[F1] Sterowanie podciśnieniem do turbo
-
witam mam takie pytanie moze sa tu jacys specjalisci ktorzy moga mi cos podpowiedziec . Zastanawiam sie czy jest opcja zamontowania takiej czesci u mnie i co jest jeszcze potrzebne czy samo zainstalowanie cos zmieni czy trzeba cos mieszac w oprogramowaniu moja fabia to 1.9 tdi silnik ATD 2000 rok zawory sterujace podcisnieniem to turbo wygladaja tak
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images38.fotosik.pl/1015/b632c3ae3d595784med.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images50.fotosik.pl/1035/1f6de8dc1cba7c2emed.jpg[/img][/url]
a chcial bym zamontowac takie z troszke nowszego modelu czy to cos da?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/987/fbc583718e679697med.jpg[/img][/url]Z gory dziekuje za pomoc!!
-
oprócz kosztów - nic.
odpuść to sobie.
te z ostatniego zdjęcia to "kombi-układ" z silnika AXR który spełnia EURO4, a silnik ATD - EURO3. i tego nie zmienisz.
poza tym sterowanie zaworkami jest inne.
gra niewarta świeczki. wg mnie. -
[quote="kapi"]oprócz kosztów - nic.
odpuść to sobie.
te z ostatniego zdjęcia to "kombi-układ" z silnika AXR który spełnia EURO4, a silnik ATD - EURO3. i tego nie zmienisz.
poza tym sterowanie zaworkami jest inne.
gra niewarta świeczki. wg mnie.[/quote]wlasnie dlatego pytam bo nie wiem tylko ze moj ojciec ma fabke z 2004 silnik ten sam a mi sie wydaje ze ma lepszego kopa i tylko co ma inne to te zaworki
-
może przycina podciśnienie, należy zlogować samochód a nie wymieniać zaworki....
-
[quote="rogal165"] moj ojciec ma fabke z 2004 silnik ten sam a mi sie wydaje ze ma lepszego kopa[/quote]
Myślę, że to kwestia turbiny, u Ciebie może być w większym stopniu zużyta.
-
[quote="MirekS"][quote="rogal165"] moj ojciec ma fabke z 2004 silnik ten sam a mi sie wydaje ze ma lepszego kopa[/quote]
Myślę, że to kwestia turbiny, u Ciebie może być w większym stopniu zużyta.[/quote]Mirku, wg mojego doświadczenia ( skromnego zresztą) winne było wlasnie sterowanie podciśnieniem. jak gruszka nie otwarła łopat na turbo to auto nie jechało.
a jak ma otworzyć skoro nie dostaje ciśnienia ? ( podciśnienia) i tu zaczyna się walka z całym wspomnianym układem.
ja u siebie długo walczyłem z niedoborem mocy, ale na koniec udało się. a turbiny do samego końca nie ruszałem - a miałem prawie 240 kkm nalatane.
nawet polecana przez niektórych podmiana zaworków N18 i N75 nie pomagała. dopiero po zakupie [b]nowego[/b] N75 i przeczyszczeniu układu z sadzy wszystko wróciło do normy.
a że u kolegi [b]rogal165[/b] autko jest słabsze to [b]sugeruję najpierw testy dynamiczne [/b]a potem wymianę zaworków bo można wszystko powymieniać a okaże się że filtr powietrza jest zapchany albo przepływomierz uszkodzony.
:zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> -
Możesz[b] kapi[/b] mieć rację, ja z moim TDI nie musiałem aż tak walczyć jak[b] Ty[/b] także i doświadczenie mniejsze <!-- s;) --> .
-
itam ja mam podcnienia drugiego schematu i mam problem bo ktos ucioł ostatnie dwa (pierwsze od szyby)i niewiem ktory gdzie.jeden napewno do turbiny a drugi do zbiorniczka zasobnika.prosił bym o pomoc
-
a tak ogolnie to mam silnik atd 2003r.i ten uklad jest u mnie oryginalnie
-
[b]strazak2000 [/b], wklej jakieś zdjęcie jak u ciebie to wygląda, bo nie bardzo rozumiem, co autor ma na myśli <!-- s;) -->
-
mam uklad taki jak kolega pokazał na trzecim zdjeciu i ostatnie przewody znaczy pierwsze od szyb y mam uciete i niebardzi wiem gdzie je wtyknac
-
[quote="strazak2000"]mam uklad taki jak kolega pokazał na trzecim zdjeciu i ostatnie przewody znaczy pierwsze od szyb y mam uciete i niebardzi wiem gdzie je wtyknac[/quote]
To masz taki układ jak u mnie, jutro sprawdzę gdzie biegną to napiszę.
-
ok to czekam i z gory dzieki
-
Sprawdzałem i przewód nr 1 od podszybia, idzie tak mniej więcej do połowy silnika na wysokości jak masz zamocowanie prawej wycieraczki na szybie to tak w linii prostej w dół i ginie w takiej ala coś jakby pompka, ale nie jestem pewny bo widoczność słaba z góry, z dołu by to było dobrze widać ale trzeba by na kanał wjechać i osłonę ściągnąć spod silnika.
Natomiast przewód nr 2 u mnie wchodzi w tą gruszkę co masz z przodu silnika obok tuby z filtrem oleju. -
ok dzieki ten numer 1 idzie do turbo <!-- s:D -->
-
Do turbo tak tylko przez taką małą pompkę chyba, jak będę miał kiedyś zdjętą osłonę z dołu to się dokładnie przyglądnę.