[F1] Przednie szybki nie chcą współpracować
-
Witam,
Potrzebuję pomocy z przednimi szybkami, nie wiem tylko czy dział jest odpowiedni, czy nie powinno być w elektrycznym, ale jako, że nie wiem co jest problemem, to proszę o przeniesienie admina, gdyby ten był zły.
Problemy są dwa, po jednym na każdą ze stron
-
W lewych drzwiach problem z szybką polega na tym, że nie funkcjonuje mi opcja powolnego podnoszenia/opuszczania, ta uruchamiana przy delikatnym kliknięciu. Działa tylko całkowite opuszczanie i w momencie gdy nacisnę opuść to zatrzymać ją muszę naciskają podnieś. Nie wiem czy coś tam się wyrobiło/urwało/popsuło Będę wdzięczny za poradę
-
W prawych drzwiach problem polega na tym, że szybka chodzi chyba trochę wolniej, a w przypadku gdy silnik nie jest włączony to bardzo wolno, a nawet potrafi się przyciąć, ale w normalnym użytkowaniu też dość kiepsko. Z przyciskiem chyba też coś nie do końca jest ok, żona mówi, że naciska podnoszenie a jej opuszcza, ale pewności co do tego nie mam, bo nie siedzę po prawicy Pewnie silniczek zdycha, będę wdzięczny jak wyżej za poradę/ewentualnie ile kosztuje silniczek i czy łatwo go wymienić <!-- s:) -->
Dzięki z góry
-
-
-
pierwszy problem taki jak był u mnie. Czytałem kiedyś, że jak ma się takie objawy to zimne luty na płytce drukowanej itd. Ale przy okazji zdejmowania boczku wyjąłem cały przycisk, rozkręciłem na części pierwsze. Niczego podejrzanego nie dostrzegłem, więc wszystko dobrze wyczyściłem i złożyłem do kupy i działa jak marzenie <!-- s:) -->
-
Musisz sprawdzić czy kable się nie przetarły gdzieś. Ale więcej nie pomogę, bo nie miałem takiego problemu. A jak Ty podnosisz swoim przyciskiem to szyba jedzie jak powinna dół-dół i góra-góra?
-
-
[quote="Torrence"]
A jak Ty podnosisz swoim przyciskiem to szyba jedzie jak powinna dół-dół i góra-góra?[/quote]też niemrawo na postoju i też nie powala tempem.
Co do rozbierania boczków idzie to zrobić samemu i nie uszkodzić? <!-- s:) -->
-
[quote="maxon"]
Co do rozbierania boczków idzie to zrobić samemu i nie uszkodzić? <!-- s:) -->[/quote]
bez problemu, montowane są na spinkah trzeba tylko uważać żeby ich nie pogubić przy sciąganiu...
-
ktoś może jeszcze poradzi co za przyczyny mogą stać za tymi dolegliwościami fabki?
-
Oba tematy przerabiałem, jak chcesz, to możemy się zgrać w czwartek w Krakowie po 16, to pogrzebiemy.
-
przyciski - trzeba zdjąć przednią część podłokietnika, wyjąć przyciski, tam masz gumy jak w gamepadzie, które zamykają obwód. Trzeba je przeczyścić. Robiłem to w zeszłym roku, do tej pory żadnego problemu
-
Trzeba równo ustawić szybę. Do tego trzeba zdjąć tapicerkę (trzy śruby na dole, podłokietnik, klamka, korbki, itp.), ustawić szybę pośrodku, poluzować łapy trzymające szybę, ustawić szybę i powinno być. Gorszy wariant przewiduje kończenie się siłownika podnoszącego szybę.
-
-
[quote="zlloty"]
2. Trzeba równo ustawić szybę. Do tego trzeba zdjąć tapicerkę (trzy śruby na dole, podłokietnik, klamka, korbki, itp.), ustawić szybę pośrodku, poluzować łapy trzymające szybę, ustawić szybę i powinno być. Gorszy wariant przewiduje kończenie się siłownika podnoszącego szybę.[/quote]Wczoraj testowałem prawe drzwi i ogólnie szybka chodzi wolno jakby miała za chwilę się zaciąć i różnica między włączonym a wyłączonym silnikiem jest niewielka. Idzie idzie i po chwili staje, wczoraj wydawało mi się, że nie domknę jej, stąd mam wrażenie, że to silniczek/siłownik już zdycha.
-
Jeszcze pytanie - gdy szyba się zacina, to czy po zacięciu zaczyna się cofać?
Co do ceny siłownika (silniczka) - ok 100 zł,
http://allegro.pl/silniczek-opuszczania-szyby-prawy-przod-fabia-lift-i2578048515.html<!-- m --> -
no właśnie jak ją opuściłem do dołu to w momencie gdy trzymałem przycisk do góry to pewnym momencie poszła na dół jakby siły nie miała <!-- s:D -->
-
Czyli to samo co u mnie. Na 95% źle ustawiona szyba, która się klinuje przy podnoszeniu.
Jako ciekawostka - dostałem niedawno lekkiego strzała w drzwi pasażera, wgniecenie tak na 2 cm głębokości, ogólnie poza blachą bez strat. Co ciekawe, od tego czasu szyba pasażera chodzi koncertowo. Być może prowadnice szyby są nie do końca dopasowane (przez projektanta) do drzwi.
-
wróciłem właśnie z serwisu skody, co prawda odnośnie innej sprawy, ale skonsultowałem się jednocześnie odnośnie szyb, bo wiosna idzie i warto byłoby je mieć :szok: Powiedziano mi, że trzeba prawdopodobnie wymienić cały ten element odpowiedzialny za ich funkcjonowanie, czyli podnośnik (am I right?). Koszt: 300zł/szt oryginał + 100zł robocizna lub zamiennik 150zł/szt+100zł robocizna, czyli cała zabawa lekko 500zł :mur: może lepiej korbki wstawić :przestraszony: <!-- s:przestraszony: -->
-
dokładnie szyba się gdzieś kilnuje też to miałem ustawić szybę i te białe elementy co po prowadnicy chodzą popsikac WD 40 odrazu to zapobiegnie piszczeniu w lecie co do rozebrania boczku. opanowałem to i zajmuje mi ok 2.5 min:) przyciski też powinno pomoc wyczyszczenie dokładnie to co zlloty pisał
ile razy to w fabi robiłem co do cen to pytaj wcześniej bo widzę za rzeczy które sam dasz radę zrobić wołają......kasy
ps sprawdz wiązkę w jakim masz stanie możesz poczytac o niej na forum -
No bez rozebrania ciężko jest cokolwiek powiedzieć, niestety sam się za to nie będę zabierał, ponieważ po pierwsze nie mam warunków do tego, a po drugie nie mam nawet niezbędnych narzędzi Zastanawia mnie tylko czy winny jest cały ten podnośnik czy tylko jakieś tam elementy jak mówisz, które trzeba przeczyścić. W przyszłym tygodniu wybieram się do elektryka to może się uda naprawić :zalamany: <!-- s:zalamany: -->
-
Mialem dokladnie to samo od strony kierowcy. dzwiek, jakby sie gdzies tam dostal piasek. Skonczylo sie na uszkodzeniu podnosnika, oczywiscie w niedziele kiedy mialem wracac z urlopu 1000 km do domu. Udalo mi sie na sile podniesc szybe do gory i zamocowac prowizorycznie tasma klejaca DUCK. Naprawa polegala na wymianie podnosnika (zamienniki sa do niczego - wez orginal) i trwala okolo godziny. Mechanik dokladnie wiedzial co i jak, bo jest to typowa usterka w VW Skoda i Seat. Peka bialy plastik i linka sie klinuje. Koncern VW dokladnie wie ze jest to slaba strona w ich autach i konsekwentnie od lat na tym zarabia. Na zdjeciu widac pekniety bialy plastik i zaklinowana linke.
Poza tym temat jest opisywany tu:
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=8596<!-- l -->
i tu:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4364&hilit=podnosnik+szyb -
[quote="Marek"]Mialem dokladnie to samo od strony kierowcy. dzwiek, jakby sie gdzies tam dostal piasek. Skonczylo sie na uszkodzeniu podnosnika, oczywiscie w niedziele kiedy mialem wracac z urlopu 1000 km do domu. Udalo mi sie na sile podniesc szybe do gory i zamocowac prowizorycznie tasma klejaca DUCK. Naprawa polegala na wymianie podnosnika (zamienniki sa do niczego - wez orginal) i trwala okolo godziny. Mechanik dokladnie wiedzial co i jak, bo jest to typowa usterka w VW Skoda i Seat. Peka bialy plastik i linka sie klinuje. Koncern VW dokladnie wie ze jest to slaba strona w ich autach i konsekwentnie od lat na tym zarabia. Na zdjeciu widac pekniety bialy plastik i zaklinowana linke.
Poza tym temat jest opisywany tu:
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=8596<!-- l -->
i tu:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=4364&hilit=podnosnik+szyb[/quote]
o jaki znajomy widok :cenzura: no jak bym widział swój mechanizm -
Zdjecia nie sa moje, tylko kolegi Viberpol z forum Fabiaclub.pl. Ale moje sa identyczne, tak jak zdjecia setek tysiecy uzytkownikow aut VAG ktorzy od lat musza placic za ewidentny blad fabryki.
-
przy naprawie modliłem się żeby tylko szyba nie strzeliła :cenzura: <!-- s:cenzura: -->