[F1 i F2] Usunięcie ognisk korozji
-
Jak napisałem wcześniej zamieszczam poglądowy manual usunięcia ognisk korozji.
Zastrzegam że jestem w tym względzie całkowitym amatorem i w żadnym razie nie można w tym względzie brać moich słów na 100 % . Niewątpliwie lakiernicy profesjonaliści pewnie się ze mną nie zgodzą.
Ja jednak postępuję tak od dawna i z efektów swojej pracy w znacznej większości wypadków byłem zadowolony.
Mamy obiekt do demonstracji.
[url=http://img708.imageshack.us/i/33640741.jpg/][img]http://img708.imageshack.us/img708/8312/33640741.th.jpg[/img][/url]- Potrzebujemy zardzewiałego elementu. <!-- s -->
[url=http://img696.imageshack.us/i/14958328.jpg/][img]http://img696.imageshack.us/img696/6351/14958328.th.jpg[/img][/url]
Najgorsze co mogło być, ktoś już majstrował przy błotniku. :przestraszony: co będzie pod spodem strach pomyśleć. Co da się odłupać jakimś wkrętakiem to odłupać gorzej raczej nie będzie. potem papier 80 bo więcej niż mocno zardzewiały.
[url=http://img138.imageshack.us/i/56216612.jpg/][img]http://img138.imageshack.us/img138/189/56216612.th.jpg[/img][/url]
tu nie ma tragedii, papier 150 i 240 załatwią sprawę.
[url=http://img64.imageshack.us/i/93961131.jpg/][img]http://img64.imageshack.us/img64/9829/93961131.th.jpg[/img][/url]tu teoretycznie nie jest źle ale okazało się gorzej niż wygląda. Głębokie wżery. Na początek myślałem że 150 wystarczy, myliłem się 80 poszła w ruch.
efekty po oczyszczeniu
[url=http://img850.imageshack.us/i/92147178.jpg/][img]http://img850.imageshack.us/img850/3043/92147178.th.jpg[/img][/url]
[url=http://img140.imageshack.us/i/98730962.jpg/][img]http://img140.imageshack.us/img140/8240/98730962.th.jpg[/img][/url]teraz odtłuszczamy oczyszczoną powierzchnię i przystępujemy bo nałożenia szpachli celem wyrównania powierzchni oczyszczonej za powloką lakierniczą.
orientacyjnie pokazuję mniej więcej jakie proporcje szpachli i utwardzacza. Składniki mieszamy tak długo aż uzyskamy jednolity kolor.
[url=http://img25.imageshack.us/i/55896798.jpg/][img]http://img25.imageshack.us/img25/985/55896798.th.jpg[/img][/url]Teraz efekty po nałożeniu szpachli
[url=http://img546.imageshack.us/i/222vh.jpg/][img]http://img546.imageshack.us/img546/2153/222vh.th.jpg[/img][/url][url=http://img535.imageshack.us/i/333uw.jpg/][img]http://img535.imageshack.us/img535/4908/333uw.th.jpg[/img][/url]
[url=http://img97.imageshack.us/i/444wbc.jpg/][img]http://img97.imageshack.us/img97/712/444wbc.th.jpg[/img][/url]
Zawsze lepiej nałożyć mniej szpachli niż za dużo. Mniej tarcia i zawsze w razie czego można dołożyć.
Efekty po obróbce wstępnej.
[url=http://img143.imageshack.us/i/2222oe.jpg/][img]http://img143.imageshack.us/img143/5547/2222oe.th.jpg[/img][/url]
[url=http://img269.imageshack.us/i/3333by.jpg/][img]http://img269.imageshack.us/img269/3738/3333by.th.jpg[/img][/url]
[url=http://img832.imageshack.us/i/4444wm.jpg/][img]http://img832.imageshack.us/img832/4668/4444wm.th.jpg[/img][/url]
Niestety przedni błotnik wymagał dużo pracy nim osiągnąłem zadowalający efekt.
Jeśli już osiągnęliśmy to czego oczekujemy to powierzchnię odtłuszczamy i malujemy podkładem.
[url=http://img143.imageshack.us/i/22222yw.jpg/][img]http://img143.imageshack.us/img143/6306/22222yw.th.jpg[/img][/url]
[url=http://img4.imageshack.us/i/33333xm.jpg/][img]http://img4.imageshack.us/img4/3121/33333xm.th.jpg[/img][/url]
[url=http://img340.imageshack.us/i/44444lk.jpg/][img]http://img340.imageshack.us/img340/1525/44444lk.th.jpg[/img][/url]
Na dzień dzisiejszy to by było na tyle
[url=http://img857.imageshack.us/i/60250696.jpg/][img]http://img857.imageshack.us/img857/1927/60250696.th.jpg[/img][/url]
Jutro papier wodny 400 i bez wątpienia szpachla aż osiągniemy zadowalające rezultaty
cdn.
[color=#CC0000]-----------
fotki poprawione.[/color] - Potrzebujemy zardzewiałego elementu. <!-- s -->
-
Pl_alf czy według Cie można stosować środek do płotów pro-stal zamiast szpachli?
Ja u siebie zastosowałem go i wyszło tak że w środku auta jak wychodziła rdza to tym środkiem pomalowałem i na to farba i się trzyma.
Na zewnątrz nie jest tak różowo bo rdza wychodzi chyba z powodu że nie użyłem lakieru bez barwnego <!-- s:/ --> .
Oczywiście wszystkie ogniska miałem wyczyszczone z rdzy i odtłuszczone spirytusem salicylowym i bez szpachli .
Jak zabezpieczałem tłumik przed tym żeby szybko nie rdzewiał to zrobiłem tak samo tylko że zamiast spirytusu użyłem denaturatu I się trzyma wygląda jak pierwszego dnia . Nawet tego sól nie zmogła :hurra: .
I w tym momencie tego nie rozumiem jedno się trzyma a drugie nie a robione są tak samo
-
szpachla to zupełnie co innego niż środek do płotów. Szpachla służy do wyrównania powierzchni i jest specjalnie przystosowana do tego. Jeśli coś pomalowałeś a nie pokryłeś bezbarwnym i wyszła rdza to albo nie oczyściłeś dobrze powierzchni albo nie oczyściłeś z całej korozji. Gdybyś pomalował bezbarwnym też by wyszła. Ja do odtłuszczania proponuję zmywacz silikonowy. Nie mówię tu o malowaniu tłumika bo do tego potrzeba innej farby, odpornej na wysokie temperatury.
-
Tłumik czyściłem szczotą z wiertarką i pomalowałem farbą na wysokie temperatury (chyba 600 albo 800 stopni). Więc morał z tego taki że trzeba korozję czyścić wiertarką z szczotką.
-
A czym i jak najlepiej sobie radzić z rysami na lakierze >??
-
[quote="Andrew"]A czym i jak najlepiej sobie radzić z rysami na lakierze >??[/quote]
Wszystko zależy jak głębokie masz te rysy. Jeśli tylko powierzchniowe to polerowanie (papier wodny 2000, pasta G3 na polerce, i woskowanie), jeśli głębokie to tylko zaprawki.
-
A czy ogniska korozji, nawet po oczyszczeniu, nie powinno się zabezpieczać jakimś środkiem antykorozyjnym? Np Cortaninem?
-
[quote="reed"]A czy ogniska korozji, nawet po oczyszczeniu, nie powinno się zabezpieczać jakimś środkiem antykorozyjnym? Np Cortaninem?[/quote]
Nie ma takiej potrzeby. wystarczy odtłuścić i zabezpieczyć podkładem. -
To dlaczego lakiernicy właśnie tak robią?
Wydaje mi się to dość sensownym posunięciem. -
[quote="reed"]To dlaczego lakiernicy właśnie tak robią? [/quote]
O le dobrze pamiętam to Cortanin sstosuje się na rdzę po usunięciu większej korozji. a nie na czystą blachę
-
[quote="pl_alf"][quote="reed"]To dlaczego lakiernicy właśnie tak robią? [/quote]
O le dobrze pamiętam to Cortanin sstosuje się na rdzę po usunięciu większej korozji. a nie na czystą blachę[/quote]
Mylisz się.
Na blachę oczyszczoną z korozji też się stosuje. Właśnie zapobiegawczo. -
Zobaczymy jak naprawa będzie wyglądać po sezonie zimowym, oby się udało <!-- s:) -->
-
Witam
mam plamkę rdzy jakieś 5 cm średnicy i mam zamiar zabrać sie za to. Moje pytanie brzmi tak co po kolei zrobić, żeby sie tego pozbyć? <!-- s:D -->