Regulacja skrzyni fabia |II
-
[quote="Riko"]A jak u Was chodzi pedał sprzęgła w Fabiach II?
leciutko , lekko czy bardziej twardo?[/quote]U mnie w Fabce (BXW ~ 25 tyś nalotu) sprżegło pracuje lekko (wg Twojej skali) tzn spotkałem się z autami nowymi gdzie pracowało ciężej i lżej.
U mnie często 1 nie chce wejść za pierwszym razem. A jak zmieniam z 1 na 2 to czsem czuje pod ręką chrobotanie
-
u mnie chodzi srednio, tzn ciezko nie jest jak na starych linkowych sprzeglach, tu w koncu hydraulika i jest bajka, ale jezdzilem autami gdzie sprzeglo chodzilo zdecydowanie lzej jak np octavia czy fabia z silnikiem tsi, co ciekawe u mnie sprzeglo fabrycznie od wyjazdu z salonu bierze dopiero gdzies tak od polowy calego skoku
-
U mnie podobnie j.w. silnik BXW przebieg 75 kkm z jedynki na dwójkę i dalej wchodzi bez problemu.Co do sprzęgła to również bez zarzutu, noga wchodzi jak w masełko.
Odnośnie ciężko wskakującej jedynki może problem tkwi w tym że jest wrzucana w nie do końca zatrzymanym aucie.Należy zatrzymać auto do pozycji STOP wrzucić jedynkę i ruszyć.Jest to najczęstrzy błąd przy wrzucaniu biegu 1 przed światłami gdy autko sie staneło a wykonuje choć minimalny ruch.Skrzynia wtedy potrafi dziwnie się zachowywać. -
a wiesz ze dzisiaj bylem na myjce i stojac sobie w kolejce na jalowych obrotach mialem zgaszone radio i wylaczony nawiew (wczesniej to dosc zagluszalo ten efekt) i mam tak samo, kurcze nie powinno tak chyba stukac, wciskam cisza na obrotach jalowych, puszczam to w koncowej fazie odpuszczania jest dosc glosne stukniecie wlasnie jakby metaliczne cos gdzies (czyzby docisk ? po 5k km ? wtf ? czy po raz kolejny ten typ tak ma ?)
w poniedzialek jade z tym do aso, zobacze co powiedza
denerwuje je mnie jeszcze inna sprawa w 1.4 16v, nie wiem czy wszystkie tak maja czy tylko u mnie, musze porownac w aso z jakims innym modelem na placu, reakcja na pedal gazu ma spora zwloke czasowa, wiem ze jest tam potencjometr, odczyt wychylenia na adc, dane ida do sterownika, ten ustala reszte i dopiero silnik jest dawkowany, to wszystko ma wplyw na dodatkowy narzut czasowy, ale to jest troche porazka w porownaniu do starej linki gdzie reakcja byla natychmiastowa, a tu okolo 2 sek jak depne zanim te obroty wejda
czytalem ze wiele osob to irytuje, to chyba nie pojedyncza przypadlosc, nie wspomne juz, ze jak auto obciazone z klima na full, to jeszcze ciezej idzie, a i obroty przy zmianie biegow niezle spadaja w czasie jak sprzeglo jest wcisniete i trzeba mocno depnac gaz zanim zacznie sie puszczac sprzeglo (a tu znow czas reakcji na depniecie, ech ...)
-
to nie tyle luz, co jakis "brzdek" metaliczny, tak najlepiej to porownac, jak inne auta nowe maja tak samo, to oleje sprawe
edycja: jest dokladnie tak samo jak u Ciebie, tzn dokladniej sie przysluchalem, jak puszczam powoli to cisza, jak szybko to jakby brzdek metaliczny, jakby puscic tak na biegu to bylby "strzal ze sprzegla", tak tutaj jakby docisk w tarcze uderzal na jalowym ? widac to ten sam efekt dokladnie co u Ciebie, byc moze to jakis ogranicznik albo odbojnik nie wiem, taki efekt jakby cos odbijalo metalicznie tam po natychmiastowym puszczeniu sprzegla na jalowym
edycja 2: bylem w ASO, facet tlumaczy ze to normalne zachowanie, docisk uderza wtedy w tarcze sprzegla na luzie jak pracuje, ze srodka auta to w sumie jest nieslyszalne, jedynie jak sie drzwi otworzy, wszystkie nowe fabie mialy to samo na placu, normalna praca i tyle, w sumie rzadko sie na luzie wciska sprzeglo i puszcza bez biegu, jedynie przy wyrzucaniu przed zatrzymaniem calkowitym i dohamowaniem do zera, ten stuk jednorazowy nie ma wplywu na zywotnosc i prace