Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Jaki gaz sekwencja czy normalny ?

Temat utworzony · 13 Posty · 8846 Wyświetlenia
  • posiadam f1 z silnikiem 1.4 44kw jaki gaz najlepiej założyć sekwencje czy normalny jakieś za i przeciw coraz bardziej zastanawiam się nad gazem do fabi proszę o pomoc 🙂 <!-- s:) -->

  • Ja w mojej fabce miałem II generację i nie miałem żadnych problemów.

  • nie będę ukrywał że w dużej mierze chodzi o pieniądze za założenie ale czy później się mi to nie odbije na kieszeni gdy założe normalny gaz a nie sekwencje kolega w vectrze b 1.6 16v ma założony normalny gaz i nie ma problemów auto idzie normalnie dlatego się poważnie zastanawiam czy nie dołożyć i zamontować sekwencji już powoli zgłupiałem

  • Ja bym wybrał sekwencję na sterowniku Stag 300 premium. Dlaczego tak? Ponieważ ten sterownik odczytuje czasy wtrysku ze sterownika silnika z uwzględnieniem odczytów sondy lambda (czyli nie ma emulatora, wszystko działa na "żywych" danych). Np. stag 4 jedynie emuluje lambdę (można to zobaczyć, porównując odczyty lambdy na VAGu, a bezpośrednio za pomocą oscyloskopu).

  • dzięki wielkie musze jeszcze poczytać na temat instalacji gazu

  • Witam!
    Ja mam założoną instalację BRC Sequent 24. Założona w lutym tego roku.
    Koszt 2600 zł. Zrobiłem ponad 3000 km i puki co działa bez zarzutu,
    Zastanawiałem sie również nad STAG 300 bodajże + wtryski Hana - koszt instalacji porównywalny do BRC.
    Bardziej przekonał mnie jednak BRC choć koszty serwisu w przyszłości wychodzą nieco drożej niż w innych istalacjach.
    Znów Skoda oferuje Landi Renzo w swoich salonach, choć nie znaczy lepsze, ale niby dedykowane do tych aut. Ale ceny są koszmarne ok 5000 zł jak mi zaśpiewali...
    A spalanie w trasie ostatnio zrobiłem 370 km butla kolo zapasowe tylko, że mam ciężką nogę.

  • podbiję trochę temat pytaniem w inną stronę ...

    jaki silnik będzie najlepszy pod gaz ? Będę zakładał raczej II gen z prostej dość przyczyny...

    AZE, AME biorę pod uwagę z tego powodu ... ok ?

  • Fabka którą sprzedałem miała II generację i spisywała się bardzo dobrze, przy tym silniku nie ma potrzeby przepłacać za sekwencję.

  • Ja w Fa 1,4 60km miałem BRC 24 Sequence. Ogólnie badziew niesamowity. Szarpało, przerywało. Instalacja była oczywiście nowa, gazownicy nie potrafili jej odpowiednio ustawić. Kilkukrotnie jeździłem na serwis, za każdym razem ostro się wk.... na miejscu. Raz fabka zrobiła mi strzał w wydech i pracowała już na 3 cylindrach, też konieczny był serwis. Potem sprawe olałem i śmigałem jak jest. Na LPG zrobiłem 65 000 km w 1,5 roku. Latem w trasie minimalne spalanie 7,3 ; normalne w cyklu mieszanym 8,5-8,7; zimą różnie, od 9,5 do 11.
    W obecnej fabce jest Landi Renzo jak pamiętam. Różnic podczas pracy na LPG nie ma.

  • Moja była II generacja Landi Renzo.
    [b]Bartass[/b] podejrzewam, że instalację BRC którą miałeś zakładała osoba która zepsuła sam jej montaż i stąd problemy.
    Od wielu już osób słyszałem, że prawidłowy i staranny montaż to jest 50% sukcesu, drugie 50% to reg.

  • No właśnie zakładał ją serwis zajmujący się zakładaniem BRC.

  • Tsak jak u mnie spartaczył - szarpało i takie tam... Po poprawieniu instalki smigał idealnie ale ostatnio znow mi cos wiecej pali... a tak to idealnie

  • Moim skromnym zdaniem zakładanie instalacji mieszalnikowej do współczesnych aut jest trochę jak przyszywanie starych łat do eleganckiego ubrania. Koszty sekwencyjnego LPG zeszły obecnie do całkiem przyzwoitego poziomu. Myślę że nie warto czynić takich oszczędności, chyba że mówimy silniku gaźnikowym.

    W mojej Fabii z silnikiem BUD instalacji BRC Sequent24 sprawuje się dobrze. Zrobiłem na niej 50 tys km i nie narzekam. Spalanie jest znośne. Na 30 litrach gazu w trasie jestem w stanie zrobić 450 km (o ile nie jedzie się autostradą). W mieście jest nieco gorzej, tankowanie wystarcza przeciętnie na 350 km. Tym niemniej to i tak dużo taniej niż na PB95 🙂 Wiadomo - koło trochę czasami przeszkadza, ale w sedanie nie ma tragedii jeśli chodzi o kufer 🙂 Nigdy miejsca nie brakuje 🙂 <!-- s:) -->