Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] pukanie w przednim kole

Temat utworzony · 19 Posty · 5506 Wyświetlenia
  • Witam,
    z dnia na dzień pojawił się następujący problem:
    przy skręcaniu kierownicą, nawet gdy nie jadę, w lewym kole słychać pukanie jak w bębenek. Znajomy mówi, że to pewnie przegub, że będą półosie do wymiany. Co Wy o tym myślicie? Czy mogę jeździć (zanim do warsztatu nie odprowadzę) samochodem z taką usterką czy to niebezpieczne?

  • nie rozumiem stwierdzenia że :
    [quote="zielona"]przy skręcaniu kierownicą, [b]nawet gdy nie jadę[/b][/quote]
    jak jedziesz i puka, szarpie kierownicą, oczywiście na skręconych kołach, to bedzie przegub [b]zewnętrzny[/b]. A jeśli na wprost takie szarpanie kierownicą się pojawi przy małych prędkościach - wtedy może być przegub [b]wewnętrzny[/b]. Oczywiście przy wewnętrznym należy sprawdzić jego luzy, bo może być dobry.
    półosie - nie zawsze są do wymiany, chyba że zostały skrzywione ( kolizja) , obydwa przeguby można zakupić jako zamienniki. oczywiście nie zapomnij o wymianie nakrętki piasty !
    [quote="zielona"]Czy mogę jeździć (zanim do warsztatu nie odprowadzę) samochodem z taką usterką czy to niebezpieczne?[/quote]
    uważam że każdą usterkę należy zlikwidować od razu, puki auto nie zostanie stać " w polu" bo assistance nie zawsze działa 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="kapi"]nie rozumiem stwierdzenia że :
    [quote="zielona"]przy skręcaniu kierownicą, [b]nawet gdy nie jadę[/b][/quote]
    [/quote]
    gdy stoję (nie ja tylko samochód 😉 <!-- s;) --> ) i kręcę kierownicą (silnik włączony) to też słychać to pukanie

    [quote]
    jak jedziesz i puka, szarpie kierownicą, oczywiście na skręconych kołach, to bedzie przegub [b]zewnętrzny[/b]. [/quote]
    szarpanie kierownicą nie występuje, tylko słychać pukanie w kole

    [quote] A jeśli na wprost takie szarpanie kierownicą się pojawi przy małych prędkościach - wtedy może być przegub [b]wewnętrzny[/b]. [/quote]
    to pukanie tylko przy skręcamiu kierownicy słychać

  • [quote="zielona"]to pukanie tylko przy skręcamiu kierownicy słychać[/quote]
    w takim razie proponuję podjechać na stację diagnostyczną, może sworzeń wahacza, albo końcówka drążka kierowniczego?
    tak gdybam.... :...: <!-- s:...: -->

  • Ja też bym radził wybrać się na Diagnostykę możliwe że wachacze już sie kończą a możę masz felgę krzywą sprawdź to też 😛 <!-- s:P -->

  • diagnoza warsztatu: zatarło się łożysko amortyzatora

  • Jeśli to faktycznie łożysko na macpersonie nie wolno Ci z tym jeździć, bo podczas skręcania może pęknąć sprężyna, w tej chwili ją szarpie i stąd te odgłosy pukania przy kreceniu kierą.

  • nie jezdziłam. po usłyszeniu pukania wróciłam do domu, a potem to już tylko na warszat i wymienili to łożysko;
    po Twojej wypowiedzi cieszę się, że w poniedziałek darowałam sobie jazdę do pracy samochodem...

  • Witam. Zielona jaki jest koszt takiej wymiany z łożyskiem.Pozdrawiam.

  • ja zapłaciłam 150zł, części kupił warsztat więc to cena za części i robociznę

  • Dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam.

  • Ja mam podobny problem tyloko że znosi mi na prawą strone samochód wydaje mi sie że felga jest chyba krzywa,a wy co o tym myślicie? :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • [quote="Gregory"]Ja mam podobny problem tyloko że znosi mi na prawą strone samochód [/quote]

    Sprawdź i ewentualnie wymień tuleje metalowo gumowe w tylnej części przedniego wachacza, u mnie były mocno nadpęknięte, szczególnie jedna i to powodowało lekkie ściąganie auta. Teraz mam założone te tuleje od F2, natomiast sinerbloki od Octy1 i jeździ wóz jak po szynach, zbieżności przy tym nie trzeba ustawiać.

  • koszt samego łożyska to 35 złotych

  • MirekS,wymieniłem tuleje i już wszystko jest okej,dzięki.Pozdrawiam 😛 <!-- s:P -->

  • A sinerbloki też wymieniałeś jak miałeś wachacz na wierzchu?
    I jakie założyłeś tuleje?

  • [quote="andrzejk26"]koszt samego łożyska to 35 złotych[/quote]

    no to chyba "trochę" dużo za tą robociznę wzięli....

  • [quote="zielona"]ja zapłaciłam 150zł, części kupił warsztat więc to cena za części i robociznę[/quote]
    [quote]andrzejk26 napisał/a:
    koszt samego łożyska to 35 złotych

    no to chyba "trochę" dużo za tą robociznę wzięli....[/quote]

    koszt łozyska zalezy od .... np. producenta 😉 <!-- s;) --> są tańsze i droższe.
    zależy też czy wymienili samo łożysko czy razem cały komplet.
    samo łożysko to jak pisał kolega 35-50 zł.
    a kompletne - ok. 90zł.

    poza tym - ja wymieniałem te łożysko sam ( z kolegą na garażu) i nastepnym razem wole dać to do warsztatu. :zdrowko:
    tak więc uważam że te 150 to wcale nie jest dużo.

  • Zielona wymiana łożyska w warsztatach garażowych to koszt 50-60 zł.A serwis około 100 zł.