Fabia 1.9sdi asy niepokojące objawy
-
Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Od około miesiąca jestem posiadaczem skodzinki fabi 1.9 sdi asy z 2000r, przebieg 100.000mil (160.000km) jak się okazuje zakupiłem trefny towar, ale do rzeczy. Mianowicie pierwszym problemem jest to, że silnik dziwnie pracuje (szarpie) przy niskich obrotach tzn. takie odczucie jak by nie pracował na którymś tłoku, objawy są tak miedzy 1000 a 1100 obrotów wyżej jest ok. Na zimnym silniku odczuwam to silniej, natomiast na ciepłym troche słabiej ale czuć. Drugim objawem jest to, że sporadycznie tzn. od czasu do czasu, po przekreceniu kluczyka kontrolka tzw. spiralka świeci sie dość długo, ok 20sek i po odpaleniu auta, obroty utrzymują się przez jakąś chwile powyżej 1000. Dodam, że za każdym razem odpala od strzała. Fabcia była podłaczana pod kompa i jedyny błąd jaki był, to błąd czujnika świateł stopu. Filtry oleje itp wymienione. Aha jeszcze co zauważyl znajomy mechanik to, to że klapka od przepustnicy nie domyka się tzn, tak jak by sie blokowała, ale niestety nie miał dawcy aby sprawdzić czy tak powinno być. Z góry dziekuję za odpowiedzi te trafne i nie. Mam nadzieje, że uda nam się wspólnie rozwiązać te usterki i może kiedyś w przyszłości się przydadzą. Pozdrawiam. Michał
-
A cylindry ci czasem nie klekoczą na zaworach? W benzyniaku miałem tak, że do twoich objawów dochodził jeszcze klekot na popychaczach zaworów.
-
A no, słychać jak na któryms sobie lekko klepie, ale czy ja wiem czy to było by to? Aż tak czuły to by nie był chyba. Szukajac w necie po objawach, wskazuje mi to na nastawnik pompy wtryskowej, ale wszyscy pisza o nastawniku a nikt nie napisał niestety o rozwiązaniu problemu. Zanim dobiore sie do pompy, to wolał bym żeby to była ostatnia rzecz.
-
A czy, ktoś z klubowiczów/użytkowników podobnej skody, orientuje się, co z tą przepustnicą? Czy faktycznie powinno tak być, że się lekko przycina na końcu? Mój mechanior nie był pewny czy tak ma być i od tego mam zacząć. Sprawdzić przepustnice w pierwszej kolejności. Ale za nim, pojade na szrot, to może ktoś coś?
-
Mi to wygląda na zawory, ja bym spróbował je wyregulować, a jak to nie pomoże tak jak mówisz zrobić tą przepustnice. Poleciłbym jakiś warsztat po gwarancyjny gdzie naprawiają strikte autka z koncernu VAG
-
88michal882 ja miałem problem z spiralą świec żarowych, zaświeciła mi się - przyczyną był uszkodzony czujnik świateł stop przy pedale hamulca, z tym, że prócz błędu nie miałem też stopu z tyłu.
-
Faktycznie, po zakupie sprawdzałem błędy i był jeden błąd, związany z tym czujnikiem, ale po usunięciu nie pojawił się więcej. co więcej stopy:) działają jak się należy. Jeśli chodzi o spiralkę, to tak jak pisałem wyżej, czasem po włączeniu zapłonu świeci się dosyć długo i po odpaleniu auta, obroty wskakuja na ponad 1000. Nie mam pojęcia od czego tak sie dzieje.
-
W takim razie sprawdz wszystkie świece żarowe, jeśli jedna lub więcej jest uszkodzona to pozostałe będą dłużej grzać co powoduje dłuższe świecenie kontrolki. Przy uszkodzonej świecy teraz w lecie odpalisz ale jak przyjdzie zima to już nie.
Przyczyną może być również połączenie elektryczne świecy, ja tak miałem tylko, że na pompowtryskach, chwilę mi zajęło nim do tego doszedłem.