowy, a wysokośc spalania ustalam po wskazaniach koputera jak i standardowo (zalewanie do pełna, przejazd np 200km i znowu dolewka) W obydwa przypadkach wychodzi tak samo. Po odpaleniu silnika komputer pokazuje na biegu jałowym 1,1, po chwili schodzi do 0,8.

    Złoty: masz rację , Fabia I.

    Z tym olejem to nie chodzi mi tylko i wyłącznie o spalanie choć mam taka teorie że na oleju mineralnym 15W40 silnik rozgrzeje się znacznie wolniej nż np. na półsyntetyku co za tym idzie wolniej dochodzi do swojej optymalnej temperatury, co jest związane z głośniejszą pracą silnik/ większym spalaniem/ szybszym zużyciem części czy wolniejszym smarowaniem- to jest tylko moja teoria.

    Druga ważniejsza sprawa jest taka że jak napisałem planuje pojeździć tym autem min. 2,3 lata dlatego temat oleju uważam za bardzo ważny odnośnmie prawidłowej i jak najmniej awaryjnej eksploatacji.

    Możecie polecić jakiś dobry warsztat w Szczecinie? żebym mógł sparwdzic stan silnika.

  • [b]krystians7[/b] a luknij po prostu pod [u]korek wlewu oleju[/u] i będziesz już coś widział / jeśli jest duuużo nagaru to go zobaczysz / zdejmowanie miski olejowej to spore koszta - bo to i uszczelka płynna, kanał, mechanik, czas itd...Czas rozgrzewanie na mineralnym czy pół -syntetyku to wg. mnie nie ma znaczenia, możesz jedynie mieć "ale" do jakości pracy popychaczy hydraulicznych.. Jeśli autko hula i jest sprawne technicznie to nie szalej z wydatkami. Zamiast do mechanika to podjedź na dobrą stację diagnostyczną i poproś o pełną ocenę - tak dla siebie.
    omron

  • Dbajcie o środowisko. Od niego zależy nasze zdrowie.

    [color=#FF0000]KOLEGO PISZESZ NIE NA TEMAT.ZAPOZNAJ SIĘ Z REGULAMINEM ZANIM ZACZNIESZ KORZYSTAĆ Z FORUM.ZA KOLEJNY WPIS NIE NT BĘDZIE BANAN[/color]